Οι Θέσεις μας για το Πανεπιστήμιο Στερεάς Ελλάδας
Αναρτήθηκε από… kamena voyrla blogger
Σκοπός της Ανώτατης Εκπαίδευσης είναι να προετοιμάζει ένα επιστημονικό δυναμικό ικανό να αναπτύξει στο έπακρο τις παραγωγικές και πνευματικές δυνατότητες της Χώρας μας, για να εξασφαλίσει την πρόοδο και την ευημερία ολόκληρου του λαού. Πάντα στην υπηρεσία των σύγχρονων λαϊκών αναγκών και σύμφωνα με τις εξελίξεις της επιστήμης.
Από τον σκοπό, που υποχρεώνεται να επιτελέσει η Ανώτατη Εκπαίδευση, προκύπτει ο δημόσιος χαρακτήρας που πρέπει να έχει, η ανάγκη της λειτουργίας της κάτω από κεντρικό σχεδιασμό και φυσικά ο ενιαίος χαρακτήρας της.
Απορρίπτουμε κατηγορηματικά την[.....]
εμπορευματοποίηση της γνώσης και της εκπαίδευσης, όπως και κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης της. Δεν μπορεί και δεν πρέπει να συνδέεται, με οποιονδήποτε τρόπο, με την επιχειρηματική δραστηριότητα και το κεφάλαιο. Με τα μονοπώλια και τους σχεδιασμούς του. Με χορηγούς και χορηγίες.
Υπερασπιζόμαστε την ύπαρξη και λειτουργία των Ανώτατων Εκπαιδευτικών Ιδρυμάτων με αποκλειστικά δημόσιο χαρακτήρα, που θα χρηματοδοτούνται από τον κρατικό προϋπολογισμό, αρνούμενοι κατηγορηματικά την συνύπαρξη τους με ιδιωτικά. Με ιδρύματα όπου δήθεν συμμετέχει η αυτοδιοίκηση ή κάποιες μη κερδοσκοπικές οργανώσεις, με τάχα φιλεκπαιδευτικό χαρακτήρα.
Χωρίς αναχρονιστικές διακρίσεις σε πανεπιστημιακή και μη πανεπιστημιακή – τεχνολογική κατεύθυνση.
Χωρίς κατηγοριοποιήσεις ανάμεσα σε ιδρύματα, τμήματα και αποφοίτους.
Χωρίς τον αντιεπιστημονικό διαχωρισμό των προπτυχιακών σπουδών από την επιστημονική ειδίκευση.
Σε κάθε περίπτωση, μιλάμε για προγράμματα σπουδών με πληρότητα και συγκεκριμένο περιεχόμενο, αντίστοιχο της προόδου των επιστημονικών εξελίξεων που θα συνδέει την θεωρία με τις εφαρμογές της και φυσικά την πράξη. Θα οδηγεί σε υψηλού επιπέδου επαγγελματική ειδίκευση και ικανότητα.
Μιλάμε και για ερευνητικό έργο που θα αποσκοπεί στην εξυπηρέτηση του
Αυτή είναι η θέση μας για την Ανώτατη Εκπαίδευση και σε αυτή την λογική και με συγκεκριμένα κριτήρια, εξετάζαμε και εξετάζουμε και το Πανεπιστήμιο της Ρούμελης, που ιδρύθηκε πριν λίγα χρόνια στην Στερεά.
Σε αυτή την λογική πάντα ήταν η τοποθέτηση μας.
Σήμερα έχει έδρα στην Λαμία και διαθέτει δύο σχολές. Βίο-ιατρικής Πληροφορικής στην Λαμία και Περιφερειακής Οικονομικής Ανάπτυξης στην Λιβαδειά, με συνολικά 544 φοιτητές.
Το Πανεπιστήμιο αυτό συγκροτήθηκε χωρίς συγκεκριμένη μελέτη σκοπιμότητας και έξω από τα πλαίσια συγκεκριμένου σχεδιασμού που έπρεπε να γίνει σε κεντρικό επίπεδο.
Ικανοποιούσε δημαγωγικές εξαγγελίες των κυβερνώντων του δικομματισμού και ανταποκρίνοταν απλά στις προσδοκίες ορισμένων τοπικών παραγόντων, που έβλεπαν το εκπαιδευτικό ίδρυμα σαν στοιχείο προβολής της πόλης που θα εξασφάλιζε περισσότερη κίνηση. Περισσότερους φοιτητές, μεγαλύτερη ζήτηση διαμερισμάτων και υπηρεσιών διατροφής, ένδυσης και ψυχαγωγίας στην πόλη ή στις πόλεις που ενδιαφέρονται.
Χωρίς συγκεκριμένες θέσεις για τον ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό προσανατολισμό του νέου Πανεπιστημίου, χωρίς να προσδιορίζουν τον κλάδο της ανώτατης εκπαίδευσης που θα εντασσόταν και χωρίς να προσδιορίζουν την ειδίκευση που θα παρείχε και φυσικά το πεδίο της έρευνας που θα ανέπτυσσε, έφτιαξαν με διαφορά φάσης ενός έτους τις δύο σχολές διαφορετικής φύσης και άσχετες μεταξύ τους, όσον αφορά το περιεχόμενο.
