Προς
α. Αιρετή Διοίκηση του Δήμου
β. Αντιπολίτευση
γ. Δημότες
Σχετικά με την απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής της 20/9/21 ( ΑΔΑ: 6ΤΞΥΩΚ1-8ΧΚ ) και της Οικονομικής Επιτροπής της 28/9/21 ( ΑΔΑ: ΨΥΔΗΩΚ1-2Φ1 ) για την διάθεση μέρους των ΚΑΠ Επενδυτικών Δαπανών Έτους 2021 για την Κάλυψη Λειτουργικών Δαπανών, έχω να σημειώσω τα παρακάτω :
[1]… Το νομικό πλαίσιο που αναφέρεται στη Μεταφορά ΚΑΠ Επενδυτικών Δαπανών για Κάλυψη Λειτουργικών Δαπανών είναι : [α] ν.4674/20, αρθ. 9, παρ. 4 [β] ΠΝΠ 13/4/20 – ΦΕΚ 84Α – αριθ. 33 [γ] ν. 4690/20 – αρθ.1 [δ] ν.4821/21 – αρθ. 65 – παρ, 1 … και ορίζει «Από τους Κεντρικούς Αυτοτελείς Πόρους Επενδυτικών Δαπανών των Δήμων, ποσοστό έως 50% μπορεί να διατίθεται προς αντιμετώπιση Λειτουργικών Δαπανών που διαπιστώνονται κατά το τελευταίο τρίμηνο του οικονομικού έτους και δεν μπορούν να καλυφθούν από τα τακτικά ή έκτακτα έσοδά τους. Η ισχύς του είναι μέχρι 30/9/21. Για τις μεταφορές αυτές απαιτείται αναμόρφωση του προϋπολογισμού.».
[2]… Οι ΚΑΠ Επενδυτικών Δαπανών, σύμφωνα με τον Προϋπολογισμό του Δήμου για το Έτος 2021 ( ΑΔΑ: 9ΨΝ1ΩΚ1-4ΕΑ ) που απεικονίζονται στο ΚΑ 13.11 είναι 196.000,00 €
[3]… Άρα το ποσό που μπορεί να χρησιμοποιηθεί για Κάλυψη Λειτουργικών Δαπανών είναι το 50% των 196.000,00 = 98.000,00 €
[4]… Ο Προϊστάμενος της Οικονομικής Υπηρεσίας κ. Γάκης, όμως, για υπολογισμό του 50% έλαβε υπόψη ΌΛΑ ΤΑ ΝΕΑ ΕΡΓΑ που απεικονίζονται στο ΤΕΧΝΙΚΟ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ( ΑΔΑ: 6ΛΖΜΩΚ1-ΒΙΦ ) των οποίων Φορέας Χρηματοδότησης είναι το ΥΠΕΣ ύψους 659.053,20 €
[5]… Τα 659.053,20 €, όμως, είναι άθροισμα (α) ΚΑ 13.11 = 196.000,00 € και (β) μέρους του ΚΑ 51.23 = 645.406,95 € που αφορά Έκτακτα Έσοδα Κάλυψης Ειδικευμένων Δαπανών ΠΟΕ - Παρελθόντων Οικονομικών Ετών.
[6]… Έτσι με βάση τα 659.053,20 € το 50% διαμορφώθηκε στα 371.340,86 € εκ των οποίων θα χρησιμοποιηθούν για Κάλυψη Λειτουργικών Δαπανών τα 240.788,82 €
[7]… Το νομικό πλαίσιο, όμως, έχω την άποψη ότι αναφέρεται στους ΚΑΠ Επενδυτικών Δαπανών του ΤΡΕΧΟΝΤΟΣ ΕΤΟΥΣ και όχι των ΠΟΕ και ο ορθός υπολογισμός είναι το [3] = 98.000,00 €
ΕΠΙΛΟΓΟΣ
Η Διοίκηση οφείλει να επανακαθορίσει το προς μεταφορά ποσό άλλως η Αντιπολίτευση οφείλει να προσφύγει στην ΑΔΘΣΕ για ακύρωση της απόφασης.
