29 Οκτωβρίου 2018

Περί Δημοσίου Χώρου / Διαλόγου και «Χρήσιμων Ηλιθίων»

Γράφει ο Οικονομολόγος Γιάννης Σκούφιας –  28/10/2018

Ο δημόσιος χώρος είναι ο βιότοπος του ανθρώπου που θέλει να γίνει ΠΟΛΙΤΗΣ.
Είναι το γυμναστήριο που μετατρέπει το πλήθος σε δήμο. Δημόσιος χώρος είναι ο κάθε χώρος όπου συναντιούνται οι πολίτες [καφενείο, blog, …].
Στο χώρο αυτόν πρέπει να γίνεται η πολιτική σύγκρουση, που οφείλει να είναι ανελέητη και εξαντλητική. Και πάντα στη βάση επιχειρημάτων. Και πάντα με στόχο το δημόσιο καλό.0
Το κοινό καλό. Το κοινό όφελος.
Από αυτή τη πολιτική διαπάλη και από την επαφή με τις σκέψεις, τις γνώσεις και τις εμπειρίες των ΑΛΛΩΝ πρέπει να γινόμαστε όλοι και πιο πλούσιοι πνευματικά και πιο έμπειροι πολιτικά. Πιο ανεξάρτητοι πνευματικά και πολιτικά. Και όχι υποτελείς σε πρόσωπα, ιδιοτέλειες και ---ισμούς.

Πως όμως πρέπει να γίνεται αυτό ώστε πράγματι να ωφελούμαστε και όχι να ζημιωνόμαστε;
·        Όποιος μιλάει ΣΩΣΤΑ στον δημόσιο χώρο, μας ευεργετεί όλους. Ευεργετεί όλους που τον ακούμε. Μας ωφελεί. Μας κάνει να θέλουμε να γίνουμε καλύτεροι.
·        Όποιος μιλάει με φανατισμό, υπεροψία, επίκληση αυθεντίας, περιφρόνηση, βρισιές, …  μας ζημιώνει όλους. Διότι ακυρώνει την ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ, το ΛΟΓΟ, άρα και την ΛΟΓΙΚΗ. Την ΔΙΑΒΟΥΛΕΥΣΗ. Τη ΣΥΝΕΝΝΟΗΣΗ. Διότι η ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ και ο ΛΟΓΟΣ – ΛΟΓΙΚΗ, είναι το μόνο μέσο που έχει μια ομάδα ανθρώπων στη διάθεσή της όταν αναζητεί να βρει μια λύση στα προβλήματά της.
Υπάρχουν πολλοί τρόποι να εκφράσουμε την πολιτική μας αντίθεση, ακόμα και δυσαρέσκεια, προς έναν συνομιλητή μας. Κι έχουμε υποχρέωση, προς τους άλλους που μας παρακολουθούν, να διαλέγουμε τον καλύτερο τρόπο. Όχι τον χειρότερο. Αν θα γίνουμε καλύτεροι, θα γίνουμε μεταξύ μας καλύτεροι. Ο ένας από τον άλλον. 
Γι’ αυτό πρέπει να περιφρουρούμε τον δημόσιο χώρο.
Είναι ΖΩΤΙΚΗΣ ΣΗΜΑΣΙΑΣ χώρος. Είναι χώρος εκπαίδευσης και μαθητείας ΟΛΩΝ ΜΑΣ.

Μέσα, όμως, στο δημόσιο χώρο κυκλοφορούν και ΨΩΝΙΑ, ΕΜΠΑΘΕΙΣ, ΕΓΚΑΘΕΤΟΙ και  ΒΑΛΤΟΙ. Αυτοί δεν ενδιαφέρονται για το κοινό καλό. Εξυπηρετούν όλοι μια ιδιοτέλεια, διαφορετικής βέβαια σύστασης.
Για το κοινό καλό μπορεί να ενδιαφέρεται κάποιος που μπορεί να έχει την ίδια ή την αντίθετη γνώμη στον βαθμό που την εκφράζει χωρίς προσβολές, βρισιές, φανατισμούς, αξιώσεις αυθεντίας (δεν είσαι έλληνας ρε εσύ!), περιφρόνηση  (είστε όλοι μαλάκες!) …

Ο δημόσιος χώρος είναι ο βιότοπος του ανθρώπου που θέλει να γίνει ΠΟΛΙΤΗΣ.
Ο δημόσιος χώρος με ποιότητα γεννάει πολίτες. Με επάρκεια. Με αξιώσεις. Με γνώσεις. Με κριτική σκέψη. Γυμνασμένους στην πολιτική σύγκρουση. 
Έτοιμους για να συγκροτήσουν ΔΗΜΟ, με την αρχαία ελληνική έννοια. 
Ο ΔΗΜΟΣ είναι ο εφιάλτης όλων των «αυτόκλητων σωτήρων» οι οποίοι για να πετύχουν τους σκοπούς τους χρησιμοποιούν τα ΨΩΝΙΑ, τους ΕΜΠΑΘΕΙΣ, τους ΕΓΚΑΘΕΤΟΥΣ και τους ΒΑΛΤΟΥΣ δηλ. τους ΧΡΗΣΙΜΟΥΣ ΗΛΙΘΙΟΥΣ!
Αυτούς πρέπει να βρίσκουμε τρόπο να τους απομονώνουμε και να τους περιορίζουμε.
Διαφορετικά ΠΟΛΛΑΠΛΑΣΙΑΖΟΝΤΑΙ. Γίνονται περισσότεροι δια της μιμήσεως. 

----------------------------
ΥΣΤ :  Τι σημαίνει να είσαι ή να γίνεσαι «Χρήσιμος Ηλίθιος»;
Απλά γίνεσαι αντικείμενο εκμετάλλευσης πιστεύοντας και υπηρετώντας έναν σκοπό που καπελώνουν άλλοι και που απλά σε ανέχονται για όσο τους προσφέρεις τις υπηρεσίες σου, ενώ όταν πάψουν να σε χρειάζονται παίρνεις πόδι. Πρόκειται δηλ. για άτομα που είναι δουλοπρεπείς [Ορντινάντσες]  υποκύπτουν στη σαγήνη της εξουσίας [Αρχολίπαροι] και της δημοσιότητας [Σπουδαρχίδες] και στο τέλος γίνονται και άχρηστοι !

«««««««««««««««

6 σχόλια:

  1. Δεν μπορω να μην συμφωνησω φιλε Γιαννη με την αναλυση αυτή,ακομη και να μην την καταλαβαινουν, κατι θα τους μεινει, αλλωστε και οι αμορφωτοι απο καπου πρεπει να ξεκινησουν, ας εισαι καλα με τα επιμορφωτικα σεμιναρια σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. 7.30 ΕΙΣΑΙ ΟΙ ΑΛΛΟΙ ΕΥΑΤΟΙ ΣΤΟΝ ΙΔΙΟ?--------------ΔΟΞΑ ΤΟΝ ΘΕΟ ΠΟΥ ΕΧΟΥΜΕ ΤΟΝ ΑΓΙΟ ΙΩΑΝΝΗ!!!!---ΛΟΙΠΟΝ ΞΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΤΟΠΟ ΣΑΣ!!!!----------ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΕΠΟΜΕΝΟ ΜΥΝΗΜΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. κ. Σκούφια, έτσι για την ιστορία, θέλω να προσθέσω ότι πριν την έκφραση «ΧΡΗΣΙΜΟΙ ΗΛΙΘΙΟΙ» που λέγεται ότι την είπε ο ΛΕΝΙΝ, στη Βυζαντινή Αυτοκρατορία ανθούσε και τι επάγγελμα του ΣΦΟΥΓΓΟΚΩΛΑΡΙΟΥ. Ήταν υψηλό αξίωμα και ταυτοχρόνως επάγγελμα. Το έργο του ήταν να σκουπίζει τα οπίσθια των αυτοκρατόρων. Ήταν αξίωμα που πολλοί ζήλευαν και μόνο έμπιστα άτομα διορίζονταν, αφού είχαν το προνόμιο να ευρίσκονται τόσο κοντά στον αυτοκράτορα όταν αυτός ήταν γυμνός και άοπλος. Με το πέρασμα του χρόνου το επάγγελμα αυτό εξέλειπε.
    Επεβίωσε όμως ως συγκεκριμένη συμπεριφορά στην πολιτική μας κουλτούρα.

    Ποιος είναι ο σημερινός σφουγγοκωλάριος;
    Το βασικό γνώρισμα της συμπεριφοράς του είναι η εξόφθαλμη ικανότητά του να επιδίδεται στην τέχνη του «σκουπίζειν» τα οπίσθια «ισχυρών» προσώπων, ανεξαρτήτως ιδεολογικής ή πολιτικής θέσης, οι οποίοι μπορούν να του εξασφαλίσουν μία θέση στον επίγειο παράδεισο, δηλαδή πολιτική ή επαγγελματική ανέλιξη και κατ’ επέκταση «κοινωνική επιφάνεια».

    Κατ’ επέκταση, ο γλείφτης, ο κόλακας, το καρφί, το τσιράκι, ο αχυράνθρωπος που εκπροσωπεί το αφεντικό, το παιδί για όλες τις δουλειές.

    Επειδή οι σφουγγοκωλάριοι έχουν μία εκ βάθους σχέση με την ηλιθιότητα, ουαί και αλίμονο σε αυτόν που αρχίζει να συζητά μαζί τους με κριτική διάθεση για τον πολιτικό του οποίου «σκουπίζουν» τον πισινό.

    Για να θυμηθούμε εδώ τη σοφή ρήση του Μαρκ Τουέιν: «Μη συζητάς ποτέ δημόσια με ένα ηλίθιο, θα σε κερδίσει με την εμπειρία του και οι τρίτοι μπορεί να μην καταλάβουν τη διαφορά».

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Υπατια δωσε την λυση, μας το οφειλεις;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Κανένα σκουπίδι θα μαζέψετε; Από αμπελοφιλοσοφίες έχουμε φλομώσει.
    Τώρα σταματήστε να αντιγράφετε από το google θεωρίες και να τις παρουσιάζετε ως δικές σας γνώσεις.
    Ετσι θα εξασφαλίσετε θέσεις δημάρχων και αντιδημάρχων;
    Προσγειωθείτε μην θέλετε να μας κάνετε τους σπουδαιοφανείς και να ξεχωρίζετε από τους κοινούς θνητούς εμάς τους κατά την αντίληψη σας χωριαταραίους!
    Ο Δήμος θέλει εργατικούς και γήινους υπηρέτες.
    Σιγά μην θέλει ο δήμος Καμένων Βούρλων τους 7 σοφούς να τον διοικήσουν.
    Έχουμε καναδυοτρείς γραφικούς εισοδηματίες αμπελοφιλόδοφους εδώ, να φέρουμε και μερικούς προσκωλυόμενους;
    Το άλλο με το μετρό Καμένων Βούρλων-Μώλου-Αγίου Κωνσταντίνου το ακούσατε;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. You made some respectable factors there. I appeared on the internet for the problem and located most people will associate with together with your website. casino online

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γεια σου φίλε σχολιαστή
========================
Σε παρακαλώ γράψε την άποψη σου χωρίς να χρησιμοποιείς υβριστικούς ή υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς.

Δεν θέλω να σε τρομάξω, αλλά το ηλεκτρονικό σου ίχνος δεν είναι τόσο δυσδιάκριτο όσο νομίζεις, και ο ανώνυμος σχολιασμός παραμένει ανώνυμος μέχρι το όριο που σαφέστατα εγείρει θέμα συκοφαντικής δυσφήμισης προς άνθρωπο ή υβριστικού και υποτιμητικού μηνύματος.

Για να μην μακρηγορώ, τα ηλεκτρονικά ίχνη των σχολιαστών είναι στην διάθεση της κάθε αρχής που θα τα αναζητήσει, και τελικά είστε υπόλογοι σε αυτά που γράφετε εφόσον αυτά ξεφεύγουν από τα στενά όρια της κατάθεσης των απόψεων σας χωρίς να υβρίζετε και να προσβάλετε άλλους.

----------------------------
Οδηγίες
Γράψτε το σχόλιο σας, πληκτρολογήστε το νουμεράκι ή την φράση που βλέπετε, επιλέξτε την ταυτότητα που επιθυμείτε πχ ανώνυμος κάνοντας check στην ανάλογη επιλογή και στην συνέχεια κάντε click στο πορτοκαλί πλαίσιο για δημοσίευση.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Πρέπει να πληκτρολογήσετε υποχρεωτικά το νούμερο - κείμενο επαλήθευσης (Captcha) που βλέπετε κάτω από το σχόλιο σας, πριν την επιλογή της ταυτότητας σας, για να καταχωρηθεί το σχόλιο σας.