Αυτό το Blog φτιάχτηκε με σκοπό να εξυπηρετήσει τους δημότες , τους παραθεριστές και φίλους των Καμένων Βούρλων, με χρηστικές πληροφορίες , κακώς και καλώς κείμενα,νέα των Καμένων βούρλων και γενικότερα με ό,τι αφορά την ευρύτερη περιοχή.
16 Φεβρουαρίου 2021
Όταν … τα σχόλια των αναγνωστών, είναι άρθρο από μόνα τους …
Ενδιαφέροντα άρθρα έχουν γραφεί κατά καιρούς για το αν πρέπει ή όχι να εκχωρούνται οι Δημοτικές υπηρεσίες σε ιδιώτες. Σχολιαστής τακτικός ξιφουλκεί εναντίον του Κρατισμού σε καθε αφορμή, ενώ ακούγονται και αντίθετες απόψεις.
Με αφορμή την αποτυχημένη (για μία ακόμη φορά) απόπειρα της ιδιωτικής εταιρείας να κρατήσει ανοιχτό το εθνικό δίκτυο στον χιονιά της 1 ημέρας γράφω με 2 ξεκάθαρους στόχους:
1. Να υπερασπιστώ την δυνητική ικανότητα ενός υγιώς λειτουργούντα Δήμου να διαχειριστεί αρκετές δημοτικές υπηρεσίες μόνος του και χωρίς εργολάβους
2. Να θέσω τον παράγοντα ΗΘΙΚΗ-ΔΗΜΟΣΙΟ ΣΥΜΦΕΡΟΝ ως τον βασικό παράγοντα κρίσεως για την τελική επιλογή μιας δημοτικής αρχής σε σχέση με τον τρόπο λειτουργίας της κάθε υπηρεσίας του. Δεν πρέπει να είναι δηλαδή θέμα δογματισμού όπως κάποιοι το αντιμετωπίζουν.
Δίνω κάποια παραδείγματα επειδή έχουμε ζήσει πολλά σχετικά με την 'πανάκεια' της ιδιωτικοποίησης των υπηρεσιών. Άλλωστε να μην ξεχνάμε ότι όλη η νομοθεσία και οι κατευθύνσεις σχετικά με τους δήμους, έχουν ξεκάθαρη κατεύθυνση προς την ιδιωτικοποίηση.
(Α) Υπόθεση Παπαλάμπρου: Πλήρωνε ο δημότης 36.000 ευρώ τον μήνα για την λειτουργία από εργολάβο του ΒΙΟΚΑ Κ.Β. με 5-6 εργαζόμενους και μικρά λειτουργικά έξοδα μιας και το ρεύμα το πλήρωνε ο Δήμος. Περιθώριο κέρδους τεράστιο. Την διαφορά από το πραγματικό κόστος, την πλήρωνε το [.....]θύμα, ο πολίτης. Και την πλήρωσε διπλή, αφού με τις γνωστές εμπλοκές που έγιναν, και που δεν είναι σπάνιες σε τέτοιες περιπτώσεις, ο Έλληνας πλήρωσε τα 2πλα λεφτά.
(Β) Υπόθεση Καλοκαιρινών εκδηλώσεων Μώλου-Χρέη δήμου: ‘Ολες οι εκδηλώσεις εκείνα τα χρόνια της δεκαετίας του 1990, έγιναν με ιδιώτες επιχειρηματίες καλλιτέχνες, όχι π.χ. συλλόγους, και δυστυχώς όλες οι υποδομές ήταν νοικιασμένες, με μεγάλα κοστολόγια που στοιχίζουν όλα αυτά.
(Γ) Το οικόπεδο του Αγ. Κων/νου : Αγοράστηκε μετά από διαπραγμάτευση με ιδιώτες και όχι με κάποια αναγκαστική απαλλοτρίωση ή από δημόσιο οικόπεδο. Και φυσικά στοίχισε πάρα πολλά λεφτά.
( Δ) Αποκομιδή σκουπιδιών από ιδιώτη : 63.000 ευρώ για 3 μήνες, με 2 οχήματα (νομίζω). Άρα 6 άτομα προσωπικό που κοστίζουν όχι πάνω από 10.000 το μήνα. Αν προσθέσουμε και τα καύσιμα, 1.000, τα λεφτά που δίνει ο δήμος είναι πολύ περισσότερα από ότι του στοιχίζει να μαζέψει μόνος του.
(Ε) Αποφράξεις από ιδιώτη: Τα λεφτά κατ' έτος φτάνουν για να πληρώνει ο Δήμος όχι 1, αλλά 2 άτομα μόνιμους εργάτες, οι οποίοι θα ασχολιόντουσαν μόνο με τις αποφράξεις αποχέτευσης ομβρίων και θα πλένανε και κανένα δρόμο. Αλλά το αποφρακτικό που αγοράστηκε, απαξιώθηκε τεχνιέντως για ευνοήτους λόγους.
(ΣΤ) Υπόθεση LED. Έχουν γράψει πολλοί, πολλά για το πόσο μεγάλη σπατάλη είναι να μας αλλάξει τα φωτιστικά ιδιώτης και να αλλάζει λάμπες μετά για 10 χρόνια, λες και δεν μπορεί να το κάνει ο δήμος με πολύ μικρότερο κόστος από 2.000.000 ευρώ. Θα μας ...αλλάξουν τα φώτα!
(Ζ) Λιμάνι Κ.Β: Ενώ το τζαμπατζιλίκι που γίνονταν ως πριν μερικά χρόνια έπρεπε να τελειώσει, το να εκχωρηθεί οικόπεδο παραθαλάσσιο 10 στρεμμάτων για 1.200 ευρώ το μήνα, ποιος ιδιώτης θα το δεχόταν για το ακίνητο του; κανένας φυσικά, και μάλιστα για 40 χρόνια. Ένα μαγαζί 100 τετραγωνικά στην παραλία δίνει περισσότερο ενοίκιο.
---
Τα παραδείγματα πολλά, να μην κουράσω άλλο. Το κλίμα τις τελευταίες 2 δεκαετίες στους δήμους, είναι ‘’όσο περισσότερα στους ιδιώτες και όχι ...Σοβιετία’’ όπως λέγεται κάποιες φορές.
