Ειλικρινά νιώθω τελείως άβολα αλλά και ανάγκη συγχρόνως να πρέπει να εκφράσω άποψη για ένα σχέδιο νόμου ενταγμένο στην λογική των δανειακών συμβάσεων των μνημονίων και του μεσοπρόθεσμου μέσω των οποίων εκχωρούνται κυριαρχικά δικαιώματα της χώρας μου και όχι μόνο. Και γίνομαι πιο σαφής. Η ανάγκη ίδρυσης του ταμείου αξιοποίησης της ιδιωτικής περιουσίας του δημοσίου προέκυψε όπως λένε μέσα από την υποχρέωση αποπληρωμής του χρέους των δανειστών και της αναβάθμισης της περιουσίας του δημοσίου και την δημιουργία συνθηκών ανάπτυξης της οικονομίας. Δεν ακούγεται άραγε σαν ανέκδοτο? Από την μια να αποπληρώνεις τοκογλύφους και από την άλλη να δημιουργείς προϋποθέσεις ανάπτυξης της οικονομίας .Πώς μπορείς να παράγεις τόσο μεγάλη υπεραξία και κατά συνέπεια κέρδος προς όφελος των τοκογλύφων εάν δεν μειώσεις τους μισθούς μέχρις εσχάτων και εάν τα μέσα παραγωγής δεν τα πάρεις κοψοχρονιά και στην συγκεκριμένη περίπτωση την περιουσία του ελληνικού λαού. Αυτό προκύπτει μέσα από το σχέδιο νόμου. Και βέβαια από που ν αρχίσεις και που να τελειώσεις.
-Με
την λειτουργία των επιχειρήσεων του δημοσίου στα χέρια των εκμεταλλευτών
ως απλές ΑΕ. Με ότι αυτό σημαίνει
για το οικονομικό αποτέλεσμα (νομότυπη φοροδιαφυγή στα πλαίσια της ελεύθερης
διακίνησης κεφαλαίων. Βλέπε έξοδο αφορολόγητων κεφαλαίων υπό μορφή μερισμάτων
και αμοιβών μέσου του χρηματιστηρίου στο εξωτερικό ) καταστρατήγηση
εναπομεινάντων εργατικών δικαιωμάτων
ανεργία κλπ;
-Με
την κατάργηση της έγκρισης για την
απόκτηση από άλλο μέτοχο πέραν του Ελληνικού δημοσίου ποσοστού μεγαλύτερου του
20% των μετοχών και για
επιχειρήσεις εθνικής στρατηγικής
σημασίας;
-Με
τις γρήγορες και αναγκαστικές
απαλλοτριώσεις.
Επισπεύδοντας τις απαλλοτριώσεις σε ακίνητα που βρίσκονται
δίπλα στις προς αξιοποίηση δημόσιες εκτάσεις Παραχωρώντας παραλίες, αιγιαλούς, ακόμη και οι προσχώσεις
.
-Παραχωρούνται
τα πιο πάνω για 99 χρόνια !!!!!! με τεράστιες συνέπειες στην δομή ακόμα και
αυτής λειτουργίας της αγοράς.
Μονοπωλιακού χαρακτήρα επιχειρήσεις αθέμιτος
ανταγωνισμός συρρίκνωση ακόμη
περισσότερο της μεσαίας διαστρωμάτωσης
των επιχειρήσεων κλείσιμο αυτοαπασχολούμενων , δημιουργία καρτέλ κλπ.
