28 Ιανουαρίου 2009

Αποκλειστική συνέντευξη του βουλευτού Φθιώτιδος της ΝΔ Χρήστου Σταϊκούρα στο Blog Καμένα Βούρλα News

Αναρτήθηκε από… kamena voyrla blogger

Ο Βουλευτής του νομού μας, Χρήστος Σταϊκούρας, παραχώρησε ευγενικά , αποκλειστική συνέντευξη στο blog μας, την οποία και δημοσιεύουμε.

Κύριε Σταϊκούρα, θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε για το χρόνο που διαθέτετε και μας παραχωρείτε τη συνέντευξη.

Τις τελευταίες ημέρες η χώρα έχει «κοπεί» στα δύο, όπως χαρακτηριστικά αναφέρουν οι αγρότες τις περιοχής μας. Ποια είναι η θέση σας για τις αγροτικές κινητοποιήσεις;

Τα προβλήματα του αγροτικού τομέα είναι πολλά, μεγάλα, ανοικτά και διαχρονικά, τα οποία, έχουν σήμερα ενταθεί λόγω της τρέχουσας δυσμενούς οικονομικής συγκυρίας.
Αδυναμίες και παθογένειες του αγροτικού τομέα (όπως π.χ. η στήριξή τους μόνο σε παροχές και επιδοτήσεις), σε συνδυασμό με χρόνιες υστερήσεις της ασκούμενης αγροτικής πολιτικής (όπως π.χ. η ελλειπής ενημέρωση, η εκπαίδευση και η καθοδήγηση των αγροτών για τον εκσυγχρονισμό και την αναδιάρθρωση των καλλιεργειών), έχουν δημιουργήσει μια επιδοματική Ελληνική γεωργία με χρονικό ορίζοντα την εκάστοτε τρέχουσα καλλιεργητική περίοδο.
Επιπλέον, η μεγάλη αύξηση του κόστους παραγωγής, συνοδευόμενη από σημαντική κάμψη των τιμών σε μία σειρά αγροτικών προϊόντων, υπό το καθεστώς ανταγωνιστικών διεθνών αγορών, έχουν οδηγήσει το καθαρό αγροτικό εισόδημα στη χώρα μας, όπως και σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες, σε συρρίκνωση το 2008.
Η κυβέρνηση, αναγνωρίζοντας από την πρώτη στιγμή τις διαστάσεις του προβλήματος και μακριά από εύκολες και ανέξοδες δόσεις παροχολογίας και υποσχεσιολογίας, προχώρησε στη λήψη στοχευμένων δράσεων για την άμεση ανακούφιση του αγροτικού κόσμου. Στις δράσεις αυτές θα πρέπει, φυσικά, να προσθέσουμε και τα μέτρα που εξαγγέλθηκαν το Δεκέμβριο και ήδη υλοποιήθηκαν, για την έγκαιρη καταβολή επιδοτήσεων και ενισχύσεων, την καταβολή της εξισωτικής αποζημίωσης και την ενίσχυση των αγροτικών συνεταιρισμών.
Παράλληλα, και αυτό είναι το πιο σημαντικό, ενεργοποιείται το αμέσως προσεχές διάστημα, το Εθνικό Συμβούλιο Αγροτικής Πολιτικής, ώστε να δρομολογηθούν συγκροτημένες μακροπρόθεσμες πρωτοβουλίες για την ποιοτική ενίσχυση και αναβάθμιση της ελληνικής αγροτικής παραγωγής και για την πραγματοποίηση σημαντικών έργων υποδομής και ανάπτυξης της αγροτικής περιφέρειας.
Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, λοιπόν, μετά και την εισοδηματική ενίσχυση που θα προκύψει από τα μέτρα που κατέθεσε η Κυβέρνηση, θα είμαι αρωγός, συμπαραστάτης και συνοδοιπόρος στην προσπάθεια που θα καταβληθεί, μέσα από έναν γόνιμο, ειλικρινή και εκτεταμένο διάλογο, ώστε να σχεδιασθεί ένα βιώσιμο μέλλον για τον αγροτικό τομέα.
Απαιτείται συνεπώς άμεση έναρξη του διαλόγου, χωρίς παρωπίδες και εκβιασμούς, χωρίς να τίθεται η χώρα σε ομηρία, χωρίς να κόβεται η Ελλάδα στα δύο.