ΥΣΤ
[1]… ΕΙΣΗΓΗΣΗ κ. ΓΑΚΗ : Υφίστανται λειτουργικές δαπάνες του Δήμου, που δεν μπορούν να καλυφθούν από τα τακτικά ή έκτακτα έσοδά του και επομένως προκύπτει ανάγκη να διατεθεί μέρος των Κ.Α.Π. Επενδυτικών Δαπανών για την κάλυψή τους. Προτείνεται η διαγραφή και μείωση των κάτωθι αναφερόμενων έργων τα οποία δεν προβλέπεται να εκτελεστούν έως το τέλος του έτους, με ανάλογη περικοπή των προβλεπόμενων για αυτά δαπανών και ειδικότερα :
50.000 – Αναπλάσεις Κοινοχρήστων Χώρων
19.800 – Περιφράξεις Παιδικών Χαρών
30.000 – Κατασκευή Πεζοδρομίων
25.000 – Συντήρηση – Επισκευή Νεκροταφείων
30.000 – Αρδευτικά Έργα
3.400 – Αποχέτευση Ομβρίων Υδάτων
26.400 – Συντήρηση – Επισκευή Δικτύων Ύδρευσης
36.090 – Εσωτερική Οδοποιία
25.600 – Αγροτική Οδοποιία
35.000 – Τσιμεντοστρώσεις
40.950 – Επικάλυψη Στέγης Κλειστού Γυμναστηρίου Καμένων Βούρλων
48.900 – Μείωση Πίστωσης για Επισκευή Αγωγού Μεταφοράς Λυμάτων Καμένων Βούρλων
[2]… Ενδεικτικό του πολιτικού ήθους της Αιρετής Διοίκησης υπό τον κ. Συκιώτη είναι ότι ενώ στην απόφαση αναφέρεται από ποια έργα θα πάρει χρήματα για να καλύψει Λειτουργικές Δαπάνες… δεν αναφέρεται όπως ποιες Λειτουργικές Δαπάνες θα καλύψει. Γιατί ? Δεν πρέπει να ενημερωθούμε εμείς οι Δημότες ?
αν ειναι ετσι τοτε το μπαλακι πηγαινει στην αντιπολιτευση η οποια καλειται να προστατευσει
ΑπάντησηΔιαγραφήτην νομιμοτητα.
Επειδή δέχθηκα αρκετά τηλεφωνήματα φίλων σχετικά με το θέμα θεωρώ σκόπιμο να κάνω ορισμένες διευκρινήσεις που πρέπει να λάβει υπόψη και η Αντιπολίτευση …
ΑπάντησηΔιαγραφή1… Ο νόμος επιτρέπει να χρησιμοποιηθεί ΕΩΣ το 50% των ΚΑΠ Επενδυτικών Δαπανών για να καλυφθούν Λειτουργικές δαπάνες που λόγω Covid-19 δεν μπορούν να καλυφθούν απο τα Τακτικά και Έκτακτα Έσοδα
2… Οι ΚΑΠ Επενδυτικών Δαπανών πρέπει να είναι του ‘Ετους 2021 και ΟΧΙ και οι ΚΑΠ Επενδυτικών Δαπανών των προηγουμένων ετών που υποστηρίζει η Οικονομική Υπηρεσία του Δήμου
3… Αυτή η μεταφορά από ΚΩΔΙΚΟΥΣ ΚΑΠ Επενδυτικών Δαπανών σε ΚΩΔΙΚΟΥΣ Λειτουργικών Δαπανών πρέπει να γίνει με ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ Προϋπολογισμού και ΟΧΙ με απόφαση της Οικονομικής Επιτροπής και έγκριση από το Δημοτικό Συμβούλιο
4… Με την Αναμόρφωση Προϋπολογισμού θα έχουμε μείωση ΚΩΔΙΚΩΝ ΕΡΓΩΝ και αύξηση ΚΩΔΙΚΩΝ ΔΑΠΑΝΩΝ άρα α) θα ξέρουμε ποιες δαπάνες δεν καλύπτονται από τα Τακτικά και Έκτακτα Έσοδα και β) το ΑΠΟΘΕΜΑΤΙΚΟ θα παραμείνει αμετάβλητο
5… Δεν ΠΡΕΠΕΙ ΣΕ ΚΑΜΙΑ ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ να γίνει και Αναμόρφωση του Ταμείου δηλ. μεταφορά απο ΚΩΔΙΚΟ 5123 - Κάλυψη Ειδικευμένων Δαπανών (που περικλείουν τις ΚΑΠ Επενδυτικών Αγαθών) σε ΚΩΔΙΚΟ 5113 - Κάλυψη Εν Γένει Λειτουργικών Δαπανών.
6… Οι Λειτουργικές Δαπάνες της περ. 4α θα πρέπει να καλυφθούν/πληρωθούν απο τον ΚΑ Ειδικευμένων Δαπανών για να διαπιστωθεί αν είναι πραγματικές και ΟΧΙ εικονικές δαπάνες. Αν είναι πραγματικές δεν υπάρχει πρόβλημα. Αν είναι όμως εικονικές δεν μπορούν να πληρωθούν και έτσι τα χρήματα θα παραμείνουν στο ΚΩΔΙΚΟ για τον οποίο προορίζονταν δηλ. για έργα.