Από έργα όμως μηδέν. ΣΙΓΟΥΡΑ ο αντίλογος είναι ισχυρός. Σπατάλες και με δημόσιους υπαλλήλους, γραφειοκρατία μεγάλη κ.α. Πολλά και τα παραδείγματα.
Γι αυτό λοιπόν ξαναλέω: ΗΘΟΣ και προσανατολισμός στο ΣΥΜΦΕΡΟΝ των δημοτών να είναι τα μόνα κριτήρια. Σε κάθε περίπτωση ξεχωριστά. Τα μεγέθη πάντοτε μπορούν εύκολα να συγκριθούν οικονομικά.
Ευχαριστώ
Αν εχει ενδιαφέρον για παραπέρα κουβέντα, το άρθρο, ας γίνει ανάρτηση
Άλλα σχόλια αναγνωστών ....
Ανώνυμος είπε... 12:20 μ.μ., Φεβρουαρίου 16, 2021
11.09 Σεβαστες οι αποψεις σου, να γινει και αναρτηση για να υπαρξει διαλογος, αλλα ποιος εισαι ? Γιατι δεν υπογραφεις ?
Ανώνυμος είπε... 12:36 μ.μ., Φεβρουαρίου 16, 2021
το ότι δεν υπογράφει, τι από τα κάτωθι επηρεάζει???
1. ενώ χρωστάει ο δήμος αμιγώς από διοίκηση ντοτόρ άνω των 500000 ευρώ σε καύσιμα, ασχολείται με πολιτιστικά κέντρα.
2. θέλει ...λεντ ενώ το έργο του αγίου χαραλάμπους ΄΄πάγωσε΄΄ και οι συνδέσεις ύδρευσης στον άγιο δεν έχουν γίνει.
3. το ότι ο άγιος δεν έχει αποχέτευση ακαθάρτων.
4. το ότι ασχολείται... με γήπεδα!!!
θες κι άλλα??
άσε το σκέλος της ανωνυμίας και ασχολήσου με την ουσία!!!!
Ανώνυμος είπε... 12:40 μ.μ., Φεβρουαρίου 16, 2021
Λαθος φιλε. Το ονομα παιζει πρωτεύοντα ρολο αν θελεις να παρει καποιος στα σοβαρα οσα λες.
Ανώνυμος είπε... 12:46 μ.μ., Φεβρουαρίου 16, 2021
Τελικα ο μονος που εχει τα ουμπαλα να κανει επωνυμη αντιπολιτευση ειναι ο κ. Σκουφιας. Ολοι εσεις οι αλλοι, οτι και να λετε, και μπορει να λετε σωστα πραματα, δεν σας παιρνει κανενας στα σοβαρα. Αυτο πρεπει να γινει κατανοητο για καποιον που θελει να εχει αποψη για τα δημοτικα πραγματα. Μονο ετσι πανε οι κοινωνιες μπροστα.
Ανώνυμος είπε... 12:47 μ.μ., Φεβρουαρίου 16, 2021
γράψε μας το δικο σ τότε... άντε με τις θεωρίες... τα μπλογκ, βασίζονται στην ανωνυμία, είτε το θέλετε είτε όχι...
Ανώνυμος είπε... 12:53 μ.μ., Φεβρουαρίου 16, 2021
Γιατί τον Σκούφια ποιος τον πήρε στα σοβαρά; Ωχ πάλι αυτός ο μ@#*" λένε οι υπηρεσίες και τον παραμερίζουν με ότι δικαιολογία βρουν χωρις καν να ασχοληθούν με την ουσία των καταγγελιών.
ΤΡΑΧΑΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ είπε... 1:13 μ.μ., Φεβρουαρίου 16, 2021
Το επιπεδο στο μπλογκ εχει ανεβει πολυ !Για τη κριση του 2008= ειναι το σωστο , που εχει γινει και ταινια ''money never sleeps'' και αποκαλυπτει τα παντα για τις φουσκες των ηπα, εμεις ειχαμε την ατυχια να εχουμε 2 κρεατα πρωθυπουργους !Ο πρωτος μπιφτεκοπνιχτης παροτι ειχε τον αλογοσκουφη που ειχε καλο ρηφλεξ και ζητησε αμεσα μετρα απο το 2007 που ειχαμε μπει σε υφεση και ξαναζητησε μετρα το 2008 τελικα η επιλογη ηταν να αλλαξει τον υπουργο που ελεγε την αληθεια ,αν μπορουσε θα αλλαζε και τον δτε προβοπουλο που ζητουσε μετρα εγκαιρως !Ο αλλος κεφτες με την επαναφορα αλυσιδας ποδηλατου εν κινησει αντι να κλεισει τα ασκοπα εμβασματα προς το εξωτερικο απο τις ελληνικες τραπεζες που ηταν πηχτρα στο μαυρο χρημα και να το φορολογησει εν ελλαδι και να παρει εγκαιρως καποια μετρα εκανε βολτες 7 μηνες και μιλαγε για πιστολια και μπουρδες !-----Φιλε 11,09 συμφωνω σχεδον σε ολα , διαφωνω για το οτι εξομοιωνεις το οικοπεδο που ειναι επενδυση καλη με τις βραδιες διασκεδασης που ειναι αερας 3 ωρων ! Πρεπει να γινει μιξη πολιτικων δημος και ιδιωτες ,τα σκουπιδια σε καθημερινη βαση τραβανε ολο το πολιτικο κεφαλαιο (αν υπαρχει) και ο καθε αντδρχος καταναλωνει το 90% του χρονου του με αυτα ,ενω μπορει να βγαλει δημοπρασια με οτι ορους θελει και να ριχνει προστιμο καθε φορα που ο ιδιωτης δεν τους τηρει ,αλλα τους βολευει η σοβιετια να εχουμε συμβασιουχους που τους λεμε συνεχεια οτι θα τους κανουμε μονιμους να τους παιρνουμε τους ψηφους ! Να γινει θεμα για κουβεντα συμφωνω
Ανώνυμος είπε... 1:50 μ.μ., Φεβρουαρίου 16, 2021
Όλα οσα αναφερει ο 11:09 π.μ. ειναι η αποψη του. Κανει όμως κριτικη σε αποφασεις που εχουν παρει επωνυμοι συμπολιτες μας. Αρα πρεπει και αυτος να είναι επωνυμος. Εχεις δικιο 12.40.