Ακόμα ένα θέμα που απασχολεί την τρέχουσα περίοδο την περιοχή μας είναι το ζήτημα του παροπλισμού πλοίων στο λιμάνι της Στυλίδας, εγείροντας μεγάλες ανησυχίες για το οικοσύστημα του Μαλιακού. Ποια είναι η δική σας άποψη για το ζήτημα;
Η προσέγγιση ενός τόσο ευαίσθητου ζητήματος, με ιδιαίτερες κοινωνικές και περιβαλλοντικές προεκτάσεις, θα πρέπει να είναι προσεκτική, σφαιρική και υπεύθυνη αφενός απέναντι στις απαιτήσεις και τους προβληματισμούς της τοπικής κοινωνίας, και αφετέρου απέναντι στην ευρύτερη και συλλογική προσπάθεια ανάκαμψης της ελληνικής οικονομίας από την τρέχουσα δυσμενή συγκυρία.
Η θέση μου είναι αρνητική στη χρήση μόνο του λιμανιού της Στυλίδας για τον παροπλισμό των πλοίων.
Σε περίπτωση όμως που υλοποιηθεί η επαναδραστηριοποίηση του αγκυροβολίου Στυλίδας για τον παροπλισμό πλοίων, μαζί με τα άλλα 8 χαρακτηρισμένα από την ελληνική νομοθεσία αγκυροβόλια της χώρας, είναι υποχρέωση όλων μας να επιδιώξουμε:
§ Την αυστηρή τήρηση του σχετικού κανονισμού για τη χωρητικότητα του αγκυροβολίου που προβλέπει να είναι έως οκτώ (8) πλοία, διασφαλίζοντας το λιμάνι της Στυλίδας από παρελθόντα φαινόμενα υπερβολικού αριθμού παροπλισμένων πλοίων.
§ Τη διατήρηση ισόρροπης, αναλογικά με τις δυνατότητες των αγκυροβολίων, κατανομής των παροπλισμένων πλοίων στα αγκυροβόλια της χώρας.
§ Την αποτροπή παροπλισμού δεξαμενόπλοιων στο λιμάνι της Στυλίδας τα οποία εγκυμονούν σημαντικούς κινδύνους για το ιδιαίτερο οικοσύστημα του Μαλιακού.
§ Την αποφυγή παγίωσης της κατάστασης και παραμονής των παροπλισμένων πλοίων στο λιμάνι της Στυλίδας πέραν της περιόδου αντιμετώπισης των συνεπειών της τρέχουσας οικονομικής κρίσης στην ελληνική ναυτιλία.
§ Τη διενέργεια και εντατικοποίηση, όπως προβλέπεται ρητά, και δύναται να πραγματοποιηθεί με βάση τις υπάρχουσες υποδομές, συγκεκριμένων ελέγχων από τις λιμενικές αρχές για την αποτροπή κινδύνων ρύπανσης του περιβάλλοντος και των παρακείμενων μυδοκαλλιεργειών και ιχθυοκαλλιεργειών.
§ Την προώθηση προγραμμάτων εικαστικής και περιβαλλοντικής αναβάθμισης της παραλίας και της ευρύτερης περιοχής της Στυλίδας.

