10 Σεπτεμβρίου 2014

Τι απαντά το υπουργείο Υποδομών για τα διόδια στο Μώλο και στον Μπράλο

Απάντηση στις αντιδράσεις τοπικών αρχόντων και κατοίκων της Φθιώτιδας για τη λειτουργία των πλευρικών διοδίων στο Μώλο και στο Μπράλο δίνει το Υπουργείο Υποδομών.

"Οι συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων με παραχώρηση, στις οποίες προβλέπονται με σαφήνεια και λεπτομερώς όλες οι σχετικές ρυθμίσεις για την επιβολή διοδίων τελών, ψηφίστηκαν με μεγάλη πλειοψηφία από τη Βουλή το 2007, ενώ πρόσφατα και ειδικότερα τον Δεκέμβριο του 2013, η Βουλή ψήφισε τις αναγκαίες τροποποιήσεις των συμβάσεων αυτών προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η ολοκλήρωση των εθνικών οδικών αξόνων" τονίζει το υπουργείο και προσθέτει ότι μεταξύ των διαμαρτυρομένων υπάρχουν και ορισμένοι που ψήφισαν τις συμβάσεις αυτές!

"Επιπρόσθετα η Κυβέρνηση και ειδικότερα το Υπουργείο, κατά τη συζήτηση στη Βουλή τον Δεκέμβριο του 2013, έθεσαν στη διάθεση της Εθνικής Αντιπροσωπείας, όλα τα πρόσθετα συμβατικά στοιχεία από τα οποία, μεταξύ άλλων, προκύπτουν με σαφήνεια και ο προγραμματισμός ως προς τις θέσεις λειτουργίας πλευρικών σταθμών διοδίων αλλά και ο χρόνος λειτουργίας τους. Κατά συνέπεια ούτε «βεβιασμένες» ούτε «πρόχειρες» κινήσεις έλαβαν χώρα, ούτε βέβαια πρόκειται να συμβούν στο μέλλον. Και τούτο γιατί οι συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων είναι απόλυτα διαφανείς και λεπτομερείς και έτσι επιτρέπουν στους μεν πολίτες να γνωρίζουν εκ των προτέρων τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στο δε Υπουργείο να ασκεί αποτελεσματικό έλεγχο της τήρησης των συμβατικών όρων".

"Τονίζουμε επίσης - σημειώνει το ΥΠΟΜΕΔΙ - πως το Συμβούλιο Επικρατείας έχει αποφανθεί τελεσίδικα και έχει απορρίψει, επικαλούμενο την προτεραιότητα του δημοσίου συμφέροντος, αιτιάσεις τοπικών παραγόντων ή κατοίκων σχετικά με τα διόδια.

Αναγνωρίζεται επίσης πως η αρχή «ο χρήστης πληρώνει» αποτρέπει από το να επιβαρύνεται το σύνολο των πολιτών για την παροχή ενός αγαθού που απολαμβάνει μέρος του συνόλου.
Κατά συνέπεια το σύνολο των εξουσιών της Ελληνικής Δημοκρατίας έχει εξετάσει, νομοθετήσει, δικάσει και τελικά εφαρμόσει τα σχετικά με τους αυτοκινητόδρομους και τα διόδια θέματα.
Συνιστά λοιπόν υποχρέωση και καθήκον, ιδιαίτερα των εκπροσώπων, να τηρούν και να ελέγχουν την τήρηση της νομιμότητας σε όσα προβλέπονται από νόμους του Ελληνικού Κράτους."