Οσον αφορα τον 12.53 που ισχυριζεται ότι ‘’Γιατί τον Σκούφια ποιος τον πήρε στα σοβαρά; Ωχ πάλι αυτός ο μ@#*" λένε οι υπηρεσίες ..’’ δεν συμφωνω μαζι του. Χωρις τα αρθρα του κ. Σκουφια θα ειχαμε μαυρα μεσανυχτα για το τι συμβαινει στο δημο.
Οσο αφορα το κ. Τραχανα αυτος το βιολι του.. Για όλα φταει ο ‘μπιφτεκοπνιχτης’ Καραμανλης και ο ‘κεφτες’ Παπανδρεου. Μιλια για τον Αλεξη.
Με τετοια μυαλα – εξαιρεση ο 11:09 αν γινει επωνυμος- ο Συκιωτης δεν εχει αντιπαλο.
Προσγειωθειτε στη πραγματικοτητα. Γινετε επωνυμοι αν θελετε να δημιουργησετε κλιμα που θα στραφει εναντια στον Συκιωτη και στη παρεα του.
ΠΡΩΗΝ
ΤΡΑΧΑΝΑΣ ΚΩΣΤΑΣ είπε... 2:53 μ.μ., Φεβρουαρίου 16, 2021
Μεσιε πριν τον αλεξη ηταν ο σαμαρας ο οποιος ειχε παρει χρεωκοπημενη τη χωρα στα χερια του ,δεν ξερεις τα οικονομικα καλα οι πρωτοι μηνες ειναι οι πιο κρισιμοι για να μην σε παρει η κατω βολτα ! Εχω κανει πολυ σκληρη κριτικη στο συριζα και ειδικα στο φθιωτικο ,δεν εχω εγω παρωπιδες
Φιλοδημος είπε... 2:58 μ.μ., Φεβρουαρίου 16, 2021
Για να αναρτηθει σε post,θα πρεπει να σταλει με email,ετσι θα υπαρχει διευθυνση αποστολεα και ας μην ειναι επωνυμο,οποτε ο συνταξας 11.09 πμ 16\2\21 θα πρεπει αντι να το ζητει,να το στειλει ο ιδιος, το ενδιαφερον του σχολιου δεν θα πρεπει να το κρινει ο διαχειριστης αλλα οι αναγνωστες.
25 σχόλια:
Γεια σου φίλε σχολιαστή
========================
Σε παρακαλώ γράψε την άποψη σου χωρίς να χρησιμοποιείς υβριστικούς ή υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς.
Δεν θέλω να σε τρομάξω, αλλά το ηλεκτρονικό σου ίχνος δεν είναι τόσο δυσδιάκριτο όσο νομίζεις, και ο ανώνυμος σχολιασμός παραμένει ανώνυμος μέχρι το όριο που σαφέστατα εγείρει θέμα συκοφαντικής δυσφήμισης προς άνθρωπο ή υβριστικού και υποτιμητικού μηνύματος.
Για να μην μακρηγορώ, τα ηλεκτρονικά ίχνη των σχολιαστών είναι στην διάθεση της κάθε αρχής που θα τα αναζητήσει, και τελικά είστε υπόλογοι σε αυτά που γράφετε εφόσον αυτά ξεφεύγουν από τα στενά όρια της κατάθεσης των απόψεων σας χωρίς να υβρίζετε και να προσβάλετε άλλους.
----------------------------
Οδηγίες
Γράψτε το σχόλιο σας, πληκτρολογήστε το νουμεράκι ή την φράση που βλέπετε, επιλέξτε την ταυτότητα που επιθυμείτε πχ ανώνυμος κάνοντας check στην ανάλογη επιλογή και στην συνέχεια κάντε click στο πορτοκαλί πλαίσιο για δημοσίευση.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Πρέπει να πληκτρολογήσετε υποχρεωτικά το νούμερο - κείμενο επαλήθευσης (Captcha) που βλέπετε κάτω από το σχόλιο σας, πριν την επιλογή της ταυτότητας σας, για να καταχωρηθεί το σχόλιο σας.
ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟΣ ΚΟΛΕΚΤΙΒΙΣΜΟΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑν καποιος αδαης περι του δημου διαβασει τα ανωτερω σχολια θα διαπιστωνε ευκολα αληθοφανη γεγονοτα χωρις να μπορει να ανιχνευσει ευκολα απο μονος του την αιτια.
Αν ομως στην θεση του ειναι ενας αλλος με εμπειρικη γνωση και σχετικη λογικη
θα ευρισκε και την αιτια.
Αν ομως ενας τριτος ηταν ποιο ΄ψαγμενος΄ με κριτικη αναλυση τοτε θα ειχε εκτος
του αυθορμητου συμπερασματος κατι να προσθεσει στον πολιτικο διαλογο.
Ετσι λοιπον θα συμφωνησω με εναν μονιμο επωνυμο σχολιαστη στην αναλυση για τις
συναλλαγματικες ισοτιμιες που επεβαλλε στο Καπιταλιστικο συστημα του Δυτικου κοσμου,
οι ΗΠΑ απο το 1944 [Bretton Woods]και απο το 1971 [προεδρια Νιξον] εως σημερα.
θα σημειωνα μονο το εμφανες ιδεολογικο προσημο στα συμπερασματα του για τις
αιτιες και τα αποτελεσματα με τα οποια δεν συμφωνω[εχω ανεφερθει εκτενως]
Ο ανωνυμος σχολιαστης-αρθρογραφος ΠΕΡΙ ΔΗΜΟΥ... θετει δυο κυρια ζητηματα ,το πρωτο
για την ΔΥΝΗΤΙΚΗ δυνατοτητα-ικανοτητα του Δημου για διεκπαιρεωση εργου χωρις
τους ιδιωτες, και δευτερον το ΗΘΟΣ στην οργανωση και την αποφαση για το δημοσιο συμφερον , ως ζητουμενα και τα δυο απο εναν αρρωστο,αφου οφειλει να ειναι υγιης[Δημος].
