26 Δεκεμβρίου 2020

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ ΔΗΜΩΝ Το Νομικό Πλαίσιο --- Τι έχει γίνει στο Δήμο μας --- Τι προτείνω να γίνει

Αναρτήθηκε από… kamena voyrla blogger

Γράφει ο Γιάννης Σκούφιας –  26/12/2020

Διαβάζοντας το σχόλιο του  ΧΚ [10.42 – 26/2/20] που μεταξύ άλλων είπε : «… στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ διαπίστωσα οτι εκτός που δεν υπάρχει ανάρτηση με το 4ετες Επιχειρησιακό Σχέδιο 2019-2023... δεν υπάρχει ανάρτηση ούτε για τον Απολογισμό του Έτους 2019 όπου ο Ορκωτός Λογιστής σε συνεδρίαση του ΔΣ παρουσίαζε τον Ισολογισμό και τα Αποτελέσματα του Δήμου για το προηγούμενο έτος…. Τι γίνεται εκεί στο Δήμο? Μαγαζάκι τους είναι και κάνουν ότι θέλουν χωρίς να υπολογίζουν τι λένε οι νόμοι? Εμένα με ενοχλεί αυτή η παραβατικότητα των εκπροσώπων μας. Εσάς δεν σας ενοχλεί ?»

Και το σχόλιο του κ. ΤΡΑΧΑΝΑ [12.18 – 26/2/20] που μεταξύ άλλων είπε : «Φίλε ΧΚ δεν είναι πρόβλημα οι τυπικότητες … μια λίστα με στόχους έργων 4ετιας … ο απολογισμός του 19 πάλι είναι τυπικότητα … και αν το ξεχάσανε να το αναρτήσουνε …. (χέστηκε) η φοράδα στο αλώνι …»

Ανέτρεξα στο Νομικό Πλαίσιο που διέπει τους ΟΤΑ Α’ Βαθμού για τα 2 αυτά θέματα και για ενημέρωσή σας, περιληπτικά, τα θέματα έχουν ως εξής :

ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ  ΚΑΤΑΣΤΑΣΕΙΣ  [ Αρθ. 163 ν. 3463/2006 – ΚΩΔΙΚΑΣ ΔΗΜΩΝ ΚΟΙΝΟΤΗΤΩΝ ]

[1] Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΥΠΗΡΕΣΙΑ οφείλει, εντός εξαμήνου [έως 30/6] από τη λήξη εκάστου οικονομικού έτους, να έχει ολοκληρώσει και να έχει υποβάλει τον έλεγχο της διαχείρισης στην ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ.

[2] Η ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ εντός δύο μηνών και πέντε ημερών [έως 5/9]  το αργότερο, από την λήξη της ανωτέρω προθεσμίας, πρέπει συντάξει έκθεση και να την υποβάλλει μαζί με τις Ετήσιες Οικονομικές Καταστάσεις [ απολογισμός, ισολογισμός, αποτελέσματα χρήσεως ] για έγκρισή τους από το ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ. Ο Ισολογισμός και τα Αποτελέσματα Χρήσεως, πριν την υποβολή τους στο Δημοτικό Συμβούλιο, ελέγχονται από έναν ΟΡΚΩΤΟ ΕΛΕΓΚΤΗ-ΛΟΓΙΣΤΗ ο οποίος και εκδίδει ΕΚΘΕΣΗ ΕΛΕΓΧΟΥ και ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΤΙΚΟ ΕΛΕΓΧΟΥ.

[3] Ο Ισολογισμός, τα Αποτελέσματα Χρήσεως  και το Πιστοποιητικό Ελέγχου ΔΗΜΟΣΙΕΥΟΝΤΑΙ, μετά την  έγκρισή τους από το δημοτικό συμβούλιο, σε μία (1) τουλάχιστον εφημερίδα η οποία εκδίδεται στα όρια του  νομού που εδρεύει ο Δήμος.

[4] Ο Ισολογισμός με το Πιστοποιητικό Ελέγχου και την Έκθεση Ελέγχου μαζί με όλα τα δικαιολογητικά υποβάλλονται για έλεγχο στο  ΕΛΕΓΚΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ, μέσα σε έναν (1) μήνα αφότου εκδόθηκε η πράξη του Δημοτικού Συμβουλίου και η υποβολή του  ανακοινώνεται στον Γενικό Γραμματέα / Συντονιστή της Αποκεντρωμένης Διοίκησης.