Μιας και αναφέρεστε στην οικονομική κρίση, πιστεύετε πως η ελληνική οικονομία θα μπορέσει να ξεπεράσει την δύσκολη συγκυρία;
Η πορεία της ελληνικής οικονομίας, παρά το δυσμενές παγκόσμιο οικονομικό περιβάλλον, μπορεί να χαρακτηρισθεί ως ικανοποιητική.
Οι τελευταίες εκτιμήσεις της Ευρωπαϊκής Επιτροπής συνηγορούν σε αυτή τη διαπίστωση:
§ Μόνο 5 από τις 16 χώρες της ζώνης του ευρώ θα παρουσιάσουν θετικό ρυθμό οικονομικής ανάπτυξης το 2009. Η Ελλάδα θα είναι μία από αυτές.
§ Οι 9 από τις 16 χώρες της ζώνης του ευρώ θα υπερβούν το ανώτατο όριο ελλείμματος το 2009. Η Ελλάδα θα είναι μία από αυτές, αλλά με έλλειμμα χαμηλότερο του μέσου ευρωπαϊκού.
§ Θα ενισχυθεί σημαντικά η ανεργία στην Ευρώπη. Η Ελλάδα εκτιμάται ότι θα παρουσιάσει την τρίτη μικρότερη αύξηση ανεργίας.
Η κρίση όμως είναι βαθιά και παρατεταμένη και υπαγορεύει έκτακτες παρεμβάσεις και νέες προτεραιότητες.
Επιβάλλει διορατικότητα και συντονισμό στην άσκηση μιας υπεύθυνης και ρεαλιστικής δημοσιονομικής πολιτικής, που να καταδεικνύει την προσήλωση στους στόχους της οικονομικής αποτελεσματικότητας και της κοινωνικής δικαιοσύνης.
Η ενίσχυση των οικονομικά ασθενέστερων κοινωνικών ομάδων, η τόνωση της ρευστότητας στην οικονομία, η προώθηση των δημοσίων επενδύσεων και η συνέχιση και επιτάχυνση της μεταρρυθμιστικής προσπάθειας αναμένεται να θωρακίσουν την οικονομία και να ενισχύσουν την απασχόληση και την κοινωνική συνοχή.

Η απάντηση στην τρέχουσα κρίση φαίνεται να είναι η προσπάθεια τόνωσης της ανάπτυξης. Ποιες θεωρείτε πως είναι οι αναπτυξιακές προοπτικές των Καμένων Βούρλων;
Ο Δήμος των Καμένων Βούρλων τα τελευταία χρόνια αποτελεί μία από τις περισσότερο αναπτυγμένες τουριστικά περιοχές της Κεντρικής Ελλάδας, συμβάλλοντας σημαντικά στην οικονομική άνθηση του Νομού και της Περιφέρειας.
Η αναπτυξιακή αυτή πορεία θεωρώ πως θα συνεχιστεί, παρόλο τον προβληματισμό που αναπτύχθηκε με αφορμή την κατασκευή του νέου οδικού άξονα, εστιάζοντας, κυρίως, στην αξιοποίηση των φυσικών συγκριτικών του πλεονεκτημάτων (λουτρά, πηγές, υψηλού επιπέδου ξενοδοχειακές υποδομές κ.α.), με σεβασμό στο περιβάλλον και έμφαση στον ποιοτικό τουρισμό, διατηρώντας τον ιδιαίτερο αγροτικό χαρακτήρα της περιοχής.
Κρίσιμος παράγοντας σε αυτή την κατεύθυνση είναι η στήριξη και η ενδυνάμωση της επιχειρηματικότητας, κυρίως από τους νέους, που θα ανταποκριθεί στις σύγχρονες απαιτήσεις, θα τονώσει την οικονομική δραστηριότητα και θα θέσει τις βάσεις για περαιτέρω οικονομική μεγέθυνση της περιοχής.

