Αυτό το Blog φτιάχτηκε με σκοπό να εξυπηρετήσει τους δημότες , τους παραθεριστές και φίλους των Καμένων Βούρλων, με χρηστικές πληροφορίες , κακώς και καλώς κείμενα,νέα των Καμένων βούρλων και γενικότερα με ό,τι αφορά την ευρύτερη περιοχή.
15 Δεκεμβρίου 2024
13 Δεκεμβρίου 2024
Καμένα Βούρλα - Ο πολίτης επιβάλλεται να κρίνει, να αξιολογεί, να παρεμβαίνει.
ΔΗΜΟΣ ΚΑΜΕΝΩΝ ΒΟΥΡΛΩΝ
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ 12.12.24
ΓΡΑΦΕΙΟ ΔΗΜΑΡΧΟΥ 12.12.24
Δελτίο τύπου
Θέμα: «Εγκρίθηκαν ομόφωνα ο Ισολογισμός του 2023 και ο Προϋπολογισμός του 2025 του Δήμου Καμένων Βούρλων. Συνολική ζημιά (έλλειμμα) μέχρι την 31.12.2023 ποσού 3.000.000 ευρώ»
Το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Καμένων Βούρλων κατά τις δύο ειδικές συνεδριάσεις, ενέκρινε ομόφωνα τόσο τον Ισολογισμό της χρήσης του 2023 όσο και τον Προϋπολογισμό του έτους 2025.
Είναι η πρώτη φορά μετά το 2016 που ο Δήμος Καμένων Βούρλων εγκρίνει Προϋπολογισμό εμπρόθεσμα!
Σημεία από την εισήγηση – τοποθέτηση του Δημάρχου Ηλία Γ. Κυρμανίδη:
Α. Επί του Ισολογισμού:
Ο Ισολογισμός που εισάγεται προς έγκριση α) Αποτελεί τα αποτελέσματα χρήσης του 2023, δηλαδή αφορά τα πεπραγμένα της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής β) Διέπεται από τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας γ) Αποτελεί προϊόν ελέγχου ορκωτού λογιστή.
Α. Επί του Ισολογισμού:
Ο Ισολογισμός που εισάγεται προς έγκριση α) Αποτελεί τα αποτελέσματα χρήσης του 2023, δηλαδή αφορά τα πεπραγμένα της προηγούμενης Δημοτικής Αρχής β) Διέπεται από τις διατάξεις της κείμενης νομοθεσίας γ) Αποτελεί προϊόν ελέγχου ορκωτού λογιστή.
Σε ότι αφορά στα πορίσματα του παραπάνω Ισολογισμού επιθυμώ να σταθώ και να δώσω έμφαση στα παρακάτω σημεία:
1. Οι ανείσπρακτες απαιτήσεις από δημότες και επιχειρήσεις , που αφορούν κυρίως λογαριασμούς ύδρευσης, τέλη καθαριότητας και λοιπά τέλη διαμορφώθηκαν στο ποσό των 3.232.473 ευρώ.
2. Οι απλήρωτες υποχρεώσεις προς προμηθευτές ανήλθαν στο ποσό 2.311.495 ευρώ.
3. Τα ταμειακά διαθέσιμα του Δήμου από 1.090.891 ευρώ την 31.12.22, κατήλθαν στο ποσό των 366.000 ευρώ. Ποσό που δεν αντιστοιχεί ούτε καν στην μισθοδοσία δύο μηνών όπως ο νόμος ορίζει.
4. Μεταφέρεται στην νέα Δημοτική Αρχή υποχρέωση εξόφλησης της προμήθειας και εγκατάστασης φωτιστικών σωμάτων και λαμπτήρων τύπου «Led» στο δημοτικό φωτισμό, ποσού 1.792.573 ευρώ (358.000 ευρώ ανά έτος) για τα επόμενα πέντε χρόνια.
5. Τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών, φόρους και εισφορές μειώθηκαν κατά 298.002 ευρώ ή ποσοστό 4,96% κυρίως λόγω υστέρησης της εισπραξιμότητας του Δήμου.
6. Μέσα στην προηγούμενη χρήση του 2022 ρυθμίστηκαν οφειλές του Δήμου, κυρίως πρόστιμα της λιμενικής αρχής που αύξησαν τα έκτακτα έξοδα κατά 357.084 ευρώ. Η ζημιά αυτή προέκυψε λόγω της αμέλειας της προηγούμενης Δημοτική Αρχής να ολοκληρώσει γρήγορα και έγκαιρα τους διαγωνισμούς για ναυαγοσωστική κάλυψη.
7. Η τελική ζημιά από τη χρήση του έτους 2023 (αρνητικές επιδράσεις εσόδων – εξόδων) ανέρχεται στο ποσό 1.176.982 ευρώ αντί του ποσού 475.984 ευρώ, που ήταν η ζημιά χρήσης του 2022.
8. Η συνολική λογιστική ζημιά του Δήμου από την 01.01.20 έως την 01.01.24 ανέρχεται στο ποσό των 1.863.000 ευρώ. Όμως η πραγματική ζημιά (έλλειμμα) του Δήμου που παραλάβαμε την 01.01.24 ανέρχεται περίπου στο ποσό των 3.800.000 ευρώ.
1. Οι ανείσπρακτες απαιτήσεις από δημότες και επιχειρήσεις , που αφορούν κυρίως λογαριασμούς ύδρευσης, τέλη καθαριότητας και λοιπά τέλη διαμορφώθηκαν στο ποσό των 3.232.473 ευρώ.
2. Οι απλήρωτες υποχρεώσεις προς προμηθευτές ανήλθαν στο ποσό 2.311.495 ευρώ.
3. Τα ταμειακά διαθέσιμα του Δήμου από 1.090.891 ευρώ την 31.12.22, κατήλθαν στο ποσό των 366.000 ευρώ. Ποσό που δεν αντιστοιχεί ούτε καν στην μισθοδοσία δύο μηνών όπως ο νόμος ορίζει.
4. Μεταφέρεται στην νέα Δημοτική Αρχή υποχρέωση εξόφλησης της προμήθειας και εγκατάστασης φωτιστικών σωμάτων και λαμπτήρων τύπου «Led» στο δημοτικό φωτισμό, ποσού 1.792.573 ευρώ (358.000 ευρώ ανά έτος) για τα επόμενα πέντε χρόνια.
5. Τα έσοδα από παροχή υπηρεσιών, φόρους και εισφορές μειώθηκαν κατά 298.002 ευρώ ή ποσοστό 4,96% κυρίως λόγω υστέρησης της εισπραξιμότητας του Δήμου.
6. Μέσα στην προηγούμενη χρήση του 2022 ρυθμίστηκαν οφειλές του Δήμου, κυρίως πρόστιμα της λιμενικής αρχής που αύξησαν τα έκτακτα έξοδα κατά 357.084 ευρώ. Η ζημιά αυτή προέκυψε λόγω της αμέλειας της προηγούμενης Δημοτική Αρχής να ολοκληρώσει γρήγορα και έγκαιρα τους διαγωνισμούς για ναυαγοσωστική κάλυψη.
7. Η τελική ζημιά από τη χρήση του έτους 2023 (αρνητικές επιδράσεις εσόδων – εξόδων) ανέρχεται στο ποσό 1.176.982 ευρώ αντί του ποσού 475.984 ευρώ, που ήταν η ζημιά χρήσης του 2022.
8. Η συνολική λογιστική ζημιά του Δήμου από την 01.01.20 έως την 01.01.24 ανέρχεται στο ποσό των 1.863.000 ευρώ. Όμως η πραγματική ζημιά (έλλειμμα) του Δήμου που παραλάβαμε την 01.01.24 ανέρχεται περίπου στο ποσό των 3.800.000 ευρώ.
Η παραπάνω επιπλέον ζημιά ποσού περίπου 2.000.000 ευρώ αφορά οφειλές σε καύσιμα, αντλίες, υπηρεσίες απόφραξης, παρεμβάσεις πολιτικής προστασίας, αμοιβές σε δικηγόρους και οφειλές σε άλλους προμηθευτές και παρόχους. Οι παραπάνω αναθέσεις έγιναν κατά τρόπο παράτυπο και χωρίς να έχουν πραγματοποιηθεί αντίστοιχες και ισόποσες δεσμεύσεις πιστώσεων, όπως όφειλε η προηγούμενη Δημοτική Αρχή να πράξει σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα ανάδοχοι εργολάβοι, προμηθευτές και πάροχοι υπηρεσιών να μη μπορούν να εισπράξουν τις απαιτήσεις τους συνολικού ποσού 2.000.000 ευρώ περίπου, διότι για τους παραπάνω λόγους τα τιμολόγια που εξέδωσαν δεν μπορούν να γίνουν αποδεκτά.