[5] Σε περίπτωση ΜΗ ΥΠΟΒΟΛΗΣ στο Ελεγκτικό Συνέδριο,  επιβάλλονται σε βάρος των υπαιτίων οι ΚΥΡΩΣΕΙΣ που προβλέπει το αρθ. 26 ΠΔ 774/1980 και  παράλληλα διενεργείται ΕΚΤΑΚΤΟΣ ΓΕΝΙΚΕΥΜΕΝΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ στη διαχείριση του Δήμου, μετά από  απόφαση του Προέδρου του Ελεγκτικού Συνεδρίου, που εκδίδεται είτε αυτεπάγγελτα είτε μετά  από αίτηση του Γενικού Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (αρθ. 163 παρ. 5 ν. 3463/06)

Π Ρ Ο Τ Α Σ Η

Στο δικό μας Δήμο δεν έχουν γίνει αυτές οι ενέργειες.

Η Αντιπολίτευση οφείλει να ενημερώσει τον Πρόεδρο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και τον Γενικό Γραμματέα της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και να ζητήσει να γίνει Διαχειριστικός Έλεγχος των Οικονομικών του Δήμου.

ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΟ  ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ   [ Αποφ. ΥΠ. ΕΣΩ. 41179  - ΦΕΚ 2970 Β’ / 4.11.2014 ]

Άρθ. 4 : Η κατάρτιση του Επιχειρησιακού Προγράμματος πραγματοποιείται μέσα στο 1Ο εξάμηνο της δημοτικής περιόδου. Για τον έλεγχο νομιμότητας, υποβάλλεται στην Αυτοτελή Υπηρεσία Εποπτείας ΟΤΑ, και μέχρι την έναρξη λειτουργίας αυτής στην αντίστοιχη αρμόδια υπηρεσία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης, με ευθύνη του Δημάρχου, έκθεση με τις διαδικασίες κατάρτισης του Επιχειρησιακού Προγράμματος, εγκεκριμένη από το Δημοτικό Συμβούλιο. Το εγκεκριμένο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα, μετά τον έλεγχο νομιμότητας, καταχωρίζεται στην ιστοσελίδα του δήμου και δημοσιοποιείται…

Άρθ. 5 : Το Επιχειρησιακό Πρόγραμμα εξειδικεύεται σε Ετήσιο Πρόγραμμα Δράσης του Δήμου… Ως προσχέδιο Ετήσιου Προγράμματος Δράσης για το 1Ο έτος της δημοτικής περιόδου δύναται να λογίζεται ο αντίστοιχος Ετήσιος Προϋπολογισμός και το Τεχνικό Πρόγραμμα του ιδίου έτους.

Π Ρ Ο Τ Α Σ Η

Από τα ανωτέρω συνάγεται ότι  για να ψηφιστεί το Τεχνικό  Πρόγραμμα του 2ου έτους της δημοτικής περιόδου έπρεπε πρώτα να έχει ψηφιστεί από το Δημοτικό Συμβούλιο το 4ετές Επιχειρησιακό Πρόγραμμα 2019-2023  και να έχει αναρτηθεί στην Ιστοσελίδα του Δήμου και στο ΔΙΑΥΓΕΙΑ.  Στο δικό μας Δήμο δεν έχουν γίνει αυτές οι ενέργειες και έχω την άποψη ότι η ψήφιση του Τεχνικού Προγράμματος 2021 είναι ΑΚΥΡΗ.

Η Αντιπολίτευση οφείλει να κάνει προσφυγή στην Αποκεντρωμένη Διοίκηση και να ζητήσει την ακύρωση της απόφασης έγκρισης του Τεχνικού Προγράμματος.

ΕΠΙΛΟΓΟΣ

Συμφωνώ με τον ΧΚ και διαφωνώ κάθετα με τη άποψη του κ. Τραχανά ότι πρόκειται για … ‘τυπικότητες’. Ο Δήμος δεν είναι το μαγαζάκι της Δημοτικής Αρχής να κάνει ότι θέλει. Ψηφίστηκαν για να μας εκπροσωπήσουν και να διαχειριστούν τα δημοτικά δρώμενα σύμφωνα με τους Νόμους της Πολιτείας. Και αυτό πρέπει να κάνουν και να σταματήσουν το ‘ποίημα’ «Η Αντιπολίτευση κάνει προσφυγές/ενστάσεις και δεν μας αφήνει να εκτελέσουμε το έργο μας». Δεν γίνονται πλέον πιστευτοί ούτε και από τους πλέον πιστούς υποστηρικτές τους.