7… Αν γίνει δεκτή η Αναμόρφωση Ταμείου τότε τα χρήματα μπορούν να χρησιμοποιηθούν όπου κρίνει η Διοίκηση.
Ας τα πουμε με το ονομα τους .Ποιος απο την αντιπολιτευση μπορει να εχει τετοια καταρτιση για να ξεχωρισει ΕΙΔΙΚΕΥΜΕΝΗ δαπανη απο την ΕΝ ΓΕΝΕΙ.Προφανως θα πρεπει να απευθυνθουν
ΑπάντησηΔιαγραφήσε λογιστη που να μπορει να διαβαζει κανονιστικα την γραφειοκρατικη ¨αντιληψη¨
που διεπει τους ΟΤΑ.
Αυτο και αν επιτευχθει ως ενσταση , η οικονομικη υπηρεσια θα το θεραπευσει με την βοηθεια της περιφερειας και θα προχωρηση στην μεταφορα πορων προς τις τρεχουσες αναγκες.
Ειναι αδυνατον να μην υπαρξει κατευθυνση περι προτεραιοτητων που θετει ομως η διοικηση,
επειδη η τυπικη διαδικασια δεν ειναι σωστη.
Πρακτικα λοιπον θα εχουμε μια καθυστερηση στις πληρωμες που ομως δεν οδηγουν
απαραιτητα σε ΠΙΣΤΩΤΙΚΟ γεγονος.
Πολιτικα το ζητημα οπως τa θετει το παρον post, ειναι αμφιλεγομενο ως προς τον επηρρεασμο η οχι τις δυσαρεσκειας των δημοτων.
Και αυτο λογω μη γνωσις οικονομικων θεματων,υποκειμενικοτητας στα μειζοντα και διασπορας των μικροεργων[απο τα οποια αντλειται η ζητουμένη ρευστοτητα] τα οποια απορριπτονται προσωρινως και παντως οχι αμετακλητα.
4.31 ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΤΟ ΖΗΤΟΥΜΕΝΟ. ΣΤΗΝ ΕΠΟΜΕΝΗ ΔΙΟΙΚΗΣΗ ΝΑ ΜΠΟΥΝ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΠΟΥ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΓΝΩΣΕΙΣ ΚΑΙ ΟΧΙ ΑΠΟΨΕΙΣ. ΜΟΝΟ ΜΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΜΕ ΓΝΩΣΕΙΣ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΕΣ-ΤΕΧΝΙΚΕΣ-ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ-ΚΛΠ ΘΑ ΜΠΟΡΕΣΕΙ Ο ΔΗΜΟΣ ΜΑΣ ΝΑ ΠΑΕΙ ΠΑΡΑΚΑΤΩ. ΑΝ ΕΠΙΜΕΙΝΟΥΜΕ ΣΕ ΑΝΘΡΩΠΟΥΣ ΤΟΥ ΓΑΛΑΖΙΟΥ ΚΟΜΜΑΤΙΚΟΥ ΣΩΛΗΝΑ ΚΑΙ ΡΙΧΝΟΥΜΕ ΤΗ ΨΗΦΟ ΜΑΣ ΣΤΟΥΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΜΑΣ ΑΥΤΟΣ Ο ΤΟΠΟΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΜΕΛΛΟΝ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΤΩΡΑ ΟΣΟΝ ΑΦΟΡΑ ΤΟ ΕΝ ΛΟΓΩ ΘΕΜΑ ΣΕ ΤΥΧΟΣ ΠΡΟΣΦΥΓΗ ΤΗΣ ΑΝΤΙΠΟΛΙΤΕΥΣΗΣ ΔΕΝ ΝΟΜΙΖΩ ΟΤΙ Η ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΤΑ ΣΤΡΑΒΑ ΜΑΤΙΑ ΓΙΑΤΙ Ο ΝΟΜΟΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙ ΡΗΤΑ ΤΙ ΠΡΕΠΕΙ ΚΑΙ ΠΩΣ ΝΑ ΓΙΝΕΙ.
ΙΔΩΜΕΝ !