Σήμερα, αφενός όλοι αυτοί υποχρεώνονται και υποβάλλονται στην ταλαιπωρία να ασκούν αγωγές κατά του Δήμου και αφετέρου ως νέα Δημοτική Αρχή θα πρέπει πρώτον, να αντιμετωπίσουμε αυτές τις αγωγές και δεύτερον, είμαστε υποχρεωμένοι να αναζητήσουμε τα αντίστοιχα, δυσθεώρητα για τις οικονομικές μας δυνατότητες ποσά που θα επιδικάσουν τα ελληνικά δικαστήρια.
9. Το γεγονός ότι την 01.01.24 όταν και αναλάβαμε ως νέα Δημοτική Αρχή τη διοίκηση του Δήμου, δεν παραλάβαμε εγκεκριμένο προϋπολογισμό, όπως όφειλε από το νόμο η προηγούμενη Δημοτική Αρχή να έχει πράξει, είχε ως αποτέλεσμα τους πέντε πρώτους μήνες της θητείας μας να αδυνατούμε να πληρώσουμε οποιαδήποτε άλλη δαπάνη, εκτός από τις ανελαστικές δαπάνες που προβλέπει ο νόμος (μισθοδοσία προσωπικού και καύσιμα θέρμανσης σχολικών μονάδων).
9. Το γεγονός ότι την 01.01.24 όταν και αναλάβαμε ως νέα Δημοτική Αρχή τη διοίκηση του Δήμου, δεν παραλάβαμε εγκεκριμένο προϋπολογισμό, όπως όφειλε από το νόμο η προηγούμενη Δημοτική Αρχή να έχει πράξει, είχε ως αποτέλεσμα τους πέντε πρώτους μήνες της θητείας μας να αδυνατούμε να πληρώσουμε οποιαδήποτε άλλη δαπάνη, εκτός από τις ανελαστικές δαπάνες που προβλέπει ο νόμος (μισθοδοσία προσωπικού και καύσιμα θέρμανσης σχολικών μονάδων).
Αγαπητές και αγαπητοί συνάδελφοι,
Θα επικαλεστώ μία φράση του γέρου της δημοκρατίας Γεωργίου Παπανδρέου, ο οποίος σε ομιλία του στο Ελληνικό Κοινοβούλιο είχε πεί «Όταν ευημερούν οι αριθμοί δυστυχούν οι άνθρωποι».
Θα επικαλεστώ μία φράση του γέρου της δημοκρατίας Γεωργίου Παπανδρέου, ο οποίος σε ομιλία του στο Ελληνικό Κοινοβούλιο είχε πεί «Όταν ευημερούν οι αριθμοί δυστυχούν οι άνθρωποι».
Είναι προφανές από όλα τα παραπάνω ότι οι αριθμοί των οικονομικών στοιχείων του Δήμου μας όχι απλά δεν ευημερούν, αλλά υπονομεύουν το παρόν και το μέλλον του, δημιουργώντας ένα δυσχερές δημοσιονομικό περιβάλλον.
Δυστυχώς όμως, αυτή η ζημιά των τριών εκατομμυρίων (3) ευρώ δεν είχε τουλάχιστον αντίκρισμα ούτε στην καθημερινότητα του πολίτη. Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι «σας αφήσαμε χρέη τριών εκατομμυρίων ευρώ, αλλά τουλάχιστον παρείχαμε ανάλογες υπηρεσίες, αντιμετωπίσαμε και λύσαμε προβλήματα και βελτιώσαμε με αυτά τα χρήματα την καθημερινότητα του πολίτη».
Όμως θεωρείτε ότι μπορούν να επικαλεστούν κάτι τέτοιο;
Δυστυχώς όμως, αυτή η ζημιά των τριών εκατομμυρίων (3) ευρώ δεν είχε τουλάχιστον αντίκρισμα ούτε στην καθημερινότητα του πολίτη. Θα μπορούσε κάποιος να ισχυριστεί ότι «σας αφήσαμε χρέη τριών εκατομμυρίων ευρώ, αλλά τουλάχιστον παρείχαμε ανάλογες υπηρεσίες, αντιμετωπίσαμε και λύσαμε προβλήματα και βελτιώσαμε με αυτά τα χρήματα την καθημερινότητα του πολίτη».
Όμως θεωρείτε ότι μπορούν να επικαλεστούν κάτι τέτοιο;
Η ζώσα πραγματικότητα αμείλικτα και καταλυτικά απαντά για αυτούς:
1. Στην ύδρευση:
- Τον Άγιο Κωνσταντίνο τον είχαν αφήσει χωρίς νερό από το 2017 τουλάχιστον…
- Στον Άγιο Χαράλαμπο αν και διέθεσαν και νέα κεφάλαια, το πρόβλημα ύδρευσης παραμένει άλυτο εδώ και 16 χρόνια…
- Ήδη στα Καραβίδια και στην Ανάβρα παρατηρούνται σημαντικά προβλήματα και δεν έχει υπάρξει ούτε πρόβλεψη, ούτε πρόνοια, ούτε σχέδιο.
- Τα ίδια περίπου προβλήματα αντιμετωπίζουμε στην παραλία Καινούργιου, στη Χρυσή Ακτή και την παραλία Αγίου Σεραφείμ.
- Στα Καμένα Βούρλα φέτος τον Δεκαπενταύγουστο η στάθμη της δεξαμενής έφτασε τα 60 εκατοστά, ενώ η μεγάλη δεξαμενή παραμένει ανεπισκεύαστη εδώ και εννέα χρόνια.
2. Αποχέτευση:
Για λόγους προφανείς και από αγάπη για τον τόπο μου και ελπίζω να κατανοείτε και να συμμερίζεστε τι εννοώ, δεν θέλω να επεκταθώ περισσότερο για την κατάσταση που βρίσκεται το σύστημα αποχέτευσης των Καμένων Βούρλων τα τελευταία τουλάχιστον πέντε χρόνια.
Ήδη σχεδιάζουμε, εργαζόμαστε και διεκδικούμε όχι μόνο τον εκσυγχρονισμό του συστήματος αποχέτευσης των Καμένων Βούρλων αλλά και μια ολιστική προσέγγιση – αντιμετώπιση της αποχέτευσης, σε πρώτο χρόνο τουλάχιστον στις τρείς μεγάλες Δ.Κ. του Δήμου.
3. Καθημερινότητα:
Όλοι γνωρίζετε την οικτρή κατάσταση που παραλάβαμε σε αυτό το νευραλγικό για την ποιότητα ζωής και την υγιεινή των κατοίκων τομέα σε όλο το Δήμο.
Το περασμένο Καλοκαίρι καταφέραμε υπό αντίξοες συνθήκες και με ελάχιστο προσωπικό να δώσουμε μια αξιοπρεπή μάχη. Από τα τρία διαθέσιμα απορριμματοφόρα που παραλάβαμε, θέσαμε σε λειτουργία συνολικά έξι(6)! Και την ίδια στιγμή πετύχαμε να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμων κατά 50% περίπου σε σχέση με το 2023.
4. Κατάσταση οχημάτων – μηχανημάτων:
Την ώρα που προμηθεύτηκαν κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αμφιβόλου αναγκαιότητας, άφησαν το λεωφορείο που «κληρονομήσαμε» από τον Καποδιστριακό Δήμο Αγίου Κωνσταντίνου να σαπίζει, ενώ το μεγάλο απορριμματοφόρο μας ήταν «ξεχασμένο» για τουλάχιστον πέντε χρόνια σε συνεργείο της Λαμίας. Δεν θα επεκταθώ ιδιαίτερα για τα οχήματα με τα οποία μετακινούνται για τις υπηρεσιακές ανάγκες οι υπάλληλοι, υδραυλικοί κ.α. του Δήμου, επικίνδυνα για την ασφάλειά τους.
5. Υποδομές:
- Στα σχολικά συγκροτήματα επί πέντε ολόκληρα χρόνια «σερνόταν» δεσμευμένη πίστωση για επισκευές, που δεν έγιναν ποτέ, επειδή είτε δεν μπόρεσαν να βρουν τις πολεοδομικές άδειες, είτε δεν διέθεταν τέτοιες…
- Κατασπαταλήθηκαν τεράστια ποσά για την κατασκευή χλοοτάπητα στα ποδοσφαιρικά γήπεδα Καμένων Βούρλων και Καινούργιου (δύο γήπεδα σε απόσταση τριών χιλιομέτρων…), ενώ θα μπορούσαν να τα κατασκευάσουν με πολύ μικρότερο κόστος και να διαθέσουν το υπόλοιπο ποσό στη συντήρηση των υπολοίπων γηπέδων. Ενώ ταυτόχρονα γνώριζαν ότι η συντήρησή τους είναι ασύμφορη και πολυδάπανη στα όρια του ανέφικτου.