ΧΡΟΝΙΑ ΠΟΛΛΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟ ΤΟ 2021

-------------------------


17 σχόλια:

ΤΡΑΧΑΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ είπε...

Μεσιε Σκουφια μπραβο για τη δημοσιευση .Το 2007 ημουν δημσυμβ και οικονομ=δημαρχ επιτροπη πρωτη χρονια μαζι με το Βουλγαρη .Ηρθε ο απολογισμος του 2006 παλιου δημαρχου Λιαλιου απο την υπηρεσια που τον ελεγξε και μας λεει ο ταμιας-λογιστης του δημου Πετροπουλος =οριστε ολα τα ενταλματα πληρωμης (1000) με τα τιμολογια και τα εγγραφα μισθοδοσιας απο πισω ,ικα κλπ και οι αποδειξεις εισπραξης (1000) εσοδων του δημου νερο, πλατειες,2% κλπ ,οποιος θελει μπορει να τα ελεγξει εδω στο δημαρχειο σε ενα γραφειο ενα ενα .Ειναι δυνατον να γινει ελεγχος απο τους δημσυμβ ολων αυτων των εγγραφων ? Η επιτροπη εγκρινε βασει του υπηρεσιακου ελεγχου που εγινε στη λαμια και μετα το ιδιο το δημσυμβουλιο .Το ιδιο και τα επομενα 3 χρονια που ηταν δικια μας διαχειριση . Θες να πεις οτι ο απολογισμος του 19 δεν περασε καθολου απο επιτροπη και δημσυμβουλιο ? Να ελεγχθει στο απολυτο παρε πρωτοβουλια . Εγω καταλαβα οτι δεν εχει αναρτηθει μονο στο διαυγεια ,για αυτο ειπα τυπικοτητα .Η αντιπολιτευση δεν το εψαξε αυτο ?Στην ηθικη της αντιπολιτευσης εχω εμπιστοσυνη ,στις πολιτικες της επιλογες δεν εχω . Εσυ εχεις αφορολογητο ,εγω οχι με νοιαζει περισσοτερο που πανε οι φοροι που πληρωσα και 100% προκβλη και το δημοσιο χρημα ! -----Ακουσε ιστορια ,καλοκαιρι του 16 απογευμα πιανει μπουρινι δυνατο και καποιος που εχει προβλημα οικονομικο και ο βοθρος του εχει χασει την απορροφητικοτητα και γεμιζει ,βαζει την αντλια και ριχνει τα λυματα στη σχαρα των ομβριων που φτανουν στη γειτονια μου στη βουλωμενη σωληνα και βγαινουν στο δρομο απο τη σχαρα .Στο δρομο ειναι το φορτηγο μας γεματο ελιες στα τελαρα 30000 ε αξιας ,δεν προλαβα να το παρω αμεσως οταν καταλαβα τη βρωμα και τα λυματα μαζι με τη βροχη φθαναν 20 ποντους ,βρεχανε τις ζαντες και τα λαστιχα .Το φορτηγο ειχε παρει αποφορα που λεμε ,ακομα και μετα που το επλυνα μυριζε και την επομενη μερα στις σερρες στο εργοστασιο μυριζε βοθριλας ,ευτυχως που δεν εμεινε ωρα το φορτηγο πανω στη βρωμα θα παιρνανε αποφορα και οι ελιες ,ο αγοραστης τις κατεβασε 6 ωρες στο ηλιο και οταν βεβαιωθηκε απολυτα οτι δεν προερχεται η βρωμα απο τις ελιες τις κρατησε .Καθε μερα σκονταφτω πανω στην σωληνα στο πεζοδρομιο και το ιδιο οι ελαιοπαραγωγοι που ερχονται σε μενα.Μαθε οτι εχουμε προσφυγες του 22 που ζουνε σε μικρα οικοπεδα πυκνοκατοικημενα, οι βοθροι μεσα σε δρομους και πεζοδρομους ,κατω απο βεραντες ,εντος σπιτιου κλπ .Ζουμε τριτοκοσμικες συνθηκες εδω και μου λες να ψαξω αν εχει καταθεσει 4ετες πλανο ,το προβλημα μου ειναι οτι το 21 δεν θα λυθουν προβληματα και θα φτιαξω μπιμπελο πολιτκεντρο .Σαν ατομο τα χαριζω τα λεφτα στο ΜΩΛΟ να φτιαξουν δικτυο βιοκα .Εισαι μεγαλυτερος ,ξερεις οικονομικα καλυτερα αλλα δεν ξερεις τη δημοτικη καθημερινοτητα που πονα οπως εγω γιατι 2007-10 μονο οι εξωγηινοι δεν προσγειωθηκαν στον ΑΚ

Ανώνυμος είπε...