Σύμφωνα με το υπουργείο η κριτική για τον αριθμό των σταθμών διοδίων στην Φθιώτιδα, για τους πλευρικούς σταθμούς, για τις τοπικές μετακινήσεις δεν ευσταθεί. Συγκεκριμένα:
1. Η πυκνότητα των μετωπικών σταθμών διοδίων, για την οποία παραπονείται η Φθιώτιδα, όχι μόνο δεν αποβαίνει σε βάρος των χρηστών αλλά αντίθετα είναι υπέρ της αναλογικής χρέωσης και τούτο γατί το διόδιο τέλος στους σταθμούς αυτούς υπολογίζεται με μικρότερο μήκος χρέωσης.
2. Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων, επίσης είναι υπέρ της αναλογικής χρέωσης αφού σε αυτούς χρεώνεται μόνο και ακριβώς το μήκος της διανυθείσας απόστασης επί του αυτοκινητόδρομου.
3. Αντίθετα με όσα υποστηρίζονται, η λειτουργία των πλευρικών σταθμών επιδρά αποτρεπτικά στη διοχέτευση της υπερτοπικής κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στο τοπικό δίκτυο και τους παράδρομους, όπως συνηθίζεται από πολλούς για την αποφυγή των μετωπικών σταθμών διοδίων, δηλαδή τα πλευρικά διόδια είναι εμπόδια στα τροχαία ατυχήματα των παράδρομων και ενισχύουν την οδική ασφάλεια των δρόμων.
4. Οι κάτοικοι του Μώλου, κατά την κίνησή τους προς Λαμία και από Λαμία προς Μώλο, δεν διέρχονται από πλευρικό σταθμό διοδίων, δοθέντος ότι και οι δύο πλευρικοί σταθμοί αφορούν αποκλειστικά τους εξερχόμενους από τον αυτοκινητόδρομο στην κατεύθυνση προς Λαμία και τους εισερχόμενους στον αυτοκινητόδρομο στην κατεύθυνση προς Αθήνα. Επιπλέον δεν πληρώνουν διόδια στο σταθμό της Αγίας Τριάδας κατόπιν συμφωνίας με τον παραχωρησιούχο από το 2010.
5. Καμία «εσωτερική» μετακίνηση δεν επιβαρύνεται με διόδια. Διόδια χρεώνονται μόνον για μετακινήσεις επί του αυτοκινητόδρομου, ο οποίος πρωτίστως προσφέρει ασφάλεια και εξοικονόμηση χρόνου, αγαθά δηλαδή που επίσης αποτιμώνται στην τιμή του διοδίου.
6. Τα έσοδα από τα διόδια επενδύονται 100% στην κατασκευή των δρόμων που δίνουν ζωή και μέλλον σε Φθιώτιδα και Στερεά Ελλάδα συνδέοντάς την με την υπόλοιπη χώρα, μειώνοντας σημαντικά χρόνους πρόσβασης και αυξάνοντας την ασφάλεια μετακίνησης. Εξάλλου η κατασκευή των δρόμων ήδη παράγει σημαντικά αποτελέσματα.

"Τελειώνουμε - καταλήγει το υπουργείο - δηλώνοντας ξεκάθαρα πως δεν θέλουμε να δώσουμε συνέχεια σε ανακοινώσεις που ανακατεύουν την κοινή μας περηφάνια και ιστορία, την Αλαμάνα και τις Θερμοπύλες με τις τωρινές αντιπαλότητες.

Ας φροντίσουν οι τοπικοί άρχοντες για τη συντήρηση του μνημείου του Διάκου, και των άλλων εθνικών θησαυρών που έχουν στις περιοχές τους. Δεν τα αποκλείουν τα διόδια και οι δρόμοι. Από τα χορτάρια κόβεται η προσπέλαση και τα σημαδεύει η εγκατάλειψη σύμφωνα με καταγγελίες των ίδιων των κατοίκων".

Από το Έθνος

5 σχόλια:

  1. ΑΠΟΡΩ ΠΟΙΟΣ ΤΑ ΓΡΑΦΕΙ,ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΙΠΑΝ !!!ΤΟΝ ΠΛΗΡΩΝΕΤΕ ΜΕ ΤΑ ΛΕΦΤΑ ΤΟΥ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΛΑΟΥ(ΚΑΙ ΤΑ ΔΙΚΑ ΜΟΥ,ΔΗΛΑΔΗ !!!);;;;;;;ΟΤΑΝ ΤΟ 80% ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΔΕΝ ΞΕΡΕΙ ΙΣΤΟΡΙΑ,ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΔΙΑΒΑΣΕΙ ΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ,ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΠΕΡΑΣΕΙ ΤΑ ΣΥΝΟΡΑ ΠΡΟΣ ΤΑ ΕΞΩ,ΟΤΑΝ ΜΕΣΑ ΤΟΝ ΝΟΙΑΖΕΙ ΠΩΣ ΘΑ ΒΟΛΕΥΤΕΙ Η ΠΩΣ ΘΑ ΠΙΑΣΕΙ ΤΗΝ ΧΛΙΔΑ,ΟΤΑΝ ΕΧΕΙ ΜΕΣΑ ΤΟΥ ΤΟΝ ΔΙΑΟΛΟ ΚΑΙ ΟΧΙ ΤΟΝ ΘΕΟ,ΟΤΑΝ Η ΠΑΡΑΚΜΗ ΜΑΣ ΓΙΝΕΤΑΙ ΤΡΑΓΩΔΙΑ,ΟΤΑΝ ΤΑ ΚΑΝΑΛΙΑ ΣΗΜΕΡΑ ΚΑΘΟΡΙΖΟΥΝ ΠΙΑ ΘΑ ΕΙΝΑΙ Η ΣΥΖΗΤΗΣΗ ΣΤΑ ΚΑΦΕΝΕΙΑ ΚΑΙ ΣΤΙΣ ΠΛΑΤΕΙΕΣ ΑΥΡΙΟ,ΟΤΑΝ ΕΣΥ ΠΟΥ ΤΑ ΔΙΑΒΑΖΕΙΣ ΟΛΑ ΑΥΤΑ ΔΕΝ ΣΚΟΡΠΑΣ ΓΥΡΩ ΣΟΥ ΤΟ ΚΑΛΟ....ΠΩΣ ΠΕΡΙΜΕΝΕΙΣ ΘΑΥΜΑΤΑ ΝΑ ΔΕΙΣ.ΑΚΟΜΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΧΑΡΟ ΠΛΗΡΩΝΑΝ ΠΑΛΙΟΤΕΡΑ,ΟΠΩΣ ΤΑ ΕΠΕΡΝΕ ΚΑΙ Ο ΙΠΠΟΚΡΑΤΗΣ ΚΑΙ ΕΝΑ ΣΟΡΟ ΑΛΛΟΙ ΑΡΧΑΙΟΙ.ΤΙ ΠΕΡΙΜΕΝΕΣ ΑΠΟ ΤΟΥΣ ΑΠΟΓΟΝΟΥΣ...; ΣΤΑ ΤΩΝ ΔΙΟΔΙΩΝ ΜΗ ΠΟΥΛΑΣ ΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΟΥ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Λυπαμαι πραγματικά για την καταντια της Ελλαδός!!!! Κρίμα γιατι κάποιοι άνθρωποι ακόμα σας στηρίζουν!!!!!Ξύπνα Έλληνα και μην είσαι πρόβατο.......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Συνενοχος ο νυν δημαρχακος. Υποχειριο της Τονιας και του συστηματος αφαιμαξης.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΣΚΑΤΑ ΤΗΣ Ν Δ ΚΑΙ ΤΟΥ ΠΑ ΣΟ Κ ΔΟΛΟΦΟΝΟΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ ΤΟ ΠΟΛΙΤΙΚΟ ΣΑΣ ΤΕΛΟΣ ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΚΟΝΤΑ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Γεια σου φίλε σχολιαστή
========================
Σε παρακαλώ γράψε την άποψη σου χωρίς να χρησιμοποιείς υβριστικούς ή υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς.

Δεν θέλω να σε τρομάξω, αλλά το ηλεκτρονικό σου ίχνος δεν είναι τόσο δυσδιάκριτο όσο νομίζεις, και ο ανώνυμος σχολιασμός παραμένει ανώνυμος μέχρι το όριο που σαφέστατα εγείρει θέμα συκοφαντικής δυσφήμισης προς άνθρωπο