1. Στην ύδρευση:
- Τον Άγιο Κωνσταντίνο τον είχαν αφήσει χωρίς νερό από το 2017 τουλάχιστον…
- Στον Άγιο Χαράλαμπο αν και διέθεσαν και νέα κεφάλαια, το πρόβλημα ύδρευσης παραμένει άλυτο εδώ και 16 χρόνια…
- Ήδη στα Καραβίδια και στην Ανάβρα παρατηρούνται σημαντικά προβλήματα και δεν έχει υπάρξει ούτε πρόβλεψη, ούτε πρόνοια, ούτε σχέδιο.
- Τα ίδια περίπου προβλήματα αντιμετωπίζουμε στην παραλία Καινούργιου, στη Χρυσή Ακτή και την παραλία Αγίου Σεραφείμ.
- Στα Καμένα Βούρλα φέτος τον Δεκαπενταύγουστο η στάθμη της δεξαμενής έφτασε τα 60 εκατοστά, ενώ η μεγάλη δεξαμενή παραμένει ανεπισκεύαστη εδώ και εννέα χρόνια.
2. Αποχέτευση:
Για λόγους προφανείς και από αγάπη για τον τόπο μου και ελπίζω να κατανοείτε και να συμμερίζεστε τι εννοώ, δεν θέλω να επεκταθώ περισσότερο για την κατάσταση που βρίσκεται το σύστημα αποχέτευσης των Καμένων Βούρλων τα τελευταία τουλάχιστον πέντε χρόνια.
Ήδη σχεδιάζουμε, εργαζόμαστε και διεκδικούμε όχι μόνο τον εκσυγχρονισμό του συστήματος αποχέτευσης των Καμένων Βούρλων αλλά και μια ολιστική προσέγγιση – αντιμετώπιση της αποχέτευσης, σε πρώτο χρόνο τουλάχιστον στις τρείς μεγάλες Δ.Κ. του Δήμου.
3. Καθημερινότητα:
Όλοι γνωρίζετε την οικτρή κατάσταση που παραλάβαμε σε αυτό το νευραλγικό για την ποιότητα ζωής και την υγιεινή των κατοίκων τομέα σε όλο το Δήμο.
Το περασμένο Καλοκαίρι καταφέραμε υπό αντίξοες συνθήκες και με ελάχιστο προσωπικό να δώσουμε μια αξιοπρεπή μάχη. Από τα τρία διαθέσιμα απορριμματοφόρα που παραλάβαμε, θέσαμε σε λειτουργία συνολικά έξι(6)! Και την ίδια στιγμή πετύχαμε να μειώσουμε την κατανάλωση καυσίμων κατά 50% περίπου σε σχέση με το 2023.
4. Κατάσταση οχημάτων – μηχανημάτων:
Την ώρα που προμηθεύτηκαν κινεζικά ηλεκτρικά οχήματα αμφιβόλου αναγκαιότητας, άφησαν το λεωφορείο που «κληρονομήσαμε» από τον Καποδιστριακό Δήμο Αγίου Κωνσταντίνου να σαπίζει, ενώ το μεγάλο απορριμματοφόρο μας ήταν «ξεχασμένο» για τουλάχιστον πέντε χρόνια σε συνεργείο της Λαμίας. Δεν θα επεκταθώ ιδιαίτερα για τα οχήματα με τα οποία μετακινούνται για τις υπηρεσιακές ανάγκες οι υπάλληλοι, υδραυλικοί κ.α. του Δήμου, επικίνδυνα για την ασφάλειά τους.
5. Υποδομές:
- Στα σχολικά συγκροτήματα επί πέντε ολόκληρα χρόνια «σερνόταν» δεσμευμένη πίστωση για επισκευές, που δεν έγιναν ποτέ, επειδή είτε δεν μπόρεσαν να βρουν τις πολεοδομικές άδειες, είτε δεν διέθεταν τέτοιες…
- Κατασπαταλήθηκαν τεράστια ποσά για την κατασκευή χλοοτάπητα στα ποδοσφαιρικά γήπεδα Καμένων Βούρλων και Καινούργιου (δύο γήπεδα σε απόσταση τριών χιλιομέτρων…), ενώ θα μπορούσαν να τα κατασκευάσουν με πολύ μικρότερο κόστος και να διαθέσουν το υπόλοιπο ποσό στη συντήρηση των υπολοίπων γηπέδων. Ενώ ταυτόχρονα γνώριζαν ότι η συντήρησή τους είναι ασύμφορη και πολυδάπανη στα όρια του ανέφικτου.
Σε ότι αφορά το γήπεδο της Μενδενίτσας, ενώ «κατάφεραν» να σπαταλήσουν το ποσό των 32.000 ευρώ, ουσιαστικά δεν έκαναν τίποτα και το παράτησαν στα χωματουργικά….
- Στο κλειστό Γυμναστήριο των Καμένων Βούρλων έσπευσαν να πραγματοποιήσουν πολυδάπανη προμήθεια για την αντικατάσταση της σκεπής και για νέο τάπητα αγωνιστικού χώρου (ενώ ο παλιός ήταν σε καλή κατάσταση) και σε νέο ηλεκτρονικό πίνακα (ενώ ο παλιός ήταν σχεδόν αχρησιμοποίητος). Την ίδια ώρα όμως δεν φρόντισαν να αποκαταστήσουν τη στεγανοποίηση του κτιρίου, που σε κάθε βροχή πλημμυρίζει, ούτε ασχολήθηκαν με τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό και τα συστήματα ψύξης – θέρμανσης. Με συνέπεια για πολλά χρόνια το μεγαλύτερο κλειστό Γυμναστήριο του Δήμου να παραμένει εκτός λειτουργίας και κυριολεκτικά να καταρρέει.
- Απώλεσαν ποσό πάνω από 1.000.000 ευρώ από σχετικό πρόγραμμα του υπουργείου Αγροτική Ανάπτυξης για αγροτική οδοποιία (ο μοναδικός Δήμος της Φθιώτιδας που απορρίφθηκε η αίτησή του και δεν εντάχθηκε στο πρόγραμμα)!
- Ενώ έσπευσαν σε πολυδάπανες προμήθειες οργάνων για τις παιδικές χαρές, την ίδια ώρα αδιαφόρησαν να τις καταστήσουν ασφαλείς και κατάλληλες και επί εννέα (9) χρόνια δεν κατάφεραν να αδειοδοτήσουν ούτε μία παιδική χαρά! Πριν ένα μήνα, έπειτα από σχετική παραγγελία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και της Εισαγγελίας Φθιώτιδας, αναγκαστήκαμε να αναστείλουμε προσωρινά τη λειτουργία όλων των παιδικών χαρών του Δήμου, διότι ήταν ακατάλληλες προς χρήση και επικίνδυνες για τη σωματική ακεραιότητα των παιδιών. Ήδη αναζητούμε πόρους για να τις καταστήσουμε κατάλληλες προς χρήση και να τις αδειοδοτήσουμε.
- Έθεσαν σε κίνδυνο την ακίνητη περιουσία του Δήμου, διότι δεν κατέβαλαν το παράβολο εγγραφής τους στο Κτηματολόγιο. Πριν λίγες μέρες καταφέραμε να εξασφαλίσουμε το ποσό των 8.000 ευρώ και να τακτοποιήσουμε και αυτό το ζήτημα.
6. Πολεοδομικός σχεδιασμός και σχέδια πόλης:
Πείτε μου, δείξτε μου ένα μέτρο δρόμου ή ένα τετραγωνικό πλατείας που διάνοιξαν επί εννέα χρόνια…
Να μην αναφερθώ και κουράσω στην ψηφιακή αναβάθμιση που αποτελεί άγνωστο πεδίο στο Δήμο, ούτε στην ανύπαρκτη τουριστική προβολή ούτε στην απουσία μας από οποιοδήποτε κέντρο λήψης αποφάσεων.
- Στο κλειστό Γυμναστήριο των Καμένων Βούρλων έσπευσαν να πραγματοποιήσουν πολυδάπανη προμήθεια για την αντικατάσταση της σκεπής και για νέο τάπητα αγωνιστικού χώρου (ενώ ο παλιός ήταν σε καλή κατάσταση) και σε νέο ηλεκτρονικό πίνακα (ενώ ο παλιός ήταν σχεδόν αχρησιμοποίητος). Την ίδια ώρα όμως δεν φρόντισαν να αποκαταστήσουν τη στεγανοποίηση του κτιρίου, που σε κάθε βροχή πλημμυρίζει, ούτε ασχολήθηκαν με τον ηλεκτρομηχανολογικό εξοπλισμό και τα συστήματα ψύξης – θέρμανσης. Με συνέπεια για πολλά χρόνια το μεγαλύτερο κλειστό Γυμναστήριο του Δήμου να παραμένει εκτός λειτουργίας και κυριολεκτικά να καταρρέει.
- Απώλεσαν ποσό πάνω από 1.000.000 ευρώ από σχετικό πρόγραμμα του υπουργείου Αγροτική Ανάπτυξης για αγροτική οδοποιία (ο μοναδικός Δήμος της Φθιώτιδας που απορρίφθηκε η αίτησή του και δεν εντάχθηκε στο πρόγραμμα)!