Ειδικότερα στον
τουρισμό μετά το τελευταία παράδοση μεγάλων ξενοδοχειακών μονάδων επιχειρήσεων του ευρύ δημόσιου τομέα , διαμόρφωσαν ένα μοντέλο και μια πιο βαθειά
εξάρτηση του τουριστικού ¨ προϊόντος ¨από αυτούς που εκπροσωπούν δηλαδή τους μεγάλο tour operators με νέες εργασιακές σχέσεις. απασχόλησης
τεράστιου αριθμού εισαγομένων εργαζομένων, μαθητών με μισθούς κυριολεκτικά
πείνας , με μεθόδους all inclusive χωρίς να τους ενδιαφέρει αυτό πού λέμε
βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού προς όφελος και των υπολοίπων τομέων της
οικονομίας δηλαδή του πρωτογενή και του
δευτερογενή. Φυσικά σ΄ αυτό βοήθησε και ανυπαρξία τουριστικής πολιτικής. Και η
οποία βεβαίως οδήγησε ένα τεράστιο
κομμάτι Ελληνικών επιχειρήσεων του ευρύ
δημόσιου τομέα όπως λέγεται, δηλαδή Ξενία,camping,μαρίνες, plages, ιαματικά, κλπ στην απαξίωση
σκοπίμως έτσι ώστε σήμερα ως ώριμο φρούτο να παραδίδονται στα πλαίσια του νόμου για την ‘’αποκρατικοποίηση’’ στην
κατοχή των τοκογλύφων και μάλιστα με μορφές που έχουν να κάνουν με ιδιοκτησία
επιφανείας για 99 χρόνια (τι θα έχει
απομείνει μετά από 99 χρόνια και από κτήρια και από συνειδήσεις! ) και μέσα από
αυτό την δημιουργία ζωνών οικονομικού έλεγχου ΖΟΕ η Ειδικές οικονομικές ζώνες
ΕΟΖ όπως λέγονται . Ειδικό καθεστώς
εργασιακών ,φορολογικών κλπ σχέσεων. Μοντέλα
που εφαρμόστηκαν στις αγγλικές αποικίες. Μετανάστες στο τόπο μας δηλαδή πέρα από την εξαθλιωμένη εκμετάλλευση.
Εάν
θελήσουμε να κάνουμε μια προσομοίωση θα βλέπαμε τα εξής: ολόκληρη η Θράκη μία ζώνη οικονομικού ελέγχου μέσα από
την παράδοση του υπεδάφους και ότι αυτό συνεπάγεται για την Εθνική
ασφάλεια της χώρας
Ολόκληρες
περιοχές όπως η ευρύτερη περιοχή της Μονής Τοπλού 26.000 στρ στην Σητεία «επένδυση» της βρετανικών συμφερόντων εταιρείας
LoyalWard που με το
συγκεκριμένο νόμο διευκολύνεται ακόμη
περισσότερο. Η πολυεθνική πρόσφατα μάλιστα
υπέβαλε αίτηση στην «Invest in Greece» για υπαγωγή του project στη
διαδικασία του fast truck. Η
βρετανική εταιρεία σκοπεύει να αναπτύξει έξι τουριστικά χωριά, εκ των οποίων τα
πέντε δίπλα στη θάλασσα, συνολικής δυναμικότητας 7.000 κλινών. Επίσης
προβλέπεται και η κατασκευή τριών γηπέδων γκολφ. Η δεύτερη "επένδυση" είναι ύψους 2 δισ. ευρώ και πρόκειται να υλοποιηθεί από τις εταιρείες
Εuropa Capital, Prufrock Investments και Λοκρός Μονοπρόσωπη Ε.Π.Ε. στην Αταλάντη.
12.500 στρεμμάτων .Στο κυρίως σχέδιο περιλαμβάνονται τρεις ξενοδοχειακές
μονάδες 5 αστέρων, 5.000 τουριστικές κατοικίες, 13 γήπεδα τένις, δύο spa,
θεματικό πάρκο και βιολογικές καλλιέργειες 1.000 στρεμμάτων. Παράλληλα, στόχος
είναι να δημιουργηθούν τρία γήπεδα γκολφ.