Επιχειρησιακο προγραμμα 2014 2015 υπηρχε και ψηφισμενο απο ολους τουςδημοτικους συμβουλους . ΠΑΡΑΝΟΜΕΙ Ο ΔΗΜΑΡΧΟΣ οσο δεν το εκτελει

Ανώνυμος είπε...

Ο δημαρχος ειναι υπηρετης των εντολων του δημοτικου συμβουλιου . Αφου ολοι το ειχαν ψηφισει , γιατι δεν το εφαρμοζει ;αλλα κανει τα δικα του ; χωρις σχεδιασμο ;

Ανώνυμος είπε...

Τραχανά, δεν πεζεσαι με τίποτα, είσαι "περίπτωση" σχετος τραχανάς.

Ανώνυμος είπε...

Κύριε Σκούφια, διερωτάται κανείς πως πρέπει να αντιδράσουμε ως κοινωνία, με την κακοδιαχειρηση, όχι μόνο των οικονομικών μεγεθών αλλά και των διοικητικών, όσον αφορά την σχέση πολίτης-Δημος και αντίστροφα. Η αντιπολίτευση είναι ο θεσμικός εταίρος, βλέπουμε όμως ότι δεν έχει και αυτή, τα κοτσια.Κανει ενστάσεις για τα μάτια, που απορρίπτονται για τυπικούς λόγους, για προθεσμίες, δεν είναι διαβασμενοι, ενστάσεις με πολιτική χρεια. Στους μεγάλους δήμους έχουμε την συνήγορο του δημότη, αλλά και το κράτος εχει τον συνήγορο του Πολίτη. Κάποτε ο σύλλογος ενεργών δημοτών, προσέφυγε στον ΣτΠ για την ενιαία εφαρμογή του παγίου στην ύδρευση στον δήμο, όμως με δουλεμενη ανάλυση και τεκμηρίωση. Είναι μια πρόταση, προς επεξεργασία.

Γιαννης Σκούφιας είπε...

Στις σύγχρονες δημοκρατικές κοινωνίες η αντίδραση πρέπει να προέρχεται από την ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ και την ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ - ΚτΠ. Και οι δύο πρέπει να ελέγχουν τις πράξεις και τις παραλείψεις της Διοίκησης και αν διαπιστώνουν παρατυπίες οφείλουν να ενημερώνουν τα αρμόδια όργανα της Πολιτείας και να ζητούν την παρέμβασή τους.
---
Στη δική μας Τοπική Κοινωνία, αν η ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗ «δεν έχει τα κότσια… κάνει ενστάσεις με πολιτική χροιά… κλπ» όπως αναφέρεις (δεν συμφωνώ μαζί σου, αλλά δεν είναι του παρόντος να το αναλύσω) τότε οφείλει να πάρει πρωτοβουλίες η ΚτΠ δηλ. οι ΕΝΕΡΓΟΙ ΠΟΛΙΤΕΣ μέσω του Συλλόγου τους.
Αν και ο ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΕΝΕΡΓΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ δεν αναλάβει πρωτοβουλία ενημέρωσης των οργάνων της Πολιτείας … τότε ως Κοινωνία στον μόνο που μπορεί να ελπίζουμε είναι «στον μηχανής θεό « προκειμένου να δώσει λύση στο αδιέξοδο μας. Και «από μηχανής θεός» δεν υπάρχει στις σύγχρονες κοινωνίες…
---

Ανώνυμος είπε...

Σκούφια χτυπά κ εσύ κ ο Τσωμος τον πισινό του κάτω και άλλες 10.000 να κάνει δήμαρχος είναι ο Συκιωτης. Έτσι θες να κυβερνήσεις; έλα κ να έχεις τον Τσωμο απέναντι να δεις απίδια πιάνει ο σάκος..είναι τόσο ανεγκέφαλους που χαλάει προσωπικά του χρήματα να πληρώνει δικηγόρους κ παράβολα Ε κ τι έκανε μια τρυπα αρο νερό. Πας η κ τελείωσε δήμαρχος Συκιωτης κ Σταικουρας αυτή θα κυβερνούν την περιοχή μας γι αυτό πήγαινε μαζί τους για να έχεις την εύνοια τους

Ανώνυμος είπε...