- Ενώ έσπευσαν σε πολυδάπανες προμήθειες οργάνων για τις παιδικές χαρές, την ίδια ώρα αδιαφόρησαν να τις καταστήσουν ασφαλείς και κατάλληλες και επί εννέα (9) χρόνια δεν κατάφεραν να αδειοδοτήσουν ούτε μία παιδική χαρά! Πριν ένα μήνα, έπειτα από σχετική παραγγελία της Αποκεντρωμένης Διοίκησης και της Εισαγγελίας Φθιώτιδας, αναγκαστήκαμε να αναστείλουμε προσωρινά τη λειτουργία όλων των παιδικών χαρών του Δήμου, διότι ήταν ακατάλληλες προς χρήση και επικίνδυνες για τη σωματική ακεραιότητα των παιδιών. Ήδη αναζητούμε πόρους για να τις καταστήσουμε κατάλληλες προς χρήση και να τις αδειοδοτήσουμε.
- Έθεσαν σε κίνδυνο την ακίνητη περιουσία του Δήμου, διότι δεν κατέβαλαν το παράβολο εγγραφής τους στο Κτηματολόγιο. Πριν λίγες μέρες καταφέραμε να εξασφαλίσουμε το ποσό των 8.000 ευρώ και να τακτοποιήσουμε και αυτό το ζήτημα.
6. Πολεοδομικός σχεδιασμός και σχέδια πόλης:
Πείτε μου, δείξτε μου ένα μέτρο δρόμου ή ένα τετραγωνικό πλατείας που διάνοιξαν επί εννέα χρόνια…
Να μην αναφερθώ και κουράσω στην ψηφιακή αναβάθμιση που αποτελεί άγνωστο πεδίο στο Δήμο, ούτε στην ανύπαρκτη τουριστική προβολή ούτε στην απουσία μας από οποιοδήποτε κέντρο λήψης αποφάσεων.
Επισημαίνω και υπενθυμίζω ότι επικαλούμαι όλα αυτά και σε συνδυασμό με τα τρία (3) εκατομμύρια ευρώ ζημιά που παραλάβαμε, όχι για να καταδικάσω, ούτε καν για να «δείξω με το δάχτυλο». Άλλωστε όλα αυτά σε πολιτικό επίπεδο τα έκριναν οι συμπολίτες μας στις εκλογές του Οκτωβρίου 2023.
Τα μνημονεύω και τα επικαλούμαι όμως, για να γνωρίζουμε και να θυμόμαστε όλοι από πού ξεκινά και υπό ποιές συνθήκες κλήθηκε η νέα δημοτική αρχή να υπηρετήσει αυτό τον τόπο και αυτούς τους πολίτες. Διότι στο τέλος της μέρας οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους.
Τα μνημονεύω και τα επικαλούμαι όμως, για να γνωρίζουμε και να θυμόμαστε όλοι από πού ξεκινά και υπό ποιές συνθήκες κλήθηκε η νέα δημοτική αρχή να υπηρετήσει αυτό τον τόπο και αυτούς τους πολίτες. Διότι στο τέλος της μέρας οι καλοί λογαριασμοί κάνουν τους καλούς φίλους.
Β. Επί του προϋπολογισμού
Σημειώνουμε:
1) Ότι είναι η πρώτη φορά μετά το 2016 που δημοτική αρχή, η δική μας δημοτική αρχή, εισάγει έγκαιρα και εμπρόθεσμα προϋπολογισμό προς ψήφιση.
2) Ότι ο προτεινόμενος προϋπολογισμός, δυστυχώς είναι δέσμιος των παρενεργειών της κακοδιοίκησης της προηγούμενης δημοτικής αρχής σύμφωνα με τα παραπάνω.
3) Ότι ως βάση υπολογισμού έλαβε τη χρήση από 01.01.24 έως 31.08.24.
4) Εκ των πραγμάτων και σύμφωνα με το νόμο δεν μπορούσε να έχει ως βάση όλη τη χρονιά του 2024, διότι αυτή θα «κλείσει» στις 31.12.24. Όπως όμως θα διαπιστώσετε κατά την πρώτη αναμόρφωση του προϋπολογισμού (που θα κάνουμε, όχι αργότερα από τον Φεβρουάριο του 2025), τα ταμειακά διαθέσιμα θα έχουν αυξηθεί σημαντικά και μπορώ να προαναγγείλω ότι για πρώτη φορά τα τελευταία πολλά χρόνια ο Δήμος μας θα διαθέτει δημοσιονομικό χώρο – «μαξιλαράκι ασφαλείας» ποσού περίπου πεντακοσίων (500) χιλιάδων ευρώ!
Σημειώνουμε:
1) Ότι είναι η πρώτη φορά μετά το 2016 που δημοτική αρχή, η δική μας δημοτική αρχή, εισάγει έγκαιρα και εμπρόθεσμα προϋπολογισμό προς ψήφιση.
2) Ότι ο προτεινόμενος προϋπολογισμός, δυστυχώς είναι δέσμιος των παρενεργειών της κακοδιοίκησης της προηγούμενης δημοτικής αρχής σύμφωνα με τα παραπάνω.
3) Ότι ως βάση υπολογισμού έλαβε τη χρήση από 01.01.24 έως 31.08.24.
4) Εκ των πραγμάτων και σύμφωνα με το νόμο δεν μπορούσε να έχει ως βάση όλη τη χρονιά του 2024, διότι αυτή θα «κλείσει» στις 31.12.24. Όπως όμως θα διαπιστώσετε κατά την πρώτη αναμόρφωση του προϋπολογισμού (που θα κάνουμε, όχι αργότερα από τον Φεβρουάριο του 2025), τα ταμειακά διαθέσιμα θα έχουν αυξηθεί σημαντικά και μπορώ να προαναγγείλω ότι για πρώτη φορά τα τελευταία πολλά χρόνια ο Δήμος μας θα διαθέτει δημοσιονομικό χώρο – «μαξιλαράκι ασφαλείας» ποσού περίπου πεντακοσίων (500) χιλιάδων ευρώ!
Κυρίες και κύριοι, μακάρι ο προτεινόμενος προϋπολογισμός να μας έδινε τη δυνατότητα να είμαστε πιο γαλαντόμοι, να μπορούσαμε δηλαδή να προϋπολογίσουμε περισσότερες δαπάνες και να χρηματοδοτήσουμε περισσότερες δράσεις και δραστηριότητες που απαντούν στις άμεσες ανάγκες και στις εύλογες απαιτήσεις των συμπολιτών μας. Όμως κάτω από τις περιστάσεις που αναλύω παραπάνω και υπό την αμείλικτη επιταγή των οικονομικών στοιχείων που προανέφερα, κάτι τέτοιο τουλάχιστον για το 2025 δεν είναι εφικτό.
Σας κοιτώ όμως στα μάτια, τόσο τα μέλη του Δημοτικού συμβουλίου όσο και τους συνδημότες μας και μπορώ με παρρησία και μετά λόγου γνώσης να ισχυριστώ ότι, αυτός ο προϋπολογισμός είναι για πρώτη φορά τίμιος, αληθινός και κυρίως ρεαλιστικός.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ψηφοφορίας, όπου όλα τα παρόντα μέλη και από τις τρείς δημοτικές παρατάξεις υπερψήφισαν τον προϋπολογισμό ο Δήμαρχος δήλωσε:
«Σας ευχαριστώ για την αποδοχή. Κυρίως θέλω να ευχαριστήσω τις κα τους Δημοτικούς συμβούλους των δύο παρατάξεων της μειοψηφίας, που ψήφισαν επίσης θετικά. Θέλω να γνωρίζετε ότι δεν εκλαμβάνουμε τις θετικές σας ψήφους ως «λευκές επιταγές». Αντίθετα θέλω να παρακολουθείτε στενά την εκτέλεση του προϋπολογισμού, που μόλις ψηφίσαμε και όπου και όταν υπάρχει λόγος να μας κρίνετε αυστηρά.
Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας ψηφοφορίας, όπου όλα τα παρόντα μέλη και από τις τρείς δημοτικές παρατάξεις υπερψήφισαν τον προϋπολογισμό ο Δήμαρχος δήλωσε:
«Σας ευχαριστώ για την αποδοχή. Κυρίως θέλω να ευχαριστήσω τις κα τους Δημοτικούς συμβούλους των δύο παρατάξεων της μειοψηφίας, που ψήφισαν επίσης θετικά. Θέλω να γνωρίζετε ότι δεν εκλαμβάνουμε τις θετικές σας ψήφους ως «λευκές επιταγές». Αντίθετα θέλω να παρακολουθείτε στενά την εκτέλεση του προϋπολογισμού, που μόλις ψηφίσαμε και όπου και όταν υπάρχει λόγος να μας κρίνετε αυστηρά.