Κύριε Σταϊκούρα ευχαριστούμε πολύ για τη συνέντευξη.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

RE ΠΑΙΔΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΜΟΝΟ ΤΑ ΚΑΜΕΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΧΩΡΙΑ ΠΟΥ ΥΠΑΓΩΝΤΑΙ ΣΤΑ ΚΑΜΕΝΑ
ΕΝΑ ΡΕΜΑ ΕΧΕΙ ΤΟ ΧΩΡΙΟ ΜΟΥ ΚΑΙ ΑΥΤΟ ΒΡΩΜΑΕΙ ΘΑ ΒΡΕΘΕΙ ΕΝΑΣ ΕΚΤΟΣ ΑΠΟ ΤΟ ΚΑΘΑΡΙΣΜΟ ΝΑ ΚΛΕΙΣΕΙ ΤΟΥΣ ΒΟΘΡΟΥΣ ΠΟΥ ΠΕΦΤΟΥΝΕ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΝΑ ΤΟ ΣΚΕΠΑΣΕΙ ΑΠΛΩΣ ΜΙΑ ΕΡΩΤΗΣΗ ΕΚΑΝΑ
ΣΚΕΨΕΙΣ ΕΝΟΣ ??????
Ο ΡΕΓΚΙΝΙΩΤΗΣ

Ανώνυμος είπε...

"Ο Δήμος των Καμένων Βούρλων τα τελευταία χρόνια αποτελεί μία από τις περισσότερο αναπτυγμένες τουριστικά περιοχές της Κεντρικής Ελλάδας, συμβάλλοντας σημαντικά στην οικονομική άνθηση του Νομού και της Περιφέρειας."

Σχόλιο μου: ????????????????????????????????

Ανώνυμος είπε...

Και πως ακριβώς θα επιτευχθεί η τήρηση του σχετικού κανονισμού για τη χωρητικότητα του αγκυροβολίου στη Στυλίδα? Θα παρακαλάει ο Καραμανλής όπως παρακαλούσε τους βιομήχανους να κρατήσουν τα "γκέμια" στις τιμές? Καλό το παραμύθι σας αλλά δεν έχει δράκο!!!

Ανώνυμος είπε...

Ας μη προσπαθεί ο Σταικουρας να επιχρυσώσει το χάπι σχετικά με τον ελλιμενισμό των πλοίων (νεκροταφείο )στη Στυλίδα ,το μονό που χωρεί στη Στυλίδα είναι η άρνηση κάθε προσπάθειας δημιουργίας νεκροταφείου πλοίων.
Η ΜΟΝΗ ΥΠΕΥΘΥΝΗ ΑΝΤΙΜΕΤΩΠΙΣΗ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΕΙΝΑΙ Η ΜΕ ΚΑΘΕ ΤΡΟΠΟ ΑΡΝΗΤΙΚΗ ΘΕΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΑΣ ΤΟΥ ΝΕΚΡΟΤΑΦΕΙΟΥ ΠΛΟΙΩΝ .
Οι πλοιοκτήτες αλλά και το υπουργείο ναυτιλίας δεν έχουν αποδείξει ότι σέβονται το περιβάλλον ,στη Σαντορίνη το κρουαζιερόπλοιο βρίσκετε ακόμα στο βυθό της θάλασσας με της δεξαμενές του ακόμα γεμάτες με πετρέλαιο ,φανταστείτε στη Σαντορίνη που είναι ένα νησί όπου μαζεύει κάθε χρόνο δεκάδες χιλιάδες τουρίστες και όλοι αδιαφορούν για την επερχόμενη οικολογική καταστροφή .
Λοιπόν να μη μιλά για υπεύθυνη αντιμετώπιση του θέματος ο Σταικουρας γιατί όλοι οι υπεύθυνοι από πλευράς κράτους έχουν αποδείξει διαχρονικά ότι κάθε άλλο από υπεύθυνοι είναι .
Με αυτά που λέει ο Σταικουρας μόνο αντίθετους πρέπει να μας βρίσκει και γιατί όχι να μας δημιουργεί και την υποψία ότι οι πλοιοκτήτες βρήκαν στο Σταικουρα ένα κοινοβουλευτικό ΠΑΠΑΓΑΛΑΚΙ.