Αναρτήθηκε από…
kamena voyrla blogger
-----------------------------
Αγαπητοί αναγνώστες (5/3/2016)
Ξαναφέρνω στο προσκήνιο, προς διαβούλευση, παλαιότερο άρθρο
του blog, (διαβάστε
παρακάτω) που αφορά το λιμάνι των Καμένων Βούρλων, και αν αυτό πρέπει να δοθεί
σε ιδιώτη ή όχι, διότι σύμφωνα με την ανακοίνωση του Δήμου μας, το θέμα θα
τεθεί προς ψήφιση στο προσεχές Δημοτικό Συμβούλιο της 9/3/2016, και κατά
συνέπεια είναι ποιο επίκαιρο από ποτέ.
Τα συμπεράσματα όπως πάντα είναι δικά σας, ωστόσο η δικιά
μας άποψη είναι ξεκάθαρη και πιστεύουμε ότι το λιμάνι πρέπει να παραμείνει στην
δικαιοδοσία του δήμου μας και να το λειτουργήσει ο δήμος αποκλειστικά.
Με τιμή ..
O
Blogger
------------------------------------------
(ακολουθεί το άρθρο της 28/7/2015)
Έπεσε στην αντίληψη μου, η
εισήγηση του κυρίου Μακρυνίτσα,
από το πρόσφατο δημοτικό συμβούλιο,
αναφορικά με την
παραχώρηση του λιμανιού των Καμένων Βούρλων σε ιδιώτη προς εκμετάλλευση.
Η εισήγηση αυτή(όπως αναφέρθηκε), ψηλά χαμηλά, στηρίχτηκε
στο γεγονός ότι ο δήμος δεν είναι άξιος να διαχειριστεί το λιμάνι γιατί δεν
έχει υπαλλήλους, ενώ περισσότερο δε και στο γεγονός ότι δεν μπορεί (δεν είναι άξιος) να διαχειριστεί επιχειρηματικά
το λιμάνι.
Κατόπιν τούτου , και μετά από ώριμη σκέψη λοιπόν ο
αρμόδιος αντιδήμαρχος των Καμένων Βούρλων , μας λέει να ενοικιάσει το λιμάνι ο
δήμος(λες και ήταν του πατέρα του), να μπει ιδιώτης, να βάλει ότι τιμολόγιο
θέλει και να κάνει κουμάντο σε δημοτική περιουσία επιχειρηματίας με σκοπό το
ίδιο όφελος.
Αγαπητέ μου αντιδήμαρχε, αγαπητέ δήμαρχε, αγαπητοί
δημοτικοί σύμβουλοι, δεν θέλω να σας τρομάξω, αλλά ο δήμος οφείλει να έχει
κοινωνικό πρόσωπο! Δεν είναι μαγαζί κανενός ούτε επιχείρηση, και ένας εκ των
σκοπών του είναι να βοηθά το κοινωνικό σύνολο.
Οι παραχωρήσεις στον δήμο μας, έστω και με την μορφή
ενοικίου σε ιδιώτες μου κάνει σαν ένα πράμα ότι δίνουμε τα ασημικά, γιατί δεν
μπορούμε να τα κρατήσουμε γυαλισμένα.
Τέλος πάντων και για να μην μακρηγορώ, κατά την προσωπική
μου άποψη, δεν πρέπει να δοθεί προς ενοικίαση σε ιδιώτη το λιμάνι, και πρέπει ο
ίδιος ο δήμος να το διαχειριστεί με το μοντέλο ‘ίσα βάρκα ίσα νερά’ δηλαδή όσα
έξοδα έχει, τόσο και ανάλογο τίμημα να εφαρμόσει ώστε να μην μπαίνει μέσα.
Δεν είναι δα και τόσο δύσκολο να κάνετε μια οικονομική
μελέτη πρώτου επιπέδου ώστε να δείτε κατά πόσο βιώσιμο θα είναι το εγχείρημα,
τόσοι γραμματιζούμενοι είστε εκεί μέσα! Τόσα πτυχία και μεταπτυχιακά μας μοστράρετε
! δέκα λογαριασμούς δεν μπορείτε να κάνετε?
Για να σας βοηθήσω ωστόσο, εσάς αλλά και τους αναγνώστες
να καταλάβουν, ας κάνω μια πρώτη πρόχειρη
οικονομική προσέγγιση.
Ας πάρουμε τα έξοδα, στα οποία δεν βάζω δημοτικούς
φωτισμούς νερά και καθαριότητα (είπαμε κοινωνικό πρόσωπο παιδιά ο δήμος).
Έχουμε και λέμε λοιπόν
4.860 euro πρέπει ο δήμος να δίνει στο κράτος ανά έτος.
26.800 euro σε μισθούς , 3 πιτσιρικάδες κάτω των 25 με μισθό 510 + 24,56%
εργδ.εισφ. και όλο αυτό επί 14 (με τα δώρα τους και τις άδειες τους δηλαδή
κομπλέ) για φύλακες.