Αντιλαμβάνεστε
χωρίς καμία διαδικασία συμμετοχής της κοινωνίας ,με τεράστιες επιπτώσεις στο
περιβάλλον χωρίς να γνωρίζει κανείς τα αντισταθμιστικά ωφέλει ,με σοβαρή
παρέμβαση και αλλαγή στο περιβάλλον .Μόνο για να ποτιστούν τα golf χρειάζονται
νερό όσο η πόλη της Λαμίας για ένα χρόνο Εάν συνδυάσεις την συγκεκριμένη
‘επένδυση ‘με την αρπαγή μέσα από τον συγκεκριμένο νόμο των ιαματικών πηγών της
Φθιώτιδας και της Εύβοιας στιγμή κατά την οποία οι εκτάσεις που βρίσκονταν στον
ΕΟΤ κατόπιν ΕΤΑ και μετά ΤΑΙΠΕΔ είναι τεράστιες. Μιλάμε από ΑΤΑΛΑΝΤΗ,ΑΙΔΗΨΟ, ΚΑΜΕΝΑ ΒΟΥΡΛΑ, ΘΕΡΜΟΠΥΛΕΣ, ΛΟΥΤΡΑ ΥΠΑΤΗΣ, ΛΟΥΤΡΑ
ΠΛΑΤΥΣΤΟΜΟΥ .
Δηλαδή όλη η
Φθιώτιδα και η βόρεια Εύβοια θα αποτελέσει μία ζώνη οικονομικού έλεγχου ΕΟΖ .
Όσο για εργασιακές σχέσεις και θέσεις εργασίας, ετοιμάζουν το ΚΕΥΠ το στρατόπεδο δηλαδή να δεχθεί παράνομους
μετανάστες, οι οποίοι με υπουργική απόφαση θα βγαίνουν το πρωί η ανάλογα τις
ανάγκες για να εργάζονται στις παραπάνω
επιχειρήσεις για ανύπαρκτους μισθούς και θα επιστρέφουν πάλι στο στρατόπεδο
.Και μην μου πείτε ότι πιθανόν να υπερβάλω
σας λέω ότι ήταν μια από τις αφορμές
παραίτησης μέλους της πλειοψηφίας του
Δήμου Λαμίας καταγγέλλοντας ότι
μεθοδεύεται να ανοίξει το στρατόπεδο για παράνομους μετανάστες. Για του λόγου
το αληθές σας παραπέμπω στον νόμο
3907/2011 το άρθρο 37 παράγραφος 5
"5.
Σε περίπτωση αδυναμίας των αρμόδιων κατά περίπτωση αρχών να διασφαλίσουν με
ίδιους πόρους ή μέσα ότι οι υπήκοοι τρίτων χωρών των οποίων η απομάκρυνση έχει
αναβληθεί, απολαμβάνουν κατά το χρονικό διάστημα της αναβολής, στοιχειώδεις
όρους αξιοπρεπούς προσωρινής στέγασης σε εγκαταστάσεις δημόσιου ή κοινωφελούς
χαρακτήρα και γενικότερα ότι καλύπτουν
τις
άμεσες βιοτικές τους ανάγκες, μπορεί να επιτραπεί ,μετά από σχετική άδεια, να
απασχολούνται ως μισθωτοί σε τομείς απασχόλησης σε συγκεκριμένες περιοχές της
Χώρας.
Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται μετά από πρόταση των Υπουργών Εσωτερικών,
Αποκέντρωσης και Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης, Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης
και Προστασίας του Πολίτη, καθορίζονται οι
τομείς
απασχόλησης και οι περιοχές της Χώρας όπου μπορούν να ασχολούνται ως μισθωτοί
οι υπήκοοι τρίτων χωρών των οποίων έχει αναβληθεί η απομάκρυνση,
το
καθεστώς της ασφαλιστικής τους κάλυψης, οι όροι,οι προϋποθέσεις, οι διαδικασίες
και τα αρμόδια για τη χορήγηση της άδειας εργασίας όργανα, καθώς και κάθε άλλο
σχετικό θέμα"
Στιγμή μάλιστα που τα ιαματικά νερά πέρα από
τις δυνατότητες γεωθερμίας όταν το πετρέλαιο το κάνανε πανάκριβο ακόμα και
για σχολεία και νοσοκομεία., θα μπορούσε
να τα θερμάνει αλλά και
μοναδικό μέσο για την
διεκδίκηση περίπου 24 εκατομμυρίων Ευρωπαίων οι
οποίοι διακινούνται κάθε χρόνο για λόγους σωματικής και ψυχικής υγείας στις
λουτροπόλεις των χωρών της ΕΕ, είτε μέσω των ασφαλιστικών τους ταμείων, είτε
μεμονωμένα.