Σήμερα εισπράττω το ομόθυμο και ομόφωνο της έγκρισης του προϋπολογισμού, αφενός ως σαφέστατη απόδειξη ότι όλες και όλοι αντιλαμβανόμαστε, την κατάσταση στην οποία ο Δήμος μας βρίσκεται και αφετέρου θεωρώ ότι η σημερινή ομοφωνία εκπέμπει μήνυμα ενότητας και εκφράζει την καθολική διάθεση, όλες και όλοι μας, ο καθένας μέσα από τους διακριτούς ρόλους, που μας έταξαν οι συμπολίτες μας, να συνθέσουμε, να συμπράξουμε και να συνεργαστούμε για να πετύχουμε τα βέλτιστα αποτελέσματα για την εξυπηρέτηση των δημοτών μας, τη βελτίωση των συνθηκών και της ποιότητας της ζωής τους και για την πρόοδο του τόπου μας.
Σας ευχαριστώ πολύ!»
11 Δεκεμβρίου 2024
Τα Καμένα Βούρλα “φόρεσαν” τα Χριστουγεννιάτικα τους!!!
Ο εντυπωσιακός Χριστουγεννιάτικος στολισμός!!!
Ο πανέμορφος και εντυπωσιακός είναι και φέτος ο Χριστουγεννιάτικος στολισμός στα Καμένα Βούρλα.
Το Χριστουγεννιάτικο δέντρο, οι στολισμένοι δρόμοι και το Δημαρχείο αλλά και οι ομπρέλες στη παραλία, δίνουν μία άκρως Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα στα ούτως ή άλλως πανέμορφα Καμένα Βούρλα!
Το Χριστουγεννιάτικο δέντρο, οι στολισμένοι δρόμοι και το Δημαρχείο αλλά και οι ομπρέλες στη παραλία, δίνουν μία άκρως Χριστουγεννιάτικη ατμόσφαιρα στα ούτως ή άλλως πανέμορφα Καμένα Βούρλα!
Δείτε όλες τις φωτογραφίες στο fonografos.net
08 Δεκεμβρίου 2024
05 Δεκεμβρίου 2024
Καμένα Βούρλα - Πρόγραμμα εκδηλώσεων "Άναμμα Χριστουγεννιάτικων δέντρων & στολισμών"
Ο Δήμος Καμένων Βούρλων σε συνεργασία με τους κατά τόπους Συλλόγους, θα πραγματοποιήσει Χριστουγεννιάτικες εκδηλώσεις «Άναμμα Χριστουγεννιάτικων δέντρων & στολισμών», σύμφωνα με το πρόγραμμα που ακολουθεί:
01 Δεκεμβρίου 2024
Ηλίας Κυρμανίδης - για το οδικό έργο στα Καμένα Βούρλα
Είναι αναντίρρητη αλήθεια ότι όλα τα μεγάλα έργα εθνικής εμβέλειας είναι αναγκαία, είναι χρήσιμα και αναβαθμίζουν τις υποδομές της Χώρας.
Είναι επίσης προφανές ότι, επί της αρχής καλούνται να εξυπηρετήσουν «τη μεγάλη εικόνα» στις υποδομές και ο προσανατολισμός και η στόχευσή τους ξεπερνούν τα τοπικά όρια και δεν πρέπει να τίθενται σε ομηρίες τοπικιστικών συμφερόντων.
Από την άλλη όμως, όσοι σχεδιάζουν τέτοια έργα (που δεν γίνονται κάθε μέρα και αφήνουν αποτύπωμα για δεκαετίες) οφείλουν να συνυπολογίζουν, να προσμετρούν και να σέβονται τις τοπικές ιδιαιτερότητες, τις ανάγκες και την ταυτότητα των επί μέρους τόπων, στους οποίους εκτελούνται και διέρχονται.
Και δυστυχώς την περίοδο 1962-64 όταν κατασκευάστηκε η ΝΕΟ «Αθηνών - Θεσσαλονίκης» αυτή η συνθήκη δεν ικανοποιήθηκε.
Έτσι, ο τότε κακός σχεδιασμός δυστυχώς πρόσφερε ένα έργο, που λιγότερο ωφέλησε και περισσότερο ζημίωσε τόσο τον Άγιο Κωνσταντίνο, όσο και τα Καμένα Βούρλα, με τρόπο και για λόγους γνωστούς, που για την οικονομία του κειμένου δεν θα επαναλάβω.
Σήμερα λοιπόν, έστω και με 60 χρόνια καθυστέρηση, πήρα την πρωτοβουλία, με αφορμή την εκτέλεση του έργου «Ανατολικός Κυκλικός Κόμβος Καμένων Βούρλων» να θέσω στην Κυβέρνηση, μέσω του καθ ύλη αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών - Μεταφορών & Δικτύων μια σειρά από προτάσεις για τη βελτίωση της σύνδεσης του Νότιου με το Βόρειο Τμήμα των Καμένων Βούρλων.
Όπως διευκρινίζω και στο κείμενο της επιστολής (που αυτούσιο παραθέτω παρακάτω):
- Οι προτάσεις μας αλληλεπιδρούν, αλλά δεν ταυτίζονται αποκλειστικά με το [.....] έργο που εκτελείται.
- Το έργο έρχεται να εξυπηρετήσει την ανάγκη σύνδεσης των Καμένων Βούρλων με την Ανατολική Είσοδο - Έξοδο του ΠΑΘΕ και ως τέτοιο κρίνεται θετικό! Γι αυτό και χαιρετίσαμε δημόσια την καταλυτική συνδρομή του αρμόδιου υπουργού κ. Χρήστου Σταϊκούρα, που «ξέθαψε» την αρχική μελέτη, τη βελτίωσε ριζικά, βρήκε τους πόρους, χρηματοδότησε και δημοπράτησε ένα έργο, που θα έπρεπε να έχει γίνει πριν 15 χρόνια.
- Θεωρούμε ευτυχή τη συγκυρία, ώστε με το σημερινό υπουργό του ΥΠΟΜΕΔΙ να συνεργαστούμε, ώστε κάποιες από τις παραπάνω εκκρεμότητες 60 ετών να αντιμετωπιστούν άμεσα (μέσα από το εκτελούμενο έργο) και κάποιες άλλες να μπουν σε τροχιά σχεδιασμού, μελέτης και μεσομακροπρόθεσμης υλοποίησης.
Η επιστολή μου έχει ως εξής:
{{ Θέμα: Προτεινόμενες παρεμβάσεις σε υποδομές αλλά και σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ασφαλή οδική επικοινωνία οχημάτων και πεζών μεταξύ του νότιου και του βόρειου τμήματος των Καμένων Βούρλων.
Με σημείο αναφοράς την κατασκευή του έργου « Ισόπεδος Κυκλικός Κόμβος ανατολικής εισόδου Καμένων Βούρλων», έχουμε να παρατηρήσουμε τα ακόλουθα:
1) Όπως είναι γνωστό η κατασκευή της τότε Ν.Ε.Ο. Αθηνών - Θεσσαλονίκης (1960-1964) διχοτόμησε από ανατολή προς δύση το γεωγραφικό χώρο των Καμένων Βούρλων, δημιουργώντας το νότιο και το βόρειο τμήμα.
2) Με την κατασκευή του Π.Α.Θ.Ε. τη δεκαετία του 2000 προέκυψε νέα τομή από ανατολή προς δύση του παραπάνω χώρου πιο νότια.
3) Το νότιο τμήμα των Καμένων Βούρλων που προέκυψε κατά τα παραπάνω, επίσης τέμνεται από νότο προς βορά μεταξύ άλλων και από το ρέμα «Ανεμόρεμα» και από αυτή την τομή προκύπτουν το ανατολικό νότιο τμήμα και το δυτικό νότιο τμήμα.
4) Το νότιο τμήμα επιμερίζεται σε α) τμήμα εντός σχεδίου και β) τμήμα εκτός σχεδίου εντός ζώνης οικισμού. Με δεδομένο ότι το βόρειο τμήμα είναι κορεσμένο οικοδομικά εδώ και χρόνια, η οικιστική ανάπτυξη της πόλης υφίσταται μόνο στο νότιο τμήμα, όπου ήδη κατοικεί τουλάχιστο το 1/3 του συνολικού μόνιμου πληθυσμού.
5) Από το 1964 η πρόσβαση και επισύνδεση των κατοίκων του παραπάνω αναφερόμενου νότιου τμήματος με το βόρειο τμήμα των Καμένων Βούρλων, πραγματοποιείται με τρόπο που αντιβαίνει στις οικείες διατάξεις του Κ.Ο.Κ. και εξόχως επικίνδυνο και ειδικότερα:
Α. Οι κάτοικοι του οικισμού «Ασπρονερίου» που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό τμήμα, προκειμένου να επικοινωνήσουν οδικώς με τα Καμένα Βούρλα, από το σημείο <Α> (Επισυναπτόμενος χάρτης) τέμνουν κάθετα την ΝΕΟ Αθηνών – Θεσσαλονίκης, πραγματοποιούν αριστερή στροφή και κατευθύνονται επί της ΝΕΟ δυτικά προς τα Καμένα Βούρλα. Αν έπρεπε να κινηθούν νόμιμα, θα έπρεπε να μεταβούν στον Άγιο Κωνσταντίνο και να επιστρέψουν στα Καμένα Βούρλα!
