04 Οκτωβρίου 2018

Τις πταίει ;

Επιστολή αναγνώστη

Γράφει ο Οικονομολόγος Γιάννης Σκούφιας –  3/10/2018

Ζούμε σε μια εποχή τα χαρακτηριστικά της οποίας είναι: κοίτα τη δουλίτσα σου, ου μπλέξεις, κάνε πως δεν είδες, κάνε πως δεν άκουσες, προσπέρνα το πρόβλημα, μην παίρνεις θέση, κράτα ίσες αποστάσεις, μην σκέπτεσαι διαφορετικά …
Τα χαρακτηριστικά αυτά έχουν οδηγήσει τη κοινωνία μας σε έναν ιδιότυπο κοινωνικό μυθριδατισμό.

Καθημερινά λαμβάνουν τόπο πολυάριθμες συζητήσεις μεταξύ μας για το πόσο άσχημα πάνε τα πράγματα στο Δήμο … και κάθε φορά η συζήτηση ακολουθεί την ίδια πορεία:
§  πληθώρα αρνητικών παρατηρήσεων που παρουσιάζουν τα κακώς κείμενα …
§  κριτική σε όλους και όλα …
§  άστοχη ονειροπόληση «τι ωραία που θα ήταν αν …»
§  και τελικά αδιέξοδο, συμβιβασμός και …  φτου κι από την αρχή

Αλήθεια σε όλες αυτές τις άπειρες συζητήσεις πόσοι άραγε αναρωτήθηκαν:
§  Ωραία τα λέω και ρίχνω και το φταίξιμο εκεί που χρειάζεται, αλλά εγώ που είμαι μέσα σε όλο αυτό;
§  Πώς περιμένω να αλλάξει το όλο «σύστημα» αν δεν αλλάξουν τα μέρη που το συνθέτουν, ένα εκ των οποίων είμαι κι εγώ;
§  Τι θα μπορούσα να κάνω άραγε;
§  Τι αντίκτυπο έχουν οι επιλογές και οι δράσεις μου σε ότι συμβαίνει;
§  Ποια είναι η ΕΥΘΥΝΗ μου ως μέλος της κοινωνίας;

ΕΥΘΥΝΗ, μια λέξη που μάθαμε να τη φοβόμαστε ή τουλάχιστον να την αποφεύγουμε.                    Η ΕΥΘΥΝΗ  αφορά τη σχέση με τον ίδιο μας τον Εαυτό.  Αφορά στην κατανόηση του ποιός είμαι και τί κάνω στον κόσμο αυτό. Η Ευθύνη είναι ένα μεγάλο βήμα προς την Ελευθερία!
Αναλαμβάνω την Ευθύνη μου σημαίνει :
§  Γίνομαι κύριος του Εαυτού μου
§  Δεν δέχομαι παθητικά ότι συμβαίνει
§  Συμμετέχω ενεργά επηρεάζοντας το περιβάλλον μου
§  Είμαι συνεπής στο Λόγο και τις Πράξεις μου
§  Γνέθω ο ίδιος το υφαντό της Μοίρας μου με συνειδητές επιλογές και δράσεις μου

Είναι καιρός, λοιπόν, να αναλάβουμε τις ευθύνες μας.
Πέρα από κομματικούς σωλήνες και πολιτικές υπόγειες διαδρομές, πέρα από «χρώματα» που τελικά όλα αποδείχτηκαν πως εύκολα «ξεβάφουν» ή από ιδεολογίες που πρόδωσαν αρχές και όνειρα ολόκληρων γενεών.
Δεν μπορούμε και δεν πρέπει να κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας.
Δεν πρέπει να συνεχίσουμε να στρουθοκαμηλίζουμε.

Η αλήθεια είναι πάρα πολύ σκληρή, και θα την πω : Οι δήμαρχοι, αντιδήμαρχοι και δημοτικοί σύμβουλοι, πρώην αλλά και νυν, φροντίζουν πρώτα τα συμφέροντά τα δικά τους, των οικείων τους και των ψηφοφόρων τους και μετά αν μείνει χρόνος και τα συμφέροντα του Δήμου δηλ. τα δικά μας.
Αυτό δεν πρέπει να συνεχίσουμε να το δεχόμαστε.
Όχι πια λόγια, πρέπει να ξεχωρίσει η ήρα από το στάρι, πρέπει να τελειώνουμε με όλα αυτά που πληγώνουν την κοινωνία μας, με όλα αυτά που δεν αφήνουν το τόπο να πάει μπροστά.
Δεν υπάρχει άλλος δρόμος.
Ή ο δήμος θα πορεύεται με τους πολίτες και αυτοί θα τον εμπιστεύονται …
Ή δεν πάμε πουθενά, και το πουθενά είναι καταδίκη κυρίως για την νέα γενιά.

-------------------------

22 σχόλια:

  1. Ρε Σκουφια δεν σε ξερω. Ειμαι αναγνωστης του μπλοκ εδω και χρονια και για πρωτη φορα διαβαζω κειμενα επωνυμα σε απλη κατανοητη γλωσσα και τεκμηριωμενα. Συνεχισε να γραφεις μπας και ξυπνησουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Προφανως ο φιλος και συνδημοτης Γ.Σκουφιας λεει τα αυτονοητα και δινει και την επιθυμητη διασταση που ομως δεν εχει καμια σχεση με το σημερα,μαλλον την ιδανικη πολιτεια στον Πλατωνα θα ειχε κατα νου,ουτε καν την δημοκρατια στην αρχαια Αθηνα[λ.χ.ο νομος του εξοστακισμου για τους αδιαφορους],ισως μονο για το πολιτευμα των Αριστων να ειχε μια καποια σημασια ,παντως οχι με τα ιδια πολιτικα δικαιωματα για ολους.

    Ομως ας επανελθω στο σημερα και στην αναποδραστη καθημερινοτητα του καθενος μας που προηγειται των Δημοτικων πραγματων σε μετρησιμα μεγεθη[ποιοτηκα χαρακτηριστικα]για να κατανοησουμε γιατι αυτα που λεει ο φιλος Γιαννης ισχυουν και φυσικα θελουν αλλαγη.

    Παραδειγμα πρωτον ,θα υπηρχε χρονος ενασχολησης με τα κοινα αν εισαι του ιδιωτικου τομεα με οικονομικα προβληματα, μη συνταξιουχος του ΙΚΑ-ΟΓΑ,μη συμπληρωμενος και 'φουσκομενος' με πλασματικα ετη το σωτηριον 67ον,εκτος περιπτωσης "τσανακογλυφτειας";

    Παραδειγμα δευτερον ,υπαρχει σημερα σκεψη πολιτικη [ορθολογικη]στους "τακτοποιημενους" του δημοσιου τομεα [εν ενεργεια -συνταξιουχοι]οταν η κρατικιστικη σκεψη που τους διεπει ειναι ενασχοληση μονο με συλλογους κλπ που δημιουργουν συνθηκες "ευδαιμονισμου",διοτι τα Δημοτικα ειναι "στεναχωρα"εκτος και αν ερχονται να "συμπληρωσουν";

    Παραδειγμα τριτον,αν αφερεσεις το δικαιωμα της αποφασης οικονομικων δεδομενων[απευθειες αναθεσεις,σπασιμο εργου,παραλαβη εργου κλπ] απο την οικονομικη επιτροπη ,λιγοι πλεον απο τους εναπομειναντες θα ασχοληθουν{ελλειψη ενδιαφεροντος}ή οχι;

    Οσο για την ΕΥΘΥΝΗ που αναφερεις,νομιζω οτι ειναι ειδος εν ανεπαρκεια,διοτι ειναι συναρτηση
    δομης πολιτικης σκεψης,που δεν ερχεται ως απο μηχανης θεος ξαφνικα ,αλλα με την ωριμανση μεσα απο εμπειριες που ξεκινουν απο το οικογενειακο περιβαλον ,στο σχολειο και στην κοινωνια.

    Συμφωνω τελικα μαζι σου αλλα θα μου επιτρεψεις να ειμαι Κομφορμιστης για ολα τα ανωτερω.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιάννης Σκούφιας7:29 μ.μ., Οκτωβρίου 04, 2018

    Φίλε ΚΡΙΤΩΝ,
    Ίσως έχεις δίκιο, να ονειρεύομαι μια ιδανική πολιτεία, αλλά …
    Δεν ξέρω αν έχεις διαβάσει το βιβλίο «Η Φάρμα των Ζώων του George Orwell» (αν όχι σου συνιστώ να το διαβάσεις).
    Είναι ένα αλληγορικό βιβλίο που μιλάει για τη δίψα του γουρουνιού … του Βολευτή ανθρώπου για εξουσία και «Πώς τίποτε δεν θ’ αλλάξει στον κόσμο των ανθρώπων όσο αφήνουν τα γουρούνια να κυβερνούν»

    Και βέβαια ο κάθε άνθρωπος έχει το δικαίωμα του αυτοπροσδιορισμού.
    Εσύ, ως κομφορμιστής, είσαι ένας τύπος που έχει προσαρμοστεί στις απαιτήσεις και τους τύπους συμπεριφοράς της κοινωνίας στην οποία ανήκεις.
    Εγώ, ως αντικομφορμιστής, δεν συμμορφώνομαι με τις νόρμες της πλειοψηφίας, δεν συμφωνώ με το κατεστημένο, με τις καθεστηκυίες αρχές ή πρακτικές ή συμπεριφορές. Θεωρώ ότι έτσι, μόνο, μπορούμε να αλλάξουμε τα κακώς κείμενα της κοινωνίας μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΕΚΤΑΚΤΗ ΕΙΔΗΣΗ
    Στην Εισαγγελία Εφετών Αθηνών, παραπέμπονται από την Επιτροπή Ελέγχου Δηλώσεων Περιουσιακής Κατάστασης 32 δήμαρχοι που δεν υπέβαλαν ή υπέβαλαν εκπρόθεσμα δήλωση περιουσιακής κατάστασης (πόθεν έσχες) όπως όφειλαν εκ του νόμου .
    Ανάμεσα στα ονόματα είναι και Δήμαρχοι [Λιβαδειάς Γιώτα Πούλου] – [Κύμης - Αλιβερίου, Θανάσης Μπουραντάς] – [Μαντουδίου, Χρήστος Καλυβιώτης]
    Αλήθεια, οι δικοί μας τοπικοί άρχοντες πότε θα αναρτήσουν τα ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ τους στην ιστοσελίδα του Δήμου, ως προβλέπει ο νόμος;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. 7.46 Ξεχνάς ότι εκτός απο την υποχρέωση ανάρτησης του ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ στην ιστοσελίδα του Δήμου ο δήμαρχος μας δηλώνει και πόθεν έσχες ¨πείνας¨των 3000 ευρώ οπότε για να πάρουν τα πράγματα το δρόμο τους πρέπει να γίνει και η σχετική καταγγελία...αν δεν έχει γίνει ήδη

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Στις παρέες τις δικές μου όταν έρχεται η συζήτηση στα δημοτικά πράγματα αυτό το όνομα που συζητείται είναι του κ. Σκούφια, ο οποίος θίγει με τα άρθρα του διάφορα θέματα για τα κακώς κείμενα του Δήμου [άποψή του], όπως: [σκουπίδια, καθαριότητα, υπόνομοι, ρέματα], [κλείσιμο δρόμου στο λιμάνι], [kamena vourla marine], [κέντρο υγείας], [δηλώσεις ΠΟΘΕΝ ΕΣΧΕΣ Αιρετών], [μελέτες – προϋπολογισμός] κλπ.
    Είναι πράγματι θέματα που μας απασχόλησαν και συνεχίζουν να μονοπωλούν τις συζητήσεις μας.
    Η Δημοτικά Αρχή μας [Συκιώτης-Καραμανώλης] δεν απαντά.
    Οι υποψήφιοι δήμαρχοι έχουν υποχρέωση να τοποθετούν για να ξέρουμε την άποψή τους ώστε αύριο στην κάλπη να ξέρουμε τι ψηφίζουμε.
    [ονόματα που κυκλοφορούν Μπέλος, Τσώμος, Παπαναγιώτου, Κοντοπάνος, κλπ]
    Διαφορετικά θα ισχύσει για μια ακόμη φορά η ιστορική ρήση του Γεωργίου Παπανδρέου, έστω παραφρασμένη: “εδοξάσθησαν κρυπτόμενοι [προεκλογικά] και κατεποντίσθησαν εμφανιζόμενοι [στη Δημαρχία]
    Κύριοι υποψήφιοι Δήμαρχοι, ΙΔΟΥ Η ΡΟΔΟΣ …

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Παγκόσμια μέρα των ζώων σήμερα! χρόνια πολλά στη δημοτική αρχή και φυσικά και στον δήμαρχο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Τον εαυτό σου ξέχασες να ευχηθείς 11.04


    Αυτά εν ολίγοις.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Φιλοι αναγνωστες/ σχολιαστες,
    ριξτε μια ματια στο παρακατω site του Δημου, για να δειτε πως τοποθετουνται και λειτουργουν οι νυν δημοτικοι συμβουλοι (που είναι και πρωην, αλλα διεκδικουν να είναι και προσεχως) και να σκεφθειτε τι προκειται να γινει ( μετα τις ερχομενες εκλογες και με την απλη αναλογική του Κλεισθενη)
    Mακαρι να βγουν σώφρονες και να ειναι προς το καλλιτερο για τον τοπο μας.

    https://diavgeia.gov.gr/doc/%CE%A9%CE%9B%CE%9A%CE%93%CE%A9%CE%9A1-%CE%91%CE%9F%CE%9A?inline=true

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. Κύριοι ,
    η λύση βρίσκεται στο να εντοπίσουμε, η εκαστοτε «Δημοτική Αρχή» και η «Κοινωνία των Πολιτών», τα πραγματικά προβλήματα και να συμφωνήσουμε εκ των προτέρων, όχι βέβαια για τις λύσεις που πρέπει να δοθούν(αυτές κάθε άλλο παρά είναι δεδομένες), αλλά στον προσφορότερο τρόπο για να τις βρούμε με διαβούλευση « μέχρι εσχάτων» ώστε , στο τέλος, με αμοιβαίες υποχωρήσεις, να καταλήξουμε στην ορθότερη.

    Όποιος θεωρεί ότι είναι ποιο ψιλά, από τους άλλους, λόγω πτυχίων, ευφυΐας , εμπειριών, οπτικών παραστάσεων , ταξιδιών κλπ και θέλει να κάνει ομάδα με συνοχή ενώ οι άλλοι είναι χαμηλά, πρέπει εκείνος να χαμηλώσει και να ανεβάσει τους άλλους.

    Ετσι αποκτούμε συνοχή και πρεπει να λειτουργούμε ως Κοινωνία .(ψιλα γραμματα βεβαια)

    Πήξαμε με το……. ΕΓΩ και εχουμε ……..εξαφανίσει το…………ΕΜΕΙΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  11. Δυο δρομοι εχει η ζωη ανοιξα μια και μπηκα λεει το λαικο τραγουδι.
    Συκιωτη ή Μπελο;Γιατρο ή Δεκεγορο;Αποφασιστε γατάκια.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  12. Αυτό είναι το δίλημμα του Κρίτωνα ο οποίος παρόλες τις φιλοσοφίες του, έχει σα μόνη σταθερή αναφορά το ΚΟΜΜΑ - ένα είναι το κομμα, η ΝΔ.
    Οπότε κάθε άλλη λύση όσο και να του λέει ο κ. Σκούφιας, απορρίπτεται. Όπως απορρίπτεται και ο Κομφορμισμός που υποστηρίζει, δηλαδή η "πεπατημένη" (ας το μεταφράσω έτσι). Πρώτα το κόμμα.
    Και για να γίνω πειστικός, να πω στον κ. Σκούφια το παράδειγμα του δημάρχου Εξαρχου τη δεκαετία του 90, ο οποίος μέσα από μία κομφορμιστική διοίκηση, χωρίς σουπερ αλλαγές, χωρίς τους αξιόλογους συμβούλους αλλά με μία συγκυρία πολύ καλή ( καλή μηχανικό-μελετήτρια και ένα κόμμα να τον αβαντάρει) κατόρθωσε να φτιάξει από το μηδέν, Κλειστό γυμναστηριο, Λιμάνι, και Ανάπλαση. Και ενώ οι Καμενοβουρλιώτες οι δεξιοί το εκτίμησαν και τον υπερψηφισαν (ασχέτως που έχασε από τα χωρία), ο Κριτων έκανε αγώνα να τον ξεμπίξει, για να υποστηρίξει τον εκλεκτό του κόμματος, τον ανυπαρκτο στα Κ. Β. ως δήμαρχο, Τσιτινη.
    Αρα έχουμε κουραστεί με τις αμπελοφιλοσοφίες, ενώ όλοι κρινονται από τις πράξεις τους.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  13. 11,04 ΣΤΑ ΜΟΥΤΡΑ ΣΟΥ ΟΙ ΕΥΧΕΣ......ΓΕΛΑΔΙΙΙΙΙΙ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  14. ΠΛΑΝΗ ΛΟΓΙΚΗΣ

    4.07 μμ.προσεχε η μη επικεντρωση στην ουσια των επιιχειρηματων αλλα στον φορεα εκφορας τους, δημιουργει την Πλανη Λογικης Ad hominem [κατα προσώπου].

    Αυτο ειναι πολυ δυσκολο να το αποφυγει καποιος, εκτος αν εχει πολυ αυτογνωσια και ειναι κατα δομη αντικειμενικος, εχει καθαρη πολιτικη αποψη [εδω συμφωνω με την ιδεολογικη σταθεροτητα που δεν ειναι πρεπει να ειναι αλα καρτ] και εχει δειξει δειγματα γραφης.

    Η διαφορα Σκουφια με τον Κριτωνα ειναι εμφανής στον τροπο σκεψης και εκφρασης ,ο ενας ειναι κατα βαση καταγγελτικος και ο αλλος ειναι αναθεωρητικος με φιλοσοφικη διασταση.

    Δεν υπαρχει αντιθεση, διοτι δεν υπαρχει συγκρουση,διοτι δεν υπαρχει θεμα,ο καθενας εχει αποψη,ο καθενας ειναι αυτονομος και δεν μπαινει η διασταση ειναι ο ενας καλος και ο αλλο οχι.

    Τωρα για την επιστροφη στο παρελθον, η δικη μου η θεση ηταν και ειναι σαφης, πρωτα η λουτροπολη ως κεντρο με τα ειδικα χαρακτηριστικα και επειτα και με δικιο τροπο οτιδηποτε.

    Επανω σε αυτο το "μοτιβο"θεωρω οτι ειμαι συνεπης,αλλες φορες δικαιωθηκα αλλες οχι ,ετσι ειναι η πολιτικη, ταχτηκα με την σειρα με ολους αναιξερετως τους Δημαρχους [εκτος τετριμιδα],και οπως ειναι φυσικο με την σειρα εναντιον τους.

    Απο ολους πηραμε εκεινο που μπορουσαν να δωσουν, μεσα απο μεγαλα ή μικρα λαθη,
    η προσχηματικη ομως ηρωωποιηση καποιας διοικησης με σκοπο να στηριχθει μιας χωριατικης αντιληψης συγκρητικη , δεν ειναι στα στανταρ μου

    Σημερα τασσομαι με βαση την προοπτικη του μελλοντος και οχι του παρελθοντος,αυτο και μονο δεν με κατατασει στους Κομφορμιστες λογω οτι ειμαι φιλελευθερος,αλλα διοτι μοιαζω
    με τους συνδημοτες μου που εχουν ανυσηχιες απο την πτωση της πολης τους.

    Επειδη ομως εχεις θεμα με την φιλοσοφια,και εσυ το ιδιο κανεις, αφου γραφεις σημαινει οτι υπαρχεις, αρα σε θεωρω υπαρξιστή και δεν θα σε κατηγορησω για ελλειπή γνωση των γεγονοτων που αναφερεις, ισως να σε κατετασσα στους Αγνωστικιστες φιλοσοφους.φιλακια?

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  15. Ρε ταγαρόβλαχο 5.53 μάθε Ελληνικά πρώτα που γράφεις όλα κεφαλαία και μετά μίλα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  16. Αγαπητοί συνδημότες ειρήνη ημίν εξάλλου όλοι το καλό του τόπου μας θέλουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  17. Προεκλογική σύνοψη:
    Συκιώτης: Θα κατεβάσει συνδιασμό?
    Τσώμος: Δυναμική σε Μώλο
    Μπέλλος: Δυναμική στο μισό Ρεγγινι
    Παπαναγιώτου: Δυναμική στα Καμένα Βούρλα
    Κοντοπάνος: Δυναμική σε Καινούργιο
    ΚΚΕ: 2,7%

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  18. Είσαι λάθος φίλε:
    1ος Συκιωτης με διάφορα 62,5%
    2ος όλοι οι υπόλοιποι με 20% κ
    3ος ΚΚΕ με 7,5%
    Συμπέρασμα Καραμανώλης συκιωτης δήμαρχοι για δύο πενταετίες

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  19. Δημοτικη ενότητα Καμένων Βούρλων στοιχημα με οποιον θέλει...
    Παπαναγιώτου 70%
    Μπέλλος 15%
    Σικιώτης 8&
    Τσόμος 5%
    Λαική Συσπείρωση 2%
    Αυτά είναι τα προγνωστικά μου
    Καρυώτης for ener


    ΑπάντησηΔιαγραφή

  20. 7.42 + 2.05 + 4.45
    [Οι σοφοί μιλούν επειδή έχουν κάτι να πουν. Οι ανόητοι μιλούν επειδή πρέπει κάτι να πουν]_ ΠΛΑΤΩΝ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  21. Συμφωνα με τα γκαλοπ των 7.42+2.05+4.45,
    ο καθενας λεει την αληθεια και οι αλλοι λενε ψεματα,
    τοτε ψευδονται.
    Απο την στιγμη που λενε την αληθεια
    πως ειναι δυνατον να ψευδονται??????

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  22. Πότε είναι σοφός ο λαός; Όταν βγάζει παροιμίες ή όταν ψηφίζει; Πότε ισχύει το "ο λαός γνωρίζει καλά κύριοι" ; Όταν βγαίνει στις πλατείες να φωνάξει να διαδηλώσει ή όταν βλέπει τουρκικά σίριαλ; Οι γενικεύσεις ισοπεδώνουν τις ενστάσεις της λογικής. Όμως όταν δέχεσαι τον λαό ως μία οντότητα, οφείλεις να απαντάς και στις αντιφάσεις που προκύπτουν. Αν ο λαός είναι σοφός και κυρίαρχος, όπως γενικά λέγεται, τότε πώς γίνεται να κάνει λάθος στην εκλογή των αντιπροσώπων του; Και αν, τελικά, είναι οι Δημοτικοί σύμβουλοι (όλοι!) αυτοί που οδήγησαν τον Δήμο στην απαξία , τότε οι Δημότες πρέπει να είναι ή συνένοχος ή βλάκας, εξαπατηθέντες κατά συρροή και επί δεκαετίες. Τελικά, αν όλα έγιναν ερήμην του λαού, πώς εσύ κ. Σκούφια καταφεύγεις τώρα στην επίκληση της βούλησης του;

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γεια σου φίλε σχολιαστή
========================
Σε παρακαλώ γράψε την άποψη σου χωρίς να χρησιμοποιείς υβριστικούς ή υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς.

Δεν θέλω να σε τρομάξω, αλλά το ηλεκτρονικό σου ίχνος δεν είναι τόσο δυσδιάκριτο όσο νομίζεις, και ο ανώνυμος σχολιασμός παραμένει ανώνυμος μέχρι το όριο που σαφέστατα εγείρει θέμα συκοφαντικής δυσφήμισης προς άνθρωπο ή υβριστικού και υποτιμητικού μηνύματος.

Για να μην μακρηγορώ, τα ηλεκτρονικά ίχνη των σχολιαστών είναι στην διάθεση της κάθε αρχής που θα τα αναζητήσει, και τελικά είστε υπόλογοι σε αυτά που γράφετε εφόσον αυτά ξεφεύγουν από τα στενά όρια της κατάθεσης των απόψεων σας χωρίς να υβρίζετε και να προσβάλετε άλλους.

----------------------------
Οδηγίες
Γράψτε το σχόλιο σας, πληκτρολογήστε το νουμεράκι ή την φράση που βλέπετε, επιλέξτε την ταυτότητα που επιθυμείτε πχ ανώνυμος κάνοντας check στην ανάλογη επιλογή και στην συνέχεια κάντε click στο πορτοκαλί πλαίσιο για δημοσίευση.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Πρέπει να πληκτρολογήσετε υποχρεωτικά το νούμερο - κείμενο επαλήθευσης (Captcha) που βλέπετε κάτω από το σχόλιο σας, πριν την επιλογή της ταυτότητας σας, για να καταχωρηθεί το σχόλιο σας.