Από τον Οκτώβριο του 2013, σύμφωνα με Οδηγία, τα σύνορα υγείας ανοίγουν
και ο θερμαλισμός-τουρισμός υγείας και ευεξίας θα βρεθεί στο επίκεντρο έντονου
ανταγωνισμού σε όλες τις χώρες της ΕΕ με την προϋπόθεση τα ιαματικά να είναι
αναγνωρισμένα. Φυσικά οι ενδιαφερόμενοι τοκογλύφοι ¨<<επενδυτές
>>το γνωρίζουν. Γι΄ αυτό βιάζονται μαζί με τους ντόπιους εκπροσώπους τους
να βάλουν χέρι σε επιχειρήσεις του δημοσίου πραγματικά χρυσορυχεία.
Τα ίδια μεθοδεύονται και στην
Πελοπόννησο να γίνει όλη η Πελοπόννησος μια θεματική ζώνη οικονομικού
ελέγχου. Ειλικρινά η απάντηση δεν
μπορεί να είναι νομικού τύπου αλλά βαθειά πολιτικής παρέμβασης. Η εφαρμογή της
ληστείας του δημόσιου πλούτου με το πρόσχημα της Αξιοποίησης της
που μεθοδεύεται μέσα από αυτό το νομοσχέδιο δεν μπορεί να έχει απάντηση νομικού
τύπου αλλά βαθειάς πολιτικής διεκδίκησης . Ο δημόσιος πλούτος είναι κοινωνικό
αγαθό και εκεί θα πρέπει να παραδίδεται στην κοινωνία και σ αυτούς που
πραγματικά παράγουν. Ιδιοκτησία είναι του κράτους η διαχείριση θα μπορούσε να περάσει στις τοπικές κοινωνίες
μέσα από την τοπική αυτοδιοίκηση. Και μιας και μιλάμε για τουρισμό το
ιαματικό πχ θα μπορούσε όχι βέβαια με
τον τρόπο που λειτουργεί σήμερα η τοπική αυτοδιοίκηση στα πλαίσια του Καλλικράτη και με
μνημόνια με τεράστιες περικοπές αλλά με
μια αυτοδιοίκηση στα χέρια του λαού της με φαντασία και στόχο πάντα την εξυπηρέτηση των κοινωνικών
αναγκών, να διαχειριστεί το ιαματικό
νερό δίνοντας παροχές σε επιχειρήσεις οικογενειακού χαρακτήρα ,σε μικρομεσαίες
επιχειρήσεις ,γιατί αυτές υπάρχουν στις περιοχές γύρω από τα ιαματικά όπως επίσης υπάρχουν και επιχειρήσεις του
δημοσίου απαξιωμένες και εγκαταλελειμμένες
εγκληματικά σκόπιμα και εξηγήσαμε γιατί. Μπορεί στα πλαίσια αυτό που
λέμε εναλλακτικό τουρισμό η τοπική
αυτοδιοίκηση μαζί με τις μικρομεσαίες
επιχειρήσεις και τις μεγάλες του
δημοσίου και μάλιστα ως πιλότοι ανάπτυξης
πολλές φορές να παίξουν σημαντικό
ρόλο στην πάταξη της ανεργίας στην διεύρυνση της τουριστικής περιόδου στην βιώσιμη ανάπτυξη με προστασία στο
περιβάλλον και της ποιότητας ζωής. Εμπόδια στην εφαρμογή μιας τέτοιας
πολιτικής υπάρχουν και είναι τεράστια στις σημερινές συνθήκες όπου
ξεπουλιούνται τα πάντα .Όμως ο δρόμος είναι μονόδρομος .Αγώνας για την
διεκδίκηση μιας άλλης πολιτικής προς όφελος αυτών που πραγματικά παράγουν και
που ξεκινούν από τον εργαζόμενο, τον αγρότη, τον διανοούμενο, τον
αυτοαπασχολούμενο, τον μικρομεσαίο .
Στάθης
Ανδρικόπουλος