Μπραβο κ. Τραχανα οτι ειπες στηριζεται στην αληθεια ,μην περιμενεις ομως
να εκτιμησουν την εμπειρια και αυτα που λες σαν ενεργος επιχειρηματιας ιδιωτης που προσπαθει με την δουλεια του και τον κοπο του,να βγαλει το ψωμι του και παραλληλα να δωσει και φορους για να ζησουν οι παρασιτικοι συνταξιουχοι εισοδηματιες, ειναι αδυνατον.



Ανώνυμος είπε...

Να πατε με Συκιωτη να εχετε την ευνοια τους ... τι λετε ωρε θα συκωθει ο Καραισκακης να πει τομαρια απογονοι .μ

Ανώνυμος είπε...

Γυμνοσαλιαγκες ... ακου την ευνοια του αρχοντοχωριατη θεατρο, νεες παραστασεις στο θεατρο σκιων .

ΤΡΑΧΑΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ είπε...

Φιλε-η 3.59 σευχαριστω αλλα δεν ειναι σωστο να λεμε παρασιτικους τους συνταξιουχους ,δουλεψαν πληρωσαν και εισπρατουν ,μακαρι κι εμεις καποτε να ειμαστε καλα να γινουμε συνταξιουχοι.Το θεμα του απολογισμου πρεπει να ψαχτει ,περσυ εγινε το συμβουλιο 30-10-19 . φετος ακομη δεν εχει τελειωσει ο ορκωτος τον ελεγχο ?

Ανώνυμος είπε...

Να που συγκροτήθηκε Διεπιστημονική Ομάδα Έργου για την κατάρτιση του Επιχειρησιακού Προγράμματος 2019-2023 ΑΔΑ: ΨΘΘ2ΩΚ1-ΘΨ1
Το 2023 έτος εκλογών θα είναι έτοιμο.
Κάλλιο αργά παρά ποτέ????

Ανώνυμος είπε...

Ποια ειναι η συνθεση της επιστημονικης ομαδος ξερει κατι κανεις;

Ανώνυμος είπε...

ΣΥΓΚΡΟΤΗΣΗ ΜΕ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΗ ΕΝΟΣ ΧΡΟΝΟΥ. ΕΤΣΙ ΛΕΙΤΟΥΡΓΕΙΣ ΟΤΑΝ ΕΧΕΙΣ ΠΛΑΤΕΣ ΑΠΟ ΤΟ ΓΑΛΑΖΙΟ ΚΡΑΤΟΣ ΤΩΝ ΑΡΙΣΤΩΝ.
ΟΜΑΔΑ 6 ΜΕΛΩΝ: ΦΥΚΑ+ 2 ΥΠΑΛΛΗΛΟΙ (ΤΣΑΡΑΣ-ΚΑΠΕΛΛΟΣ0 + 3 ΕΠΙΣΤΗΜΟΝΙΚΟΙ ΣΥΝΕΡΓΑΤΕΣ (ΑΝΑΣΤΑΣΟΠΟΥΛΟΥ-ΚΑΛΙΟΠΟΥΛΟΣ-ΠΑΠΑΘΑΝΑΣΙΟΥ)

Ανώνυμος είπε...

Αν αυτη η ομαδα μπορει να προγραματισει επιχειρησιακο προγραμμα καταλληλο
για τις αναγκες μας, αλλο τοσο η γιαγια μου μπορει να γινει παππους.

Ανώνυμος είπε...

Όμως, αν της βάλεις καρούλια θα γίνει σιδηρόδρομος και αν κάνει και το εμβόλιο του κορονοιος θα χορεύει τσιφτετέλια. ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ Η ΓΙΑΓΙΑ ΣΟΥ. ΚΑΛΗ ΝΥΧΤΑ

ΤΚΛ είπε...

Όμως, αν της βάλεις καρούλια θα γίνει σιδηρόδρομος και αν κάνει και το εμβόλιο του κορονοιος θα χορεύει τσιφτετέλια. ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΑ Η ΓΙΑΓΙΑ ΣΟΥ. ΚΑΛΗ ΝΥΧΤΑ