Εμμένει η κυβέρνηση στη νομοθετική ρύθμιση για την καταγραφή των καρτοκινητών, παρά τα τεράστια κενά που παρουσιάζει το σχέδιό της. Οι εταιρείες δεν έχουν λόγο να διαμαρτύρονται, προσθέτει, εκτιμώντας πως το μέτρο θα λειτουργήσει ως... κράχτης.
Σε συνέντευξη Τύπου ο υπουργός Μεταφορών-Επικοινωνιών Ευρ. Στυλιανίδης εμφανίστηκε βέβαιος πως το σχέδιο νόμου, που τις επόμενες ημέρες θα κατατεθεί στην αρμόδια επιτροπή της Βουλής στο πλαίσιο δημόσιας διαβούλευσης, θα οδηγήσει στη μείωση της εγκληματικότητας. Επικαλέστηκε το παράδειγμα άλλων χωρών της Ε.Ε. που έχουν προχωρήσει σε ανάλογες ρυθμίσεις, ενώ έκανε γενικόλογες αναφορές σε μετρήσεις και εκθέσεις διεθνών οργανισμών, που όπως είπε στηρίζουν τις εκτιμήσεις του.
Το σχέδιο προβλέπει τα εξής:
* Οι κάτοχοι καρτοκινητών θα πρέπει να υποβάλουν τα προσωπικά τους στοιχεία στις εταιρείες ως τις 30 Ιουλίου 2010.
* Οι εταιρείες έχουν προθεσμία να προχωρήσουν στις απαραίτητες προσαρμογές και να ολοκληρώσουν την ενημέρωση των συνδρομητών τους ως τις 30 Ιουνίου 2010.
* Το κόστος που απαιτείται για τη δημιουργία και λειτουργία του μηχανισμού ταυτοποίησης δεν θα μετακυλιστεί στους καταναλωτές, καθώς θα υπάρχουν σχετικές προβλέψεις στο νόμο. Σημειώνεται, ωστόσο, πως οι εταιρείες μπορούν να καλύψουν εμμέσως το κόστος με αναπροσαρμογή των επιδοτήσεων για την προμήθεια συσκευών.
* Την εποπτεία του συστήματος θα αναλάβει η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων, ενώ φαίνεται πως παραγκωνίζεται ο ρόλος της ανεξάρτητης Αρχής Διασφάλισης Απορρήτου Επικοινωνιών.
* Οι εταιρείες υποχρεώνονται να διατηρούν τα στοιχεία των συνδρομητών ως και ένα χρόνο μετά την απενεργοποίηση της σύνδεσης καρτοκινητού.
* Σε γενικές γραμμές, ακολουθείται το μοντέλο που έχουν υιοθετήσει οι τράπεζες για τις πιστωτικές κάρτες. Στην περίπτωση κλοπής ή απώλειας του καρτοκινητού, ο συνδρομητής θα ενημερώνει την εταιρεία για την απενεργοποίηση της σύνδεσης.
"Οι εταιρείες δεν πρόκειται να χάσουν" σημείωσε ο υπουργός Μεταφορών. Αν και ο ίδιος σύνδεσε το σημερινό καθεστώς ανωνυμίας στις καρτοκινητές συνδέσεις με την εγκληματικότητα, διευκρίνισε πως "δεν είναι της παρούσης" η ανάληψη ανάλογης νομοθετικής πρωτοβουλίας για την ανωνυμία στο διαδίκτυο. Πρόσθεσε, επίσης, πως δεν προβλέπεται αλλαγή στο νόμο που αναφέρει τα αδικήματα για τα οποία προβλέπεται η άρση του τηλεπικοινωνιακού απορρήτου.
Από το υπουργείο υπολογίζεται πως σήμερα στη χώρα μας υπάρχουν 9 εκατ. συνδέσεις καρτοκινητών, ενώ κάθε ημέρα πραγματοποιούνται 10-15.000 συνδέσεις που ο Ευρ. Στυλιανίδης περιέγραψε ως "ευκαιριακού χαρακτήρα". Σημειώνεται, ωστόσο, πως στην περίπτωση που ο νόμος υπερψηφιστεί και τεθεί σε ισχύ, η υποχρέωση καταγραφής των στοιχείων θα ισχύει και για τις συγκεκριμένες "ευκαιριακές" συνδέσεις
http://www.enet.gr
Επιστροφή στην αρχική σελίδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Γεια σου φίλε σχολιαστή
========================
Σε παρακαλώ γράψε την άποψη σου χωρίς να χρησιμοποιείς υβριστικούς ή υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς.
Δεν θέλω να σε τρομάξω, αλλά το ηλεκτρονικό σου ίχνος δεν είναι τόσο δυσδιάκριτο όσο νομίζεις, και ο ανώνυμος σχολιασμός παραμένει ανώνυμος μέχρι το όριο που σαφέστατα εγείρει θέμα συκοφαντικής δυσφήμισης προς άνθρωπο ή υβριστικού και υποτιμητικού μηνύματος.
Για να μην μακρηγορώ, τα ηλεκτρονικά ίχνη των σχολιαστών είναι στην διάθεση της κάθε αρχής που θα τα αναζητήσει, και τελικά είστε υπόλογοι σε αυτά που γράφετε εφόσον αυτά ξεφεύγουν από τα στενά όρια της κατάθεσης των απόψεων σας χωρίς να υβρίζετε και να προσβάλετε άλλους.
----------------------------
Οδηγίες
Γράψτε το σχόλιο σας, πληκτρολογήστε το νουμεράκι ή την φράση που βλέπετε, επιλέξτε την ταυτότητα που επιθυμείτε πχ ανώνυμος κάνοντας check στην ανάλογη επιλογή και στην συνέχεια κάντε click στο πορτοκαλί πλαίσιο για δημοσίευση.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Πρέπει να πληκτρολογήσετε υποχρεωτικά το νούμερο - κείμενο επαλήθευσης (Captcha) που βλέπετε κάτω από το σχόλιο σας, πριν την επιλογή της ταυτότητας σας, για να καταχωρηθεί το σχόλιο σας.