Β. Οι κάτοικοι του οικισμού «Ζυρίχη» που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό τμήμα, προκειμένου να επικοινωνήσουν οδικώς με τα Καμένα Βούρλα, από το σημείο <Β> (Επισυναπτόμενος χάρτης) τέμνουν κάθετα την ΝΕΟ Αθηνών – Θεσσαλονίκης, πραγματοποιούν αριστερή στροφή και κατευθύνονται επί της ΝΕΟ δυτικά προς τα Καμένα Βούρλα. Αν έπρεπε να κινηθούν νόμιμα, θα έπρεπε να μεταβούν στον Άγιο Κωνσταντίνο και να επιστρέψουν στα Καμένα Βούρλα!
Γ. Οι κάτοικοι της περιοχής «Χαλάσματα» που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό τμήμα, προκειμένου να επικοινωνήσουν οδικώς με τα Καμένα Βούρλα, από το σημείο <Γ> (Επισυναπτόμενος χάρτης) τέμνουν κάθετα την ΝΕΟ Αθηνών – Θεσσαλονίκης, πραγματοποιούν αριστερή στροφή και κατευθύνονται επί της ΝΕΟ δυτικά προς τα Καμένα Βούρλα. Αν έπρεπε να κινηθούν νόμιμα, θα έπρεπε να μεταβούν στον Άγιο Κωνσταντίνο και να επιστρέψουν στα Καμένα Βούρλα!
Δ. Οι κάτοικοι του νοτιοδυτικού τμήματος, όπως κατά τα παραπάνω οριοθετείται από την ΝΕΟ και το «Ανεμόρεμα» προκειμένου να επικοινωνήσουν οδικώς με τα Καμένα Βούρλα, από το σημείο <Δ> (Επισυναπτόμενος χάρτης) εισέρχονται στην κοίτη του χειμάρρου και από αυτή εισέρχονται στην οδό Γ. Βασιλειάδη (στο ύψος του sm ΓΑΛΑΞΙΑΣ) Αν έπρεπε να κινηθούν νόμιμα, θα έπρεπε να μεταβούν στον Άγιο Κωνσταντίνο και να επιστρέψουν στα Καμένα Βούρλα!
Ε. Οι κάτοικοι του οικισμού «Παληόβρυση» που βρίσκεται στο νοτιοδυτικό τμήμα (Πάνω από το Λύκειο), προκειμένου να επικοινωνήσουν οδικώς με τα Καμένα Βούρλα, από το σημείο <Ε> (Επισυναπτόμενος χάρτης) εισέρχονται στη δημοτική οδό «Λευκωσίας» τέμνουν κάθετα την ΝΕΟ Αθηνών – Θεσσαλονίκη και εισέρχονται σχεδόν απέναντι στη δημοτική οδό «25Ης Μαρτίου» και κατά την επιστροφή τους ακολουθούν ακριβώς την αντίστροφη διαδρονή. Αν έπρεπε να κινηθούν νόμιμα, θα έπρεπε να μεταβούν στον Άγιο Κωνσταντίνο και να επιστρέψουν στα Καμένα Βούρλα!
ΣΤ. Σε ότι αφορά στη διέλευση πεζών από το βόρειο προς το νότιο τμήμα και αντίστροφα, αυτή πραγματοποιείται χωρίς καμία πρόβλεψη και καμία πρόνοια επί εξήντα χρόνια επίσης.
Όλο αυτό το διάστημα των εξήντα ετών, έχουν σημειωθεί πάρα πολλά τροχαία ατυχήματα είτε μεταξύ οχημάτων είτε μεταξύ πεζών και οχημάτων, αρκετά από τα οποία ήταν θανατηφόρα.
Κατανοούμε ότι το έργο που εκτελείται σήμερα έρχεται πρώτιστα να αντιμετωπίσει με σύγχρονο και ασφαλή τρόπο την διασύνδεση του ΠΑΘΕ με την Δ.Κ. Καμένων Βούρλων σε ότι αφορά την ανατολική είσοδο.
Χαιρετίζουμε την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, όπως το ίδιο πράξαμε και κατά την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο.
Παρόλα αυτά φρονούμε ότι, είμαστε υποχρεωμένοι να θέσουμε τα παραπάνω ζητήματα, που ενδεχόμενα δεν τέθηκαν τα προηγούμενα εξήντα χρόνια στους χρόνους και με τον τρόπο που έπρεπε.
Η παρούσα παρέμβασή μας δεν εμπεριέχει καμία διάθεση ούτε και πρόθεση να αξιολογήσουμε επικριτικά το έργο που κατασκευάζεται. Αντίθετα συγχαίρουμε τόσο την πολιτική ηγεσία όσο και τα υπηρεσιακά στελέχη του ΥΠΟΜΕΔΙ, που επιτέλους δίνουν καίρια και καταλυτικά λύση, καλύπτοντας μια χρόνια υστέρηση και υπερημερία του κράτους έναντι της Δ.Κ. Καμένων Βούρλων.
Όμως με αφορμή την κατασκευή του παραπάνω έργου και τη θετική συγκυρία, πολιτικά να προΐσταται του υπουργείου ο υπουργός κ. Χρήστος Σταικούρας, δηλαδή ένας ντόπιος, δικός μας άνθρωπος, αλλά και το υψηλό αίσθημα ευθύνης και αποτελεσματικότητας που έχει επιδείξει η παρούσα κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια σε ότι αφορά και στις συγκοινωνιακές υποδομές, δράττομαι της ευκαιρίας και ζητάμε να διερευνηθεί η όποια δυνατότητα, έτσι ώστε να δοθούν οριστικές λύσεις στα παραπάνω προβλήματα.
Αντιλαμβανόμαστε ότι αυτές, από την φύση των παρεμβάσεων μπορούν να διαχωριστούν:
α) Σε άμεσες , δηλαδή που μπορούν να γίνουν κατά την εκτέλεση του παρόντος έργου.
β) Σε μεσομακροπρόθεσμες, τις οποίες από κοινού μπορούμε να συζητήσουμε, να σχεδιάσουμε, να μελετήσουμε και στον απαιτούμενο χρόνο να υλοποιήσουμε.
Είναι επίσης προφανές ότι, επί της αρχής καλούνται να εξυπηρετήσουν «τη μεγάλη εικόνα» στις υποδομές και ο προσανατολισμός και η στόχευσή τους ξεπερνούν τα τοπικά όρια και δεν πρέπει να τίθενται σε ομηρίες τοπικιστικών συμφερόντων.
Από την άλλη όμως, όσοι σχεδιάζουν τέτοια έργα (που δεν γίνονται κάθε μέρα και αφήνουν αποτύπωμα για δεκαετίες) οφείλουν να συνυπολογίζουν, να προσμετρούν και να σέβονται τις τοπικές ιδιαιτερότητες, τις ανάγκες και την ταυτότητα των επί μέρους τόπων, στους οποίους εκτελούνται και διέρχονται.
Και δυστυχώς την περίοδο 1962-64 όταν κατασκευάστηκε η ΝΕΟ «Αθηνών - Θεσσαλονίκης» αυτή η συνθήκη δεν ικανοποιήθηκε.
Έτσι, ο τότε κακός σχεδιασμός δυστυχώς πρόσφερε ένα έργο, που λιγότερο ωφέλησε και περισσότερο ζημίωσε τόσο τον Άγιο Κωνσταντίνο, όσο και τα Καμένα Βούρλα, με τρόπο και για λόγους γνωστούς, που για την οικονομία του κειμένου δεν θα επαναλάβω.
Σήμερα λοιπόν, έστω και με 60 χρόνια καθυστέρηση, πήρα την πρωτοβουλία, με αφορμή την εκτέλεση του έργου «Ανατολικός Κυκλικός Κόμβος Καμένων Βούρλων» να θέσω στην Κυβέρνηση, μέσω του καθ ύλη αρμόδιου Υπουργείου Υποδομών - Μεταφορών & Δικτύων μια σειρά από προτάσεις για τη βελτίωση της σύνδεσης του Νότιου με το Βόρειο Τμήμα των Καμένων Βούρλων.
Όπως διευκρινίζω και στο κείμενο της επιστολής (που αυτούσιο παραθέτω παρακάτω):
- Οι προτάσεις μας αλληλεπιδρούν, αλλά δεν ταυτίζονται αποκλειστικά με το [.....] έργο που εκτελείται.