4.31μμ. Τι σημαίνει πιστωτικό γεγονός και
ΑπάντησηΔιαγραφήγιατί τα μικροεργα είσαι σίγουρος ότι αναβάλλονται προσωρινώς;
Η αντιπολιτευση πρεπει να κανει ολες τις ενεργειες που προβλεπουν οι νομοι ωστε αυτες οι πιστωσεις να διατεθούν για τα εργα και οχι για δαπανες που δεν ξερουμε ποιες ειναι και γιατί εγιναν αφου δεν ειχαν προβλεφθει (αν φυσικα εγιναν και δεν ειναι σαν αυτες επί Μπεζατη με τα λιπασματα που κοστζαν 400 ευρω το σακι)
ΑπάντησηΔιαγραφή5.40 δεν είναι ορθό αυτό που ισχυρίζεται ο 4.31. Τα έργα δεν αναβάλλονται αλλά ακυρώνονται διότι οι πιστώσεις τους θα καλύψουν λειτουργικές δαπάνες.
ΑπάντησηΔιαγραφή5.58μμ τυπικά έχεις δίκιο τα έργα ακυρώνονται.0μως η αναβολή, η απόρριψη, η μη επιλεξιμοτητα,η ακύρωση, όπως και να χαρακτηρισθει είναι προσωρινή διότι,όταν επιλέχθηκαν να κοσμήσουν με την παρουσία τους τον προϋπολογισμό ήταν μετά από σκεψη,άλλωστε οι αντιδράσεις για την ακυρωση φανερώνει την αναγκαιοτητα.
ΑπάντησηΔιαγραφήΣυνεπώς αυτό δεν μπορεί να μην ειναι μεταβατικο ορισμενο χρονο μέχρι να επανενταχθούν.
Το blog είναι το μοναδικό τοπικό ΜΜΕ και το διαβάζουν πολλές χιλιάδες άνθρωποι. Μεταξύ αυτών το διαβάζουν και οι αυτοί που θέλουν να είναι υποψήφιοι δήμαρχοι. Τα ονόματα έχουν γραφεί και στο bolg. Όλοι τα γνωρίζουμε ας μην τα επαναλάβω. Αυτοί οι κύριοι γιατί δεν παίρνουν θέση σε ένα τόσο σοβαρό θέμα ? Οι άνδρες και οι γυναίκες που θέλουν να ηγηθούν του Δήμου οφείλουν να γνωστοποιούν την άποψή τους στους δημότες. Είναι υπέρ ή κατά της απόφασης της διοίκησης ? Συμφωνούν με τη χρησιμοποίηση χρημάτων που προορίζονται για έργα χρήσιμα για την τοπική κοινωνία… να χρησιμοποιηθούν για να καλύψουν λειτουργικές δαπάνες ? Και ποιες είναι αυτές ? Γιατί μας τις κρύβουν ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΌσον αφορά για την άποψη του σχολιαστή 9.11 – 30/9/21 ότι θα επανενταχθούν, δεν ευσταθεί. Για να επανενταχθούν πρέπει να υπάρχουν πιστώσεις. Που θα βρεθούν όταν αυτές θα χρησιμοποιηθούν για άλλο σκοπό ?
Επίσης θέλω να πω ένα ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ στον blogger και στον κ. Σκούφια που ανέδειξαν το θέμα.
ΚΠ
Πάντων όλων η Βουλησιαρχια.
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλωστε τα Καμενα βουρλα στην μακράν περίοδο της ύπαρξη τους
ειναι αποτελεσμα αυτής.
Δεν υπάρχει "καταναγκασμός"(βλέπε υπερφορολογιση) -Δημοκρατία γαρ-.
Βάσει των ανωτέρω δεν υπάρχει συναίσθημα που να αποδώσει θετικά ή αρνητικά επί μιας πολιτικης, εφ όσον νομοκανονικα η βούληση είναι παρόν.
Άρα το "φοβάμαι ότι δεν θα βρεθούν χρήματα" ή το "αισθάνομαι ευγνωμοσύνη για την ενεργεια τάδε" η το"εκπέμπει σιγουριά η τάδε η ο τάδε εμπλεκόμενος με τον τοπικό ΟΤΑ" είναι ανθρώπινος υποκειμενισμος.
Η πραγματικότητα είναι αυτή που βιωματικά είναι γύρω μας.
Επί του θέματος συμφωνώ
με την τροποποιηση βάσει όμως της νομιμότητος.
Δεν εξετάζω την ωφέλεια η μη μιας ενέργειας στον δημο, διότι ζω και δρω
βάσει του νομου και όχι
ως άναρχος.
Αντιθέτως είμαι ιδεολογικά αντίθετος με το τρόπο που ο κολεκτιβισμος έχει επιβληθεί ως κυρίαρχη έννοια διαχείρισης των "κοινών".
Συνεπώς το βλέποντας και κάνοντας είναι κανόνας και σύστημα.
Ζούμε σοσιαλιστικα μαζί και ο Δήμος?