Τα παραδειγματα που παραθετει ειναι ολα αληθη,και ηταν οντως ζημιογονα για τον δημο,
την δε ευθυνη την καταλογιζει στην διαπλεκομενη επιχειρηματικοτητα.
Φυσικα η αναλυση της αιτιοτητος που επιχειρει εδω, ειναι απλοικα αστηρικτη ,
διοτι αφαιρει τον εναν απο τους δυο συμβαλλομενους,δηλ τον εργοδοτη και πρεπει
να καταλογισθει σπαταλη ,αυτη ασφαλως ειναι στην πλευρα του διαχειριστη.
Παντως επειδη ως ιδιωτες ολοι μας, προσπαθουμε να αποφυγουμε ενεργειες ζημιογονες
[δεν μιλω για ατυχιες,αρρωστιες κλπ] θα πρεπει να ΄δουμε΄ γιατι οι κρατικοι θεσμοι
εναι ανικανοι να ρυθμισουν μη ζημιογονα τις προσφερομενες υπηρεσιες τους.
Αν λοιπον το Καπιταλιστικο συστημα στο οποιο δεσποζει η αλληλοεξυπηρετηση των αναγκων μεσω
των οικιοθελων ενεργειων με ολα τα μειονεκτηματα του[κρισειςκλπ],απορριπτεται απο καποιους τοτε αυτοι απορριπτουν και την ατομικη ελευθερια και την παραγωγικη προσπαθεια .
Φυσικα στην πατριδα μας μεταπολιτευτικα δεν εχει εφαρμοσθει ο καπιταλισμος
[Μεγιστοποιηση πελατειακου κρατος ,μικρη ιδιωτικη οικονομια,μεγαλη φορολογια] αλλα...ιδρυματικος Κολεκτιβισμος.
Μάλλον το λάθος σου κ. Κρίτωνα είναι πως νομίζεις οτι δεν έχει εφαρμοστεί ο Καπιταλισμός, ή ετσι θελεις να νομιζεις. Κι ομως εχει εφαρμοστεί. Απλά είναι κρατικοδίαιτος και παρασιτικός. Ειναι όμως απο την φύση του. Και μόνο ο έλεγχος του κράτος μπορει να σωζει την κατασταση. Εσυ αντιθετως θεωρεις ότι πρεπει να λιγοστεψει το κράτος και φυσικά και ο έλεγχος του. Οσον αφορά τον δήμο, επειδή δεν προκειται να καταργηθεί ως θεσμός, το ερώτημα παραμένει: όλα σε ιδιώτες ή όχι; Ο λενας συμδαλλόμενος που ξεχνάει ο αρθρογράφος του κειμένου, δεν αναφέρεται όπως λες. Αλλά τι σημαίνει, ότι δεν θα υπάρχει πάντα; για τους εργολάβους ειναι το θέμα
ΑπάντησηΔιαγραφήΚύριε σχολιαστή με το όνομα ΚΡΙΤΩΝ, παρακολουθώ τακτικά τα σχόλια σας και θα μου επιτρέψετε μια καλόπιστη κριτική. Το σχόλιό σας είναι ένας αχταρμάς.
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίστε ντυμένος με τη νεοφιλελεύθερη προβιά [αντικρατιστής λόγω ιδιοτέλειας] και κάνετε πράγματι προσπάθεια να μας πείτε κάτι (οφείλω να σας το αναγνωρίσω) αλλά κάνετε κακή μείξης εννοιών (ΙΔΡΥΜΑΤΙΚΟΣ ΚΟΛΕΚΤΙΒΙΣΜΟΣ – ανύπαρκτη έκφραση στο google), λέτε ασυναρτησίες περί καπιταλιστικού συστήματος (τις αμολάτε χωρίς να κάνετε τον κόπο να τις διασταυρώσετε) και ταυτόχρονα μπλέκετε και τα δημοτικά πράγματα.
Αν αυτό δεν είναι αχταρμάς, τότε τι είναι ?
Και αχταρμάδες κύριε Κρίτωνα γράφουν μόνο οι ημιμαθείς άνθρωποι.
Εγώ πάλι μια απορία έχω κι ας μου τη λύσει κάποιος αν ξέρει. Γιατί στην Ελβετία που τα πάντα είναι ιδιωτικά ή γενικά υπάρχει μικρή κρατική παρέμβαση λειτουργούν όλα ρολόι;μήπως το πρόβλημα δεν είναι οι ιδιώτες αλλά οι ελεγκτικοί μηχανισμοί και οι υπηρεσίες που επί αιώνες λειτουργούν εντελώς γραφειοκρατικά και ρουσφετολογικά;μήπως οι σωστοί ιδιώτες μπλέκουν και χάνονται στα γρανάζια της απεραντης γραφειοκρατίας και της βόλτας από επιτροπή σε επιτροπή και από ένσταση σε ένσταση;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕίναι αυτονόητο.επτα εκατ.πολιτες στην Ελλάδα κρατικοδιαιτευουν χωρίς να εργαζονται η να παραγουν,απλώς καταναλώνουν τους φόρους των τριών εκατ.που κάτι κανουν.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑποτέλεσμα 370 δις εξωτ.χρεος και 200 δις εσωτ..Αυτό λέγεται Σοσιαλισμος και οδηγεί στην φτωχια.
11.08 στην Ελβετία για το παραμικρό ζήτημα γίνεται Δημοψήφισμα και αποφασίζουν οι πολίτες για την λύση που πρέπει να ακολουθήσει η Κυβέρνηση. Αυτό είναι ένα είδος Σοσιαλισμού στη Πράξη.
ΑπάντησηΔιαγραφή12.22 εσύ και μερικοί άλλοι συγχέεται τον Σοσιαλισμό με τον Κομμουνισμό. Μακάρι η Ελλάδα να είχε Σοσιαλισμό τύπου Σουηδίας ή και Ελβετίας. Δυστυχώς το σύστημα διακυβέρνησης της Ελλάδας δεν ήταν, δεν είναι και δεν θα είναι, ούτε Σοσιαλιστικό ούτε Καπιταλιστικό ούτε ... ούτε... Στη Ελλάδα τα πράγματα θα εξελίσσονται κάθε φορά όπως επιτάσσουν οι κομματικοί γαλάζιοι,κόκκινοι,πράσινοι, στρατοί. Γι αυτό και όλα βαίνουν κατά διαόλου (370 δις εξωτ.χρεος και 200 δις εσωτ χρεος). κοκ
Υπάρχουν αποτελέσματα για τον διαγωνισμό στο έργο του Αγίου Κωνσταντίνου..μέχρι σήμερα δεν είχαν δει το φως της δημοσιότητας....