- Το έργο έρχεται να εξυπηρετήσει την ανάγκη σύνδεσης των Καμένων Βούρλων με την Ανατολική Είσοδο - Έξοδο του ΠΑΘΕ και ως τέτοιο κρίνεται θετικό! Γι αυτό και χαιρετίσαμε δημόσια την καταλυτική συνδρομή του αρμόδιου υπουργού κ. Χρήστου Σταϊκούρα, που «ξέθαψε» την αρχική μελέτη, τη βελτίωσε ριζικά, βρήκε τους πόρους, χρηματοδότησε και δημοπράτησε ένα έργο, που θα έπρεπε να έχει γίνει πριν 15 χρόνια.
- Θεωρούμε ευτυχή τη συγκυρία, ώστε με το σημερινό υπουργό του ΥΠΟΜΕΔΙ να συνεργαστούμε, ώστε κάποιες από τις παραπάνω εκκρεμότητες 60 ετών να αντιμετωπιστούν άμεσα (μέσα από το εκτελούμενο έργο) και κάποιες άλλες να μπουν σε τροχιά σχεδιασμού, μελέτης και μεσομακροπρόθεσμης υλοποίησης.
Η επιστολή μου έχει ως εξής:
{{ Θέμα: Προτεινόμενες παρεμβάσεις σε υποδομές αλλά και σε κυκλοφοριακές ρυθμίσεις για την ασφαλή οδική επικοινωνία οχημάτων και πεζών μεταξύ του νότιου και του βόρειου τμήματος των Καμένων Βούρλων.
Με σημείο αναφοράς την κατασκευή του έργου « Ισόπεδος Κυκλικός Κόμβος ανατολικής εισόδου Καμένων Βούρλων», έχουμε να παρατηρήσουμε τα ακόλουθα:
1) Όπως είναι γνωστό η κατασκευή της τότε Ν.Ε.Ο. Αθηνών - Θεσσαλονίκης (1960-1964) διχοτόμησε από ανατολή προς δύση το γεωγραφικό χώρο των Καμένων Βούρλων, δημιουργώντας το νότιο και το βόρειο τμήμα.
2) Με την κατασκευή του Π.Α.Θ.Ε. τη δεκαετία του 2000 προέκυψε νέα τομή από ανατολή προς δύση του παραπάνω χώρου πιο νότια.
3) Το νότιο τμήμα των Καμένων Βούρλων που προέκυψε κατά τα παραπάνω, επίσης τέμνεται από νότο προς βορά μεταξύ άλλων και από το ρέμα «Ανεμόρεμα» και από αυτή την τομή προκύπτουν το ανατολικό νότιο τμήμα και το δυτικό νότιο τμήμα.
4) Το νότιο τμήμα επιμερίζεται σε α) τμήμα εντός σχεδίου και β) τμήμα εκτός σχεδίου εντός ζώνης οικισμού. Με δεδομένο ότι το βόρειο τμήμα είναι κορεσμένο οικοδομικά εδώ και χρόνια, η οικιστική ανάπτυξη της πόλης υφίσταται μόνο στο νότιο τμήμα, όπου ήδη κατοικεί τουλάχιστο το 1/3 του συνολικού μόνιμου πληθυσμού.
5) Από το 1964 η πρόσβαση και επισύνδεση των κατοίκων του παραπάνω αναφερόμενου νότιου τμήματος με το βόρειο τμήμα των Καμένων Βούρλων, πραγματοποιείται με τρόπο που αντιβαίνει στις οικείες διατάξεις του Κ.Ο.Κ. και εξόχως επικίνδυνο και ειδικότερα:
Α. Οι κάτοικοι του οικισμού «Ασπρονερίου» που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό τμήμα, προκειμένου να επικοινωνήσουν οδικώς με τα Καμένα Βούρλα, από το σημείο <Α> (Επισυναπτόμενος χάρτης) τέμνουν κάθετα την ΝΕΟ Αθηνών – Θεσσαλονίκης, πραγματοποιούν αριστερή στροφή και κατευθύνονται επί της ΝΕΟ δυτικά προς τα Καμένα Βούρλα. Αν έπρεπε να κινηθούν νόμιμα, θα έπρεπε να μεταβούν στον Άγιο Κωνσταντίνο και να επιστρέψουν στα Καμένα Βούρλα!
Β. Οι κάτοικοι του οικισμού «Ζυρίχη» που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό τμήμα, προκειμένου να επικοινωνήσουν οδικώς με τα Καμένα Βούρλα, από το σημείο <Β> (Επισυναπτόμενος χάρτης) τέμνουν κάθετα την ΝΕΟ Αθηνών – Θεσσαλονίκης, πραγματοποιούν αριστερή στροφή και κατευθύνονται επί της ΝΕΟ δυτικά προς τα Καμένα Βούρλα. Αν έπρεπε να κινηθούν νόμιμα, θα έπρεπε να μεταβούν στον Άγιο Κωνσταντίνο και να επιστρέψουν στα Καμένα Βούρλα!
Γ. Οι κάτοικοι της περιοχής «Χαλάσματα» που βρίσκεται στο νοτιοανατολικό τμήμα, προκειμένου να επικοινωνήσουν οδικώς με τα Καμένα Βούρλα, από το σημείο <Γ> (Επισυναπτόμενος χάρτης) τέμνουν κάθετα την ΝΕΟ Αθηνών – Θεσσαλονίκης, πραγματοποιούν αριστερή στροφή και κατευθύνονται επί της ΝΕΟ δυτικά προς τα Καμένα Βούρλα. Αν έπρεπε να κινηθούν νόμιμα, θα έπρεπε να μεταβούν στον Άγιο Κωνσταντίνο και να επιστρέψουν στα Καμένα Βούρλα!
Δ. Οι κάτοικοι του νοτιοδυτικού τμήματος, όπως κατά τα παραπάνω οριοθετείται από την ΝΕΟ και το «Ανεμόρεμα» προκειμένου να επικοινωνήσουν οδικώς με τα Καμένα Βούρλα, από το σημείο <Δ> (Επισυναπτόμενος χάρτης) εισέρχονται στην κοίτη του χειμάρρου και από αυτή εισέρχονται στην οδό Γ. Βασιλειάδη (στο ύψος του sm ΓΑΛΑΞΙΑΣ) Αν έπρεπε να κινηθούν νόμιμα, θα έπρεπε να μεταβούν στον Άγιο Κωνσταντίνο και να επιστρέψουν στα Καμένα Βούρλα!
Ε. Οι κάτοικοι του οικισμού «Παληόβρυση» που βρίσκεται στο νοτιοδυτικό τμήμα (Πάνω από το Λύκειο), προκειμένου να επικοινωνήσουν οδικώς με τα Καμένα Βούρλα, από το σημείο <Ε> (Επισυναπτόμενος χάρτης) εισέρχονται στη δημοτική οδό «Λευκωσίας» τέμνουν κάθετα την ΝΕΟ Αθηνών – Θεσσαλονίκη και εισέρχονται σχεδόν απέναντι στη δημοτική οδό «25Ης Μαρτίου» και κατά την επιστροφή τους ακολουθούν ακριβώς την αντίστροφη διαδρονή. Αν έπρεπε να κινηθούν νόμιμα, θα έπρεπε να μεταβούν στον Άγιο Κωνσταντίνο και να επιστρέψουν στα Καμένα Βούρλα!
ΣΤ. Σε ότι αφορά στη διέλευση πεζών από το βόρειο προς το νότιο τμήμα και αντίστροφα, αυτή πραγματοποιείται χωρίς καμία πρόβλεψη και καμία πρόνοια επί εξήντα χρόνια επίσης.
Όλο αυτό το διάστημα των εξήντα ετών, έχουν σημειωθεί πάρα πολλά τροχαία ατυχήματα είτε μεταξύ οχημάτων είτε μεταξύ πεζών και οχημάτων, αρκετά από τα οποία ήταν θανατηφόρα.
Κατανοούμε ότι το έργο που εκτελείται σήμερα έρχεται πρώτιστα να αντιμετωπίσει με σύγχρονο και ασφαλή τρόπο την διασύνδεση του ΠΑΘΕ με την Δ.Κ. Καμένων Βούρλων σε ότι αφορά την ανατολική είσοδο.
Χαιρετίζουμε την κατασκευή του συγκεκριμένου έργου, όπως το ίδιο πράξαμε και κατά την υπογραφή της σύμβασης με τον ανάδοχο.
Παρόλα αυτά φρονούμε ότι, είμαστε υποχρεωμένοι να θέσουμε τα παραπάνω ζητήματα, που ενδεχόμενα δεν τέθηκαν τα προηγούμενα εξήντα χρόνια στους χρόνους και με τον τρόπο που έπρεπε.
Η παρούσα παρέμβασή μας δεν εμπεριέχει καμία διάθεση ούτε και πρόθεση να αξιολογήσουμε επικριτικά το έργο που κατασκευάζεται. Αντίθετα συγχαίρουμε τόσο την πολιτική ηγεσία όσο και τα υπηρεσιακά στελέχη του ΥΠΟΜΕΔΙ, που επιτέλους δίνουν καίρια και καταλυτικά λύση, καλύπτοντας μια χρόνια υστέρηση και υπερημερία του κράτους έναντι της Δ.Κ. Καμένων Βούρλων.
Όμως με αφορμή την κατασκευή του παραπάνω έργου και τη θετική συγκυρία, πολιτικά να προΐσταται του υπουργείου ο υπουργός κ. Χρήστος Σταικούρας, δηλαδή ένας ντόπιος, δικός μας άνθρωπος, αλλά και το υψηλό αίσθημα ευθύνης και αποτελεσματικότητας που έχει επιδείξει η παρούσα κυβέρνηση τα τελευταία χρόνια σε ότι αφορά και στις συγκοινωνιακές υποδομές, δράττομαι της ευκαιρίας και ζητάμε να διερευνηθεί η όποια δυνατότητα, έτσι ώστε να δοθούν οριστικές λύσεις στα παραπάνω προβλήματα.
Αντιλαμβανόμαστε ότι αυτές, από την φύση των παρεμβάσεων μπορούν να διαχωριστούν:
α) Σε άμεσες , δηλαδή που μπορούν να γίνουν κατά την εκτέλεση του παρόντος έργου.
β) Σε μεσομακροπρόθεσμες, τις οποίες από κοινού μπορούμε να συζητήσουμε, να σχεδιάσουμε, να μελετήσουμε και στον απαιτούμενο χρόνο να υλοποιήσουμε.
i. Σε ότι αφορά στην πρώτη κατηγορία, των άμεσων παρεμβάσεων, θέλουμε να διερευνηθεί η δυνατότητα :
1. Επισύνδεση του δακτυλίου μέσω μίας επιπλέον εξόδου με τη δημοτική οδό Βύρωνος.
2. Ρύθμιση με πρόσφορο τρόπο και μέσα (π.χ. με φωτεινό σηματοδότη) της κυκλοφορίας των οχημάτων που κινούνται από νότο προς βορρά επί της οδού Αχιλλέως και εισέρχονται στην Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης (Σημείο Γ) προκειμένου να πραγματοποιήσουν αριστερή πορεία και να εισέλθουν στη Γερασίμου Βασιλειάδη
3. Επέκταση της ασφαλτόστρωσης του οδοστρώματος της οδού Βύρωνος προς ανατολάς και συγκεκριμένα από τη συμβολή της με την οδό Αχιλλέως (Σημείο Γ) μέχρι και τη συμβολή της με την ανώνυμη οδό, που συνδέει τον οικισμό «Ασπρονερίου» με την οδό Βύρωνος.
4. Ρύθμιση της κυκλοφορίας από την 25η Μαρτίου προς την Π.Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας και αντίστροφα καθώς και της οδού Λευκωσίας προς την Π.Ε.Ο και αντίστροφα.
ii. Σε ότι αφορά τις μεσομακροπρόθεσμες παρεμβάσεις: Προτείνουμε τη μελέτη και κατασκευή κυκλικού κόμβου επί της ΝΕΟ στο ύψος των σχολικών συγκροτημάτων και πλήρη διάνοιξη της δημοτικής οδού «Βύρωνος» από το «Ανεμόρεμα» και προς τα δυτικά μέχρι το ύψος του προτεινόμενου νέου κυκλικού κόμβου.
Επαναλαμβάνουμε ότι τα παραπάνω ζητήματα δεν προέκυψαν σήμερα και ενδεχομένως τα περισσότερα από αυτά δεν ταυτίζονται με το έργο που ήδη κατασκευάζεται. Όμως αντιλαμβάνεστε ότι τα παραπάνω αναφερόμενα και περιγραφόμενα προβλήματα ανέκυψαν από το 1964 όταν εκτελέστηκε και παραδόθηκε η Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης.
Για τους λόγους που προαναφέρουμε εκτιμούμε ότι έστω και μετά από 60 χρόνια δύνεται η ευκαιρία στο κράτος να θεραπεύσει τις δυσχέρειες που το έργο της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης δημιούργησε, χωρίς να παραγνωρίζουμε ενέργειες και δράσεις που θα έπρεπε ο Δήμος να έχει πραγματοποιήσει όλο αυτό το μεγάλο χρονικό διάστημα. Όμως κοιτάμε μπροστά έχοντας στο προσκήνιο της σκέψης μας, του προβληματισμού μας, του σχεδιασμού και της ανάγκης για τις προτεινόμενες παρεμβάσεις, ότι τα Καμένα Βούρλα αφενός αποτελούν ένα από τους γνωστότερους τουριστικούς προορισμούς στην ηπειρωτική Ελλάδα και αφετέρου και κατά τα παραπάνω το νότιο τμήμα τους είναι αυτό που μπορεί να επέλθει οικιστική ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Συνεπώς η υλοποίηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων δεν ικανοποιεί μόνο τις σημερινές ανάγκες, αλλά διασφαλίζει την προοπτική για παραπέρα ανάπτυξη στο μέλλον.
Στη διάθεσή σας για όποια συνδρομή .
Ο Δήμαρχος
Ηλίας Γ. Κυρμανίδης
1. Επισύνδεση του δακτυλίου μέσω μίας επιπλέον εξόδου με τη δημοτική οδό Βύρωνος.
2. Ρύθμιση με πρόσφορο τρόπο και μέσα (π.χ. με φωτεινό σηματοδότη) της κυκλοφορίας των οχημάτων που κινούνται από νότο προς βορρά επί της οδού Αχιλλέως και εισέρχονται στην Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης (Σημείο Γ) προκειμένου να πραγματοποιήσουν αριστερή πορεία και να εισέλθουν στη Γερασίμου Βασιλειάδη
3. Επέκταση της ασφαλτόστρωσης του οδοστρώματος της οδού Βύρωνος προς ανατολάς και συγκεκριμένα από τη συμβολή της με την οδό Αχιλλέως (Σημείο Γ) μέχρι και τη συμβολή της με την ανώνυμη οδό, που συνδέει τον οικισμό «Ασπρονερίου» με την οδό Βύρωνος.
4. Ρύθμιση της κυκλοφορίας από την 25η Μαρτίου προς την Π.Ε.Ο. Αθηνών – Λαμίας και αντίστροφα καθώς και της οδού Λευκωσίας προς την Π.Ε.Ο και αντίστροφα.
ii. Σε ότι αφορά τις μεσομακροπρόθεσμες παρεμβάσεις: Προτείνουμε τη μελέτη και κατασκευή κυκλικού κόμβου επί της ΝΕΟ στο ύψος των σχολικών συγκροτημάτων και πλήρη διάνοιξη της δημοτικής οδού «Βύρωνος» από το «Ανεμόρεμα» και προς τα δυτικά μέχρι το ύψος του προτεινόμενου νέου κυκλικού κόμβου.
Επαναλαμβάνουμε ότι τα παραπάνω ζητήματα δεν προέκυψαν σήμερα και ενδεχομένως τα περισσότερα από αυτά δεν ταυτίζονται με το έργο που ήδη κατασκευάζεται. Όμως αντιλαμβάνεστε ότι τα παραπάνω αναφερόμενα και περιγραφόμενα προβλήματα ανέκυψαν από το 1964 όταν εκτελέστηκε και παραδόθηκε η Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης.
Για τους λόγους που προαναφέρουμε εκτιμούμε ότι έστω και μετά από 60 χρόνια δύνεται η ευκαιρία στο κράτος να θεραπεύσει τις δυσχέρειες που το έργο της Ν.Ε.Ο. Αθηνών – Θεσσαλονίκης δημιούργησε, χωρίς να παραγνωρίζουμε ενέργειες και δράσεις που θα έπρεπε ο Δήμος να έχει πραγματοποιήσει όλο αυτό το μεγάλο χρονικό διάστημα. Όμως κοιτάμε μπροστά έχοντας στο προσκήνιο της σκέψης μας, του προβληματισμού μας, του σχεδιασμού και της ανάγκης για τις προτεινόμενες παρεμβάσεις, ότι τα Καμένα Βούρλα αφενός αποτελούν ένα από τους γνωστότερους τουριστικούς προορισμούς στην ηπειρωτική Ελλάδα και αφετέρου και κατά τα παραπάνω το νότιο τμήμα τους είναι αυτό που μπορεί να επέλθει οικιστική ανάπτυξη τα επόμενα χρόνια. Συνεπώς η υλοποίηση των απαιτούμενων παρεμβάσεων δεν ικανοποιεί μόνο τις σημερινές ανάγκες, αλλά διασφαλίζει την προοπτική για παραπέρα ανάπτυξη στο μέλλον.
Στη διάθεσή σας για όποια συνδρομή .
Ο Δήμαρχος
Ηλίας Γ. Κυρμανίδης