22 Απριλίου 2011

Η τέχνη της διαφήμισης (updated)

Αναρτήθηκε από… kamena voyrla blogger



Έπεσε στην αντίληψη μας, διαφημιστική(??) αφίσα που φτιάχτηκε από πρωτοβουλία της Επιτροπής Ανάπτυξης και Προβολής του Δήμου μας και των Συλλόγων Επαγγελματιών και Ξενοδόχων του Δήμου μας.

Μπράβο σας, καλή η κίνηση που κάνατε, η διαφήμιση είναι μεγάλο ‘εργαλείο’ αλλά έχω μερικά σχόλια … χωρίς βέβαια να είμαι επαγγελματίας του χώρου της διαφήμισης, απλά ρίχνοντας μια ματιά στην ‘διαφημιστική’ αυτή αφίσα και σκεπτόμενος ως απλός καταναλωτής.

Βλέποντας λοιπόν την αφίσα, το κεντρικό θέμα της, που είναι ο περιγραμματικός χάρτης του νέου Δήμου μας, δεν μπορώ να πω ότι μου θύμισε κάτι αυτός ο χάρτης(και είμαι και δημότης), πλην βέβαια της φωτογραφίας προς τα Λιχαδονήσια και την Εύβοια.
Για να πω την αλήθεια μάλιστα, περισσότερο φέρνει σε Εύβοια αυτός ο χάρτης (σε συνδυασμό με την φωτογραφία του φόντου) παρά σε οτιδήποτε άλλο.

Θέλω να πω ότι δεν ξέρω τι σκεφτήκατε όταν φτιάξατε την αφίσα αυτή, αλλά μόνο διαφημιστική δεν μπορείς να την πεις για τον δήμος μας, εκτός και αν διαφημίζουμε τα Λιχαδονήσια και την Εύβοια(αν είναι έτσι αλλάζει το θέμα).

Για να γίνω κατανοητός τι θέλω να πω, ας ορίσουμε κάποιες γενικές παραδοχές, στο τι είναι διαφήμιση, σε ποιους απευθύνεται (η διαφήμιση), πως γίνεται, και πως μπορείς να προβάλεις κάτι ρε αδερφέ.

Φτιάχνουμε μια διαφήμιση λοιπόν, για να προβάλουμε κάτι (κάποιο τόπο, κάποιο προϊόν, κάποια υπηρεσία κλπ) με τρόπο τέτοιο, που να είναι καταρχήν κατανοητός – αναγνωρίσιμος και εύκολα προσβάσιμος σε αυτούς που απευθύνεται, αλλά και να είναι σαφές ο τρόπος που μπορείς να ‘αγοράσεις’ αυτό το προϊόν.

Βάζετε λοιπόν το περίγραμμα του δήμου που δεν είναι αναγνωρίσιμο ούτε από εμένα που είμαι δημότης, και προτρέπετε τον κόσμο (τους επισκέπτες δηλαδή) να ακολουθήσουν την παραλιακή διαδρομή χωρίς να τους έχετε μια πληροφορία από πού μπουν να μπουν και από πού μπορούν να βγουν σε αυτή την παραλιακή.
Εκτός και αν η συγκεκριμένη διαφήμιση αφορά τους δημότες και δεν απευθύνεται στους ‘ξένους’ – επισκέπτες – περαστικούς κλπ.

Θα έπρεπε (κατ εμέ) αυτός που θα δει αυτή την αφίσα, χωρίς να μπει στην διαδικασία να διαβάσει τίποτα άλλο, να καταλάβει εξ αρχής σε τι απευθυνόμαστε (ποιο είναι το προϊόν δηλαδή), και πως μπορεί εύκολα να το καταναλώσει (θεωρούμε δεδομένο ότι το προϊόν είναι καλό…)

Εγώ πάντως, σαν καταναλωτής, ομολογουμένως μπερδεύτηκα και προσπαθούσα να καταλάβω περί τίνος πρόκειται, και τι αφορά η διαφήμιση, και είμαι και δημότης.

Βάλτε τον εαυτό σας στην θέση κάποιου που σχεδόν δεν ξέρει που είναι τα Καμένα Βούρλα και αναρωτηθείτε πόσο ‘αποτελεσματική’ είναι αυτή η αφίσα.

Η τέχνη της διαφήμισης είναι, αν μη τι άλλο επιστήμη, και θα σας πρότεινα να απευθυνθείτε σε καλούς επαγγελματίες μιας και βλέπω ότι υπάρχει η βούληση στο να προβάλετε τον τόπο και τις υπηρεσίες που μπορεί να προσφέρει.


Καλή Ανάσταση

ΥΓ Ελπίζω να αντέχετε την καλοπροαίρετη – πλην αιχμηρή - κριτική

-----------------------------------------------------------
Μας απεστάλει η ανανεωμένη αφίσα, από τον κύριο Παπαναγιώτου Δημήτρη, πρόεδρο της Επιτροπής Τουριστικής Ανάπτυξης του Δήμου μας, και την αναρτούμε.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς διαπιστώνω ότι ο Καλλικράτης είναι καταστροφικός για τα Καμένα Βούρλα. Αντί να δώσει έμφαση στην λουτρόπολη και να αναδείξει ομορφιές και υπηρεσίες που μπορεί να βρεί ο ξένος στα Καμένα Βούρλα, τα βάζουν σ΄ένα μπλέντερ και προσπαθούν να κάνουν τουριστικό όλο τον νέο δήμο.Σ΄ αυτή την ομογενοποίηση θα βγούν σίγουρα χαμένα τα Καμένα Βούρλα. Αν απ' το δήμο, αλλά κι απ' τους επαγγελματίες, δεν αντιμετωπιστεί με σεβασμό η λουτρόπολη για αυτά που μπορεί να προσφέρει, το έχουμε χάσει το παιχνίδι και ο Καλλικράτης θα μας τραβάει όλο και ποιό κάτω. Το κάθε διαμέρισμα του δήμου να διαφημιστεί ξεχωριστά για αυτά που προσφέρει. Τα Καμένα Βούρλα δεν έχει νόημα να διαφημίζονται μαζί με τα άλλα χωριά γιατί ΔΕΝ προσφέρουν τα ίδια. Ο Μώλος θα διαφημίσει τις ελές του και γενικά τα αγροτικά του προιόντα και ο Αγιος Κων/νος το λιμάνι του κ.α. Περιμένω περισσότερη σοβάρότητα απ'όλους (σας θυμίζω το mwlos.gr) και οι διαφημίσεις σε ειδικούς που ξέρουν την περιοχή. Η συγκεκριμένη ήταν πολύ γενική ασαφής και τελικά δεν διαφημίζει τίποτα!!!