2.000 euro ανά έτος θα βάλω γενικά μη προβλεπόμενα έξοδα
Τα παραπάνω σούμα μας κάνουν 33650 το χρόνο (ένα το
κρατούμενο)
Το λιμάνι, όταν αρχικά προσμετρήθηκε, έδειξε πάνω από 120
θέσεις (μικρές θέσεις για βάρκες, όχι καΐκια όχι ιστιοφόρα)
Αν λοιπόν διαιρέσουμε έξοδα με έσοδα, βαίνει σε κάθε
μικρή θέση – βάρκα 280 euro ανά έτος, που και αυτά είναι πολλά για τον μέσο ιδιοκτήτη –
ψαρά βάρκας, οπότε ας το προσπαθήσουμε λίγο ακόμα ώστε να κάνουμε ένα κόλπο
ώστε να καλύψουμε αυτούς που θέλουν μικρό τιμολόγιο αλλά και να βολέψουμε και τους
καλοκαιρινούς επισκέπτες – τουρίστες γιατί και αυτούς τους θέλουμε.
Είπαμε ότι το κανονικό τιμολόγιο για την μικρή θέση είναι
280 euro.
Μάλιστα. Θέλεις κύριος να βγάλεις την βάρκα σου έξω για
δυο μήνες τον Ιούλιο και τον Αύγουστο, ώστε να μπει και κάνας επισκέπτης
τουρίστας ? Τότε θα πληρώσεις πραγματικά πολύ λιγότερα !! θα σου κοστίσει ανά
έτος (άμα βγείς Ιούλιο και Αύγουστο) μόνο 127 euro !! Τσάμπα πράμα, περίπου 10 euro ανά μήνα …
Πως θα το καταφέρουμε αυτό?? Θα φτιάξουμε τιμολόγιο ανά
μήνα. Ανάλογα τον μήνα που θα είσαι μέσα
θα πληρώνεις και το ανάλογο τίμημα.
Πάμε να το πάρουμε λιανά να το καταλάβουμε.
Κάθε μήνας θα έχει ένα ποσοστό επί του βασικού
τιμοκαταλόγου ο οποίος όπως είπαμε βασικός τιμοκατάλογος για το έτος είναι τα
280 euro που αν το διερέσεις ανά μήνα προκύπτει κάτι παραπάνω από 23 euro.
Οι συντελεστές βαρύτητας μήνα, όπως προτείνω εγώ είναι
στην παρακάτω φωτογραφία που έχει μια γραμμή με κάποιον που κάθετε μέσα όλο το
χρόνο και μια γραμμή με κάποιον που βγάζει την βάρκα του έξω από το λιμάνι για
τον Ιούλιο – Αύγουστο.
Αν προσέξατε, όποιος θέλει να βάλει ή να διατηρήσει την
βάρκα του μέσα στο λιμάνι Ιούλιο – Αύγουστο είναι λίγο ανεβασμένη η τιμή. Αυτό
βέβαια γίνεται ώστε να εξυπηρετηθούμε όλοι μας, και οι ντόπιοι ψαράδες που θέλουν
φτηνό τιμολόγιο να το έχουν αλλά να την βγάζουν αυτούς τους δυο μήνες, και οι
τουρίστες που έρχονται το καλοκαίρι να βρίσκουν μια θέση να βάλουν το σκάφος τους.
Εννοείτε ότι οι τιμές αυτές είναι ανά μικρή θέση. Δηλαδή
αν έχεις κύριος σκαφάρα που που είναι 8-10 μέτρα μήκος και 3-4 μέτρα
πλάτος θα πιάσεις 2 και τρείς θέσεις και θα πληρώσεις το αντίστοιχο τίμημα.
Και πάμε και σε αυτό, το τίμημα δηλαδή του τουρίστα – Λαμιώτη
ή Αθηναίου που έχει ένα σκάφος και θέλει να το έχει μέσα για αυτούς τους δυο
καλοκαιρινούς μήνες πόσο θα του έρθει (μην τον γδάρουμε και αυτόν)
Ας υποθέσουμε ότι έχεις ένα ιστιοφόρο μικρό και θές μόνο
δυο θέσεις για αυτούς του δυο μήνες. Θα πληρώσεις λοιπόν 59+94 = 152 * 2 = 304 euro.
Δεν είναι λίγα, ούτε και πολλά για έναν σκαφάτο …
Αυτή είναι η άποψη μου αγαπητοί τοπικοί άρχοντες και με
την παραπάνω απλή οικονομική συλλογιστική την τεκμηριώνω …
Καλό καλοκαίρι …
Με τιμή
O Blogger
ΥΓ 1
Συγχωρέστε με αν υπάρχει κάποιο μικρό λαθάκι.
ΥΓ2
Μην στέκεστε ντε και καλά στην συλλογιστική την δικιά
μου, εσείς με τα πτυχία σας σίγουρα θα βρείτε καλύτερη λύση στο οικονομικού
χαρακτήρα πρόβλημα αυτό … γιατί είναι καθαρά οικονομικού χαρακτήρα πρόβλημα,
μιας και το θέμα του κοινωνικού χαρακτήρα του δήμου το θεωρώ λυμένο … ελπίζω …
ΥΓ3
Περιμένω με ανυπομονησία το επόμενο ΔΣ για το θέμα …
Διαβάστε περισσότερα...