Λειτούργησαν και λειτουργούν χωρίς περίγραμμα και ολοκληρωμένο πρόγραμμα σπουδών. Χωρίς επαρκές διδακτικό προσωπικό. Χωρίς εργαστήρια και εκπαιδευτικές υποδομές
Έδωσε και δίνει πτυχία χωρίς κατοχυρωμένα επαγγελματικά δικαιώματα και έτσι διευκόλυνε και διευκολύνει την πρόθεση της Ε.Ε και του δικομματισμού να σπάσει τον ενιαίο χαρακτήρα της Ανώτατης Εκπαίδευσης σε δύο κύκλους σπουδών. Σε προπτυχιακό και μεταπτυχιακό, φροντίζοντας φυσικά να υποβαθμίσει τον πρώτο.
Σημειώνουμε επίσης τον λειψό και ανεπαρκή προϋπολογισμό του, που στηρίζεται κυρίως σε έκτακτες επιχορηγήσεις.
Όπως σημειώνουμε και τις κτιριακές του ανάγκες που έχουν περάσει στο ενδιαφέρον και τις συζητήσεις τοπικών παραγόντων αν και είναι θέμα της κεντρικής εξουσίας και φυσικά του προϋπολογισμού της.
Σε αυτά τα πλαίσια, δεν θεωρούμε πως ένα τέτοιο Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα πληρεί τις προϋποθέσεις καλής και αποτελεσματικής λειτουργίας, με αποκλειστική ευθύνη των κυβερνήσεων του ΠΑΣΟΚ και της Ν.Δ που το χρησιμοποίησαν για δημαγωγικούς λόγους.
Το οδήγησαν σε έλλειψη προοπτικών εξ αιτίας των πολιτικών επιλογών τους, της έλλειψης κεντρικού σχεδιασμού και ουσιαστικής στήριξης του.
Οι ίδιοι, στα πλαίσια της σημερινής κατάστασης, προκειμένου να υλοποιήσουν κατευθύνσεις της Ε.Ε για παραπέρα εμπορευματοποίηση και ιδιωτικοποίηση της Ανώτατης Παιδείας αλλά και για δραστικότερο περιορισμό των κοινωνικών δαπανών, θα διαχειριστούν το Πανεπιστήμιο της Ρούμελης στην λογική των συγχωνεύσεων που προωθείται και σε αυτό το επίπεδο.
Σε αυτές τις συνθήκες, βρίσκονται όμηροι των εξελίξεων 500 περίπου φοιτητές και οι οικογένειες τους, που καταξοδεύονται χωρίς προοπτική και με έντονη ανασφάλεια για το μέλλον. Για κανένα λόγο δεν μπορούμε και δεν πρέπει να τους αγνοήσουμε.
Σαν ΛΑΪΚΗ ΣΥΣΠΕΙΡΩΣΗ καταδικάζουμε απερίφραστα αυτούς τους χειρισμούς για τους οποίους υπεύθυνοι είναι το ΠΑΣΟΚ και η Ν.Δ και σημειώνουμε πως με την Παιδεία και την Ανώτατη Εκπαίδευση δεν μπορεί και δεν πρέπει να παίζει κανείς.
Θα αντισταθούμε στις συγχωνεύσεις που προωθούνται και αποτελούν κομμάτι της γενικότερης αντιλαϊκής – αντιεκπαιδευτικής μεταρρύθμισης στην παιδεία η οποία προωθείται συστηματικά και μεθοδευμένα από καιρό.
Χωρίς να ταυτιζόμαστε με τους διάφορους τοπικούς παράγοντες που λειτουργούν με διαφορετικά κριτήρια και αντιλήψεις, δεν αποδεχόμαστε την κατάργηση ή την συγχώνευση του Πανεπιστημίου της Ρούμελης.
Να μείνει αποκλειστικά Δημόσιο Ίδρυμα και να μελετηθεί η σωστή λειτουργία και ανάπτυξη του σύμφωνα με τις ανάγκες και τις παραγωγικές δυνατότητες της Χώρας, με επιστημονικά κριτήρια και προδιαγραφές.
Με άλλο συσχετισμό δυνάμεων και με μία εξουσία που θα υποστήριζε τα λαϊκά συμφέροντα, χτυπώντας τα μονοπώλια και τους εκμεταλλευτές του λαού, ένα Ανώτατο Εκπαιδευτικό Ίδρυμα μπορεί να βρει αντικείμενο και να εξασφαλίσει την προοπτική του υπηρετώντας τις ανάγκες του λαού στην παραγωγική διαδικασία αλλά και την μόρφωση.
ΧΡΟΝΑΣ ΑΝΑΣΤΑΣΙΟΣ
ΓΚΙΚΟΠΟΥΛΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
ΝΤΟΥΡΟΥ ΣΟΦΙΑ (ΙΩΑΝΝΑ)
ΜΠΑΣΔΕΚΗΣ ΚΩΣΤΑΣ
ΤΣΕΛΙΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου