09 Σεπτεμβρίου 2015

Αναζωπυρώνεται το θέμα της έλλειψης εκπαιδευτικών από τα σχολεία

Δήλωση

Με αφορμή την έναρξη της Σχολικής Χρονιάς, αναζωπυρώνεται το θέμα της έλλειψης εκπαιδευτικών από τα σχολεία της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας και της Χώρας.

Μερικοί δε προσδιορίζουν και την αιτία.

Λένε πχ ότι για «τα κενά ευθύνονται οι αποσπάσεις σε Διοικητικές Υπηρεσίες και κυρίως σε γραφεία Πολιτικών».

Αισθάνομαι ότι έχω το χρέος να τραβήξω την κουρτίνα του λαϊκισμού και της δημαγωγίας, η οποία δυστυχώς αναπαραγόμενη συσκοτίζει και διαιωνίζει το πρόβλημα, σημειώνοντας εντελώς συνοπτικά τα εξής:
Η αλήθεια είναι ότι η περιφέρεια, όπως και η χώρα, έχει αρκετά περισσότερους εκπαιδευτικούς σε σχέση με τον αριθμό των μαθητών που εκπαιδεύει, συγκριτικά με τις χώρες της Ευρωζώνης και της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Τα αριθμητικά στοιχεία είναι διαθέσιμα.

Οι δυσμενείς συνέπειες, οικονομικές και εκπαιδευτικές, αυτού του γεγονότος είναι μετρημένες και διαθέσιμες.
Η θέση την οποία με αίσθημα ευθύνης υποστηρίζω είναι ότι κύρια αιτία της ύπαρξης των κενών παρά το ότι έχουμε μεγάλο αριθμό εκπαιδευτικών, είναι η ανορθολογική αρχιτεκτονική του συστήματος της πρωτοβάθμιας και της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.

Σε αυτό το θέμα πρέπει να επικεντρώσουμε.
Αυτό το πρόβλημα πρέπει να λύσουμε στην περιφέρεια και τη χώρα.
Οι αποσπάσεις που δημαγωγικά προβάλλονται ως η κύρια αιτία, έχουν πολύ μικρή επίδραση στην ύπαρξη κενών. Και αυτή βεβαίως η αιτία πρέπει ορθολογικά να αντιμετωπισθεί.

Γνωρίζω ότι η αλήθεια που καταθέτω θα δυσαρεστήσει πολλούς.
Όμως, πιστεύω ότι αν με σαφήνεια δεν ορίσουμε τα προβλήματα και δεν προσδιορίσουμε συγκεκριμένα τις αιτίες τους, δεν πρόκειται ποτέ να δώσουμε καλές λύσεις για την περιφέρεια και τη χώρα.

Και αν συνεχίσουμε με τις γνωστές πρακτικές τότε το θλιβερό σημειωτόν θα μας βυθίζει όλο και βαθύτερα στο τέλμα.

Επί τέλους, ας διαλέξουμε.

Δρ. Κωνσταντίνος Τσαμαδιάς
Καθηγητής (σ) Αξιολόγησης Επενδύσεων και Πολιτικών στην Εκπαίδευση, τη Δια Βίου Μάθηση και την Έρευνα, Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο
Πρόεδρος Ελληνικού Ινστιτούτου Οικονομικών της Εκπαίδευσης & Δια Βίου Μάθησης της Έρευνας & Καινοτομίας
Μέλος του Ευρωπαϊκού Δικτύου Ειδικών στα Οικονομικά της Εκπαίδευσης

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γεια σου φίλε σχολιαστή
========================
Σε παρακαλώ γράψε την άποψη σου χωρίς να χρησιμοποιείς υβριστικούς ή υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς.

Δεν θέλω να σε τρομάξω, αλλά το ηλεκτρονικό σου ίχνος δεν είναι τόσο δυσδιάκριτο όσο νομίζεις, και ο ανώνυμος σχολιασμός παραμένει ανώνυμος μέχρι το όριο που σαφέστατα εγείρει θέμα συκοφαντικής δυσφήμισης προς άνθρωπο ή υβριστικού και υποτιμητικού μηνύματος.

Για να μην μακρηγορώ, τα ηλεκτρονικά ίχνη των σχολιαστών είναι στην διάθεση της κάθε αρχής που θα τα αναζητήσει, και τελικά είστε υπόλογοι σε αυτά που γράφετε εφόσον αυτά ξεφεύγουν από τα στενά όρια της κατάθεσης των απόψεων σας χωρίς να υβρίζετε και να προσβάλετε άλλους.

----------------------------
Οδηγίες
Γράψτε το σχόλιο σας, πληκτρολογήστε το νουμεράκι ή την φράση που βλέπετε, επιλέξτε την ταυτότητα που επιθυμείτε πχ ανώνυμος κάνοντας check στην ανάλογη επιλογή και στην συνέχεια κάντε click στο πορτοκαλί πλαίσιο για δημοσίευση.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Πρέπει να πληκτρολογήσετε υποχρεωτικά το νούμερο - κείμενο επαλήθευσης (Captcha) που βλέπετε κάτω από το σχόλιο σας, πριν την επιλογή της ταυτότητας σας, για να καταχωρηθεί το σχόλιο σας.