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε απλά λόγια η ιστορία του καπιταλισμού (αλιευμένο από το διαδίκτυο) και ειδικά της τελευταίας μου μορφής του Νεοφιλελευθερισμού που από το 1973 είναι το πολιτικό σύστημα διακυβέρνησης σχεδόν όλων των χωρών του πλανήτη μας, τα 3 βασικά χαρακτηριστικά του οποίου είναι :
ΑπάντησηΔιαγραφή1.η παγκοσμιοποίηση δηλ. η θεσμική απελευθέρωση της κίνησης εμπορευμάτων, ανθρώπων και κεφαλαίων
2.η ενοποίηση των χρηματοπιστωτικών αγορών
3.η λιτότητα, η αποδόμηση του κοινωνικού κράτους, η συγκράτηση των μισθών και η ελαστικοποίηση των μορφών εργασίας.
Η ΙΣΤΟΡΙΑ
…Μια μέρα εμφανίστηκε σε ένα χωριό ένας άνδρας με γραβάτα. Ανέβηκε σε ένα παγκάκι και φώναξε σε όλο τον τοπικό πληθυσμό ότι θα αγόραζε όλα τα γαϊδούρια που θα του πήγαιναν, έναντι 100 ευρώ και μάλιστα μετρητά. Οι ντόπιοι το βρήκαν λίγο περίεργο, αλλά η τιμή ήταν πολύ καλή και κάποιοι προχώρησαν στην πώληση.
Ο άνδρας με τη γραβάτα επέστρεψε την επόμενη μέρα και πρόσφερε 150 ευρώ για κάθε απούλητο γάιδαρο κι έτσι οι περισσότεροι κάτοικοι πούλησαν τα ζώα τους.
Τις επόμενες ημέρες προσέφερε 300 ευρώ για όσα ελάχιστα ζώα ήταν ακόμα απούλητα με αποτέλεσμα και οι τελευταίοι αμετανόητοι να πουλήσουν τα γαϊδούρια τους.
Μετά συνειδητοποίησε ότι στο χωριό δεν έμεινε πια ούτε ένας γάιδαρος και ανακοίνωσε σε όλους ότι θα επέστρεφε μετά από 7 ΗΜΕΡΕΣ για να αγοράσει οποιοδήποτε γάιδαρο έβρισκε έναντι 500 ευρώ!! Και αποχώρησε.
…Την ΕΠΟΜΕΝΗ ΜΕΡΑ έστειλε το συνέταιρό του στο χωριό με εντολή να τα πουλήσει όλα στην τιμή των 400 ευρώ το ένα. Οι κάτοικοι βλέποντας τη δυνατότητα να κερδίσουν 100 ευρώ την επόμενη εβδομάδα, αγόρασαν ξανά όλα τα ζώα τους 4 φορές πιο ακριβά από ότι τα είχανε πουλήσει, και για να το κάνουν αυτό, αναγκάστηκαν να ζητήσουν ΔΑΝΕΙΟ από την τοπική τράπεζα.
…Μετά την πώληση οι δύο επιχειρηματίες έφυγαν διακοπές σε έναν φορολογικό παράδεισο της Καραϊβικής, ενώ οι κάτοικοι του χωριού βρέθηκαν υπερχρεωμένοι, απογοητευμένοι και με τα γαϊδούρια στην κατοχή τους που δεν άξιζαν πλέον τίποτα. Προσπάθησαν να πουλήσουν τα ζώα για να καλύψουν τα χρέη τους, αλλά μάταια. Η αξία τους είχε πατώσει.
…Η τράπεζα λοιπόν ΚΑΤΑΣΧΕΣΕ τα γαϊδούρια και εν συνεχεία τα νοίκιασε στους πρώην ιδιοκτήτες τους.
…Ο τραπεζίτης όμως πήγε στο δήμαρχο του χωριού και του εξήγησε ότι, εάν δεν ανακτούσε τα κεφάλαια που είχε δανείσει, θα κατέρρεε και αυτός και κατά συνέπεια θα ζητούσε αμέσως το κλείσιμο της ανοικτής πίστωσης που είχε με το δήμο.
…Πανικόβλητος ο δήμαρχος και για να αποφύγει την καταστροφή, αντί να δώσει λεφτά στους κατοίκους του χωριού για να καλύψουν τα χρέη τους, έδωσε λεφτά στον τραπεζίτη, ο οποίος παρεμπιπτόντως ήταν κουμπάρος του δημοτικού συμβούλου.
…Δυστυχώς όμως ο τραπεζίτης αφού ανέκτησε το κεφάλαιό του, δεν έσβησε το χρέος των κατοίκων, και ούτε το χρέος του δήμου, ο οποίος φυσικά βρέθηκε ένα βήμα πριν την πτώχευση.
…Βλέποντας τα χρέη να πολλαπλασιάζονται και στριμωγμένος από τα επιτόκια, ο δήμαρχος ζήτησε βοήθεια από τους γειτονικούς δήμους. Αυτοί όμως του έδωσαν αρνητική απάντηση, γιατί όπως του είπαν είχαν υποστεί την ίδια ζημιά με τους δικούς τους γαιδάρους(!)
…Ο τραπεζίτης τότε έδωσε στο δήμαρχο την συμβουλή-οδηγία να μειώσει τα έξοδα του δήμου.
…Ο δήμαρχος εφαρμόζοντας την οδηγία του τραπεζίτη έδωσε οδηγίες για λιγότερα λεφτά για τα σχολεία, για το νοσοκομείο του χωριού, για τη δημοτική αστυνομία, κατάργηση των κοινωνικών προγραμμάτων, της έρευνας, μείωση της χρηματοδότησης για καινούρια έργα υποδομών. Αυξήθηκε η ηλικία συνταξιοδότησης, απολύθηκαν οι περισσότεροι υπάλληλοι του δημαρχείου, έπεσαν οι μισθοί και αυξήθηκαν οι φόροι. Ήταν έλεγε αναπόφευκτο, αλλά υποσχόταν με αυτές τις διαρθρωτικές αλλαγές «να βάλει τάξη στη λειτουργία του δήμου, να βάλει τέλος στις σπατάλες» και να ηθικοποιήσει το εμπόριο των γαϊδάρων.
…Μετά από λίγο καιρό μαθεύτηκε πως οι 2 ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΕΣ και ο ΤΡΑΠΕΖΙΤΗΣ είναι ξαδέρφια (της οικογένειας των Χρηματοπιστωτικών Αγορών) και μένουν μαζί σε ένα νησί κοντά στις Μπαχάμες, το οποίο και αγόρασαν με τον… ιδρώτα τους.
Οτι γραφει η Αυγη και η Efsyn , ρε τι Ασβουρι εισαι ρε κατσαπλια ?
ΑπάντησηΔιαγραφή7.22, καπιταλιστα του μεροκαματου, κοιτα τι θα κανεις το 'γαιδουρι' γιατι θελει να φαει και το μεροκαματο σου δεν φτανει. Ξυπνα ρε !!!!!!!!
ΑπάντησηΔιαγραφήΆσε τα γαϊδούρια ρε μουλάρι.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλα λέει η Θεια μ’ (ανώνυμος σχολιαστής) άλλα ακούν τ' αυτιά μ’ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΕνώ ο «ελέφαντας είναι στο δωμάτιο» και κάνει όλο και πιο εμφατική την παρουσία του… και καταλαμβάνει όλο και περισσότερο χώρο στο δωμάτιο, και...αρχίζει να μας πνίγει… να μας εμποδίζει την αναπνοή… να μας φράζει την πόρτα εξόδου… κάποιοι επιμένουν να τον αγνοούν και να προσπαθούν να μας στρέφουν την προσοχή… εκτός δωματίου!
Γιατί άραγε ?
Το ζητούμενο ΔΕΝ είναι αν είναι καλός ή κακός ο καπιταλισμός ή ο σοσιαλισμός…
Το ζητούμενο είναι τι ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ και ΔΕΝ γίνεται στο Δήμο μας…
Εκεί πρέπει να επικεντρωθεί ο διάλογος .
Καλημέρα σας…
Εκεί που πάει να γινει διαλογος επι σημαντικών θεματων, εκει πεταγονται και τα "γαιδουρια" και τα ασβουρια, και η Αυγη κλπ, κλπ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΚαι θελετε να γραψουν και επωνυμα...
Το μονο ζητημα είναι, να διαβαζουν οι καλοπροαιρετοι αναγνωστες τις σωστες αποψεις και θεσεις που αναπτυσσονται απο καποιους, ειτε ανώνυμους, ειτε οσους γραφουν επωνύμως (κ.κ. Σκουφιας, Τραχανας). Και να δημιουργηθεί προβληματισμός για το σημερινο χάλι αλλά και τον τρόπο που θα ξαναβρει ο τόπος την περπατησιά του.
Οταν θα ερθει η ωρα να ειπωθουν επωνυμως τα πραγματα , δηλαδη προεκλογικά, τοτε θα πρεπει να υπάρξει η συνδεση των προσωπων με τις θεσεις.
Απο τον Μαιο, μην ξεχνατε, μετράμε αντιστροφα.
Όλοι είσαστε τα ίδια σκατα,τουλάχιστον οι συκιωτικοι δεν κρύβονται,λένε καθαρά αυτό αποφασίζω και θα το δω στο αλάτι στις εκλογές ενώ εσείς οι ενωμένες δημοκρατικές δυνάμεις πάντα συμφεροντολογοι και αγωνία δηθεν για την κενωνια,ουστ ρε.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑφιερωμένο στον σχολιαστή 11:08 π.μ. 17/2/21 που έγραψε για την Ελβετία, για να δει τι θα ακολουθήσει και στην Ελλάδα μετά τον covid-19 (αλλά και σε κάθε καλοπροαίρετο αναγνώστη)
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΕΛΒΕΤΙΑ ΦΟΡΟΛΟΓΕΙ ΤΟ ΣΥΝΟΛΟ ΤΟΥ ΠΛΟΥΤΟΥ
Καθώς ο οικονομικός αντίκτυπος της πανδημίας οδηγεί στα ύψη το δημόσιο χρέος πλούσιων και φτωχών χωρών, επανέρχεται εντονότερος και θερμότερος ο δημόσιος διάλογος για την αναγκαιότητα ενός φόρου στον πλούτο που θα διευκόλυνε την αποπληρωμή του χρέους και την αντιμετώπιση της ανισότητας.
Όπως επισημαίνει σχετικό ρεπορτάζ του Bloomberg, η ιδέα ενός φόρου στον πλούτο αρχίζει να κερδίζει έδαφος στη Γερμανία και στις ΗΠΑ
Η Ελβετία, πάντως, μπορεί να αποτελέσει παράδειγμα προς μίμηση. Υποχρεώνει τους κατοίκους της να υπολογίσουν την αξία των επενδύσεών τους, των ακινήτων τους, των οχημάτων τους, των έργων τέχνης που έχουν στην κατοχή τους. Στο άθροισμα των αξιών προστίθεται ακόμη και η αξία των bitcoin που έχουν στην κατοχή τους καθώς η αδιαφανής επένδυση διεισδύει πλέον στα χαρτοφυλάκιο όλων και περισσότερων επενδυτών. Προστίθενται ακόμη και οι αξίες των εκτρεφόμενων ζώων που μπορεί να έχει ένας επιχειρηματίες όπως, για παράδειγμα, είναι οι αγελάδες που αποτελούν περιουσιακό στοιχείο. Στη συνέχεια επιβάλλεται ο σχετικός φόρος επί του αθροίσματος.
18/2/2021 - Πηγή: Businessnews
Προς τον συντακτη του σχολιου ''δημος και ιδιωτες'' που εγινε δημοσιευση =φιλε σου σχολιασα οτι το οικοπεδο αγοραστηκε σε καιρο 2004 που το χρημα ερεε γιαυτο πηγε 2 εκ ευρω μαζι με τοκους( απλα ο δημος αδικησε τους ιδιοκτητες πλατειων) και αυτη τη στιγμη ειναι στο Ε9 του δημου καθαρο για να το αξιοποιησει ελπιζω σωστα ,δεν ηταν λεφτα πεταμενα στον αερα !Δεν απαντας ομως !Πως θα γινει εποικοδομητικος διαλογος ετσι ? Αν εξομοιωνουμε τις σπαταλες με τις επενδυσεις θα κυνηγαμε την ουρα μας ! Οι πολιτικες που εφαρμοζονται σε δημους προοδευτικους πχ τρικαλα ειναι υβριδια εχουν και κρατισμο και ιδιωτικη οικονομια! ΠΧ Θα μπορουσε ο δημος να εχει δικια του σταθερη υπηρεσια καθαριοτητας και διαχειρισης ανακυκλωσιμων αν ηθελε , για να δουλεψει πιο γρηγορα ο βιολογικος μωλου θα μπορουσε να δωθει στον ιδιωτη για να φτιαξει το δικτυο με δικα του χρηματα απλα θα ηταν πιο ακριβο 30 % το τελος αποχετευσης ! Λειπει σκεψη λογικης απο τη δημαρχια αυτη γιατι βλεπω οτι λεφτα εκ ευρω υπαρχουν εστω και δανεικα !Πρεπει να σκεφτεις σαν ιδιωτης και να πρατεις σαν συμβουλος εγω ετσι εκανα 4 χρονια , αν τα λεφτα ηταν δικα μου θα τα σπαταλουσα με αυτο το τροπο ? Θελει να φτιαξει πολιτ κεντρο και στον αγιο εχουμε το διλημα ποιο φιλτρο νερου καθαριζει καλυτερα τις αμιαντοινες =το ρωσικο ? το αμερικανικο ? το ολυμπους ?---Φιλε 1,02 ηδη μετραει αντιστροφα ο χρονος προς τις εκλογες
ΑπάντησηΔιαγραφήΩστε ετσι λοιπον με την Ελβετια, φορολογια και στις αγελαδες, τι λες βρε παιδι μου. Αμ για αυτο στο οικονομικο συνεδριο στο Νταβος τα οκτω πλουσιοτερα κρατη της Γης, ζητησαν απο την Ελβετια να αλλαξει το ονομα και να ονομαζεται πλεον ΕΛΛΑΔΑ ΤΩΝ ΑΛΠΕΩΝ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΚώστα έχεις δίκιο, δεν είναι το ιδιο πραγμα η αγορά οικοπέδου με την σπατάλη σε εκδηλώσεις της μίας μέρας ή σε αποτυχημένες εργολαβίες. Απλά έθεσα το θέμα της ακριβής συναλλαγής (σε σχέση με την αξία του μετά από λίγα χρόνια) ως μία αγορά από ιδιώτη, προσπαθωντας να βρω παραδειγματα και από τους 3 δήμους. Οσον αφορά την καθυστέρηση της απαντησης, δεν μπαινω καθημερινα στο μπλογκ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠάντως απο τα σχόλια φαίνεται πως δεν υπάρχει σοβαρός αντίλογος στις κοινές διαπιστώσεις όσων αναπτυσσουμε τα επιχειρηματα μας και που φαινεται πως έχουν κοινη συνισταμένη. Αντιθετως, απο την ειρωνεία και τις υβρεις, φαινονται όλα πιο καθαρά, πιο σαφή.
o ιδιωτης ηταν νομικο προσωπο του δημοσιου ΑΤΕ ΒΑΝΚ ,κανεις δεν ηξερε το 2004 οτι θα πτχευσουμε και θα επεφτε στο μισο η αξια του ,να ειμαστε δικαιοι και με το Λιαλιο
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν υπάρχει ιδιώτης ΝΠΔΔ,ο συνεταιρισμός Αταλάντης ήταν εταιρία της Αγροτικής Τράπεζας.Αφηστε λοιπόν τα παραμύθια.Αν ήταν ιδιώτης θα ήταν ΝΠΙΔ.Ο 'Ασυλλογιστος' τότε πριν την αγορά έπρεπε να ζήτησει από την Τράπεζα με αίτημα, παραχώρηση του ακινήτου ,είτε για πολυετή χρήση,είτε δωρεά.Αντι λοιπόν αυτό έλεγε στο χωριό ότι το ζητάνε για πολυκατοικία και πρέπει να το σώσουμε,άρα πρέπει να το αγοράσουμε χρεώνοντας την καρτέλα του Δήμου στο ΤΠΚ υπερογκα.Την ίδια στιγμή με το ρυμοτομικό σχέδιο 'δέσμευε' οικοπεδα για πλατείες κλπ Δημοτών στο διενεκές.Τωρα που ωρίμασαν οι συνθήκες και ο νόμος για τα Κ.Χ. άλλαξε μπορούν να διεκδικήσουν την 'δεσμευμένη' ιδιοκτησια τους πίσω.Αφηστε λοιπόν την παραπληροφόρηση.
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ υποτιθεμενος "ιδιωτης" που γραφει ο 2,25 λεω φιλε ηταν η ατεμπανκ που στην ουσια το οικοπεδο ηταν δικο της αφου ηταν υποθηκευμενο απο την τοτε ενωση αγροτ συν/σμων αταλαντης και υπο κατασχεση , η ατεμπανκ πηρε τα λεφτα του δανειου του ταμειου παρακαταθηκων !Η ατε το πουλαγε δεν εκανε δωρεες ! Σε αυτο συμφωνω οτι ο δημος δε μπορει να κανει ανταγωνισμο με ιδιωτες για οικοπεδα που ενδιαφερουν για πολυκατοικιες !Οι ιδιοκτητες δεσμευμενων αδρανησαν 26 χρονια εως το 2002 ,45 εως σημερα ,θα εκαναν τελεσιδικη πραξη αναλογισμου και θα εβγαζαν διαταγες πληρωμης και οτι λεφτα εβρισκαν θα τα επαιρναν απο το δημο ,πχ τα δανεια του φιλοδημου θα πηγαιναν σε τετοιες οφειλες και θα ειχαμε πολλα παρκα τωρα ! Δε κανουμε παραπληροφορηση ,τι εχουμε να κερδισουμε ?Μακαρι οι ανθρωποι να τα αποδεσμευσουν αν μπορουν ,εχουν ταλαιπωρηθει πολυ και λεφτα εχουν ριξει στον αερα!
ΑπάντησηΔιαγραφήΔιαβάζοντας τα σχόλια για το ακίνητο του συνετ/σμου που αγόρασε ο δήμος και οτι έχει γκρεμιστεί κατά το 1/3 ( τραχανάς οβερ), ρωτώ, γκρεμίστηκε για δρόμο του σχεδίου πόλεως; Εάν είναι έτσι τότε ο Δήμος ήταν υπόχρεος για την αποζημίωση αυτή, τουλάχιστον για το τμήμα του κτιρίου. Οπότε οι τότε αυτοδιοικητικοί αποφάσισαν να το αγοράσουν όλο, και να έχουν τα 2/3 συν το οικόπεδο. Έχει άλλο περιουσιακό στοιχείο ο Δήμος στον Άγιο; Σήμερα που στεγάζεται; Μια πρόταση θα ήταν για χρήση υπηρεσιών του δήμου κλπ. Πολιτιστικό κέντρο ακούγεται σαν υπερβολή, όταν δεν έχεις άλλη στέγη για τα του οίκου σου. Πάντως
ΑπάντησηΔιαγραφήδεν πρέπει να είναι δάνειο για την ανακαίνιση του,όπως η αγορά του στο παρελθόν, αφού χρηματοδοτείται από ΦΙΛΌΔΗΜΟ δηλ. Υπουργείο Εσωτερικών, δια του ΤΠκΔ, που είναι τράπεζα.
Αγοραστηκε το 2004 οπως ηταν φτιαγμενο απο το 65,ενα κομματι του βρισκοταν μεσα στο δρομο ,ο δημος δεν το πειραξε απλα το χρησιμοποιουσε για αποθηκη =ειναι η μονη ιδιοκτησια! Ο δημος εκανε κρουσεις στο υπουργειο και βουλευτες κλπ για να γινει σχολειο δημοτικο και να γινει το παλιο δημοτικο σχολειο = κεπ δημαρχειο αποθηκες πυροσβεστικη τροχαια κλπ που τα ενοικιαζει και τωρα !Επειδη ο δημος ειχε το οικοπεδο δικο του (πραγμα σπανιο στην ελλαδα ) το υπουργειο αποφασισε να φτιαξει σχολειο επι νδ 2009 στυλιανιδης ευριπ !Το υπουργειο ζητησε καποια πραγματα =να χαρακτηριστει το μικρο οικοδ τετραγωνο ως αμιγως σχολικων κτιριων αφου υπαρχει και το γυμνασιο διπλα και να ρυμοτομηθει η αποθηκη για το δρομο και πεζοδρομιο ! Ρυμοτομηθηκε το 1/4 λαθος μου(1/3) γιατι επρεπε να γκρεμισουν μεχρι την επομενη κολωνα για γωνια δεν μπορουσε να μεινει κομματι δοκαριου στον αερα !Μετα ηρθε η κριση και τελος !Δανειο ειναι ο φιλοδημος δεν τα δινει δωρο οπως ο θησεας το υπουργειο θα τα κραταει λιγα λιγα απο τις χρηματοδοτησεις !
ΑπάντησηΔιαγραφήTα μαθηματικά της ζωής
ΑπάντησηΔιαγραφήΓνώση + Εγώ = Έπαρση
Γνώση - Εγώ = Σοφία
Ομορφιά + Εγώ = Ναρκισσισμός
Ομορφιά – Εγώ = Απλότητα
Εξουσία + Εγώ = Αλαζονεία
Εξουσία - Εγώ = Ηγεσία
Αλήθεια + Εγώ = Επικινδυνότητα
Αλήθεια - Εγώ = Φώτιση
Θάρρος + Εγώ = Θράσος
Θάρρος – Εγώ = Ελευθερία
Αγάπη + Εγώ = Εκμετάλλευση
Αγάπη – Εγώ = Αγάπη
Γραφει ο Κ. Τραχανας το παρακατω :
ΑπάντησηΔιαγραφή{{Δανειο ειναι ο φιλοδημος δεν τα δινει δωρο οπως ο θησεας το υπουργειο θα τα κραταει λιγα λιγα απο τις χρηματοδοτησεις}}
Ετρεξα στο διαδικτυο και μεταφερω :
{{Προσκλήσεις-Τεχνικά Δελτία ΙΙ – Υπουργείο Εσωτερικών
www.ypes.gr › proskliseis-technika-deltia-ii
Επιχορήγηση των Δήμων της χώρας από το πρόγραμμα «Φιλόδημος ΙΙ». ...
«Ειδική Επιχορήγηση των δήμων οι οποίοι έχουν συσταθεί δυνάμει του άρθρου 154 .}}
Επισης μεταφερω το παρακατω :
https://www.ypes.gr/cat-faqs/programma-filodimos-ii-sychnes-erotiseis-ii/
20.02.2021
Συχνές Ερωτήσεις Πρόσκλησης Ι
{{Αν μετά τη δημοπράτηση του έργου, με το οποίο έγινε η ένταξη στο Πρόγραμμα, περισσέψουν χρήματα (λόγω της έκπτωσης από τον ανάδοχο) από το δικαιούμενο ποσό, επιτρέπεται να διενεργηθεί και δεύτερος διαγωνισμός στην συνέχεια;
Απαντηση :
Όχι, τα προϊόντα των εκπτώσεων που προκύπτουν με βάση τη συμβασιοποίηση των έργων, διατίθενται σε νέα έργα ή δράσεις ύστερα από απόφαση του Υπουργού Εσωτερικών. Επισημαίνεται ότι η χρηματοδότηση ανέρχεται έως το ύψος των νομικών δεσμεύσεων}}
Mπλογερ,
μήπως μπορείς να μας διαφωτίσεις, τι ισχύει από τα δυο, «επιχορήγηση ή δάνειο».
Οι σχολιαστές σου τα έχουν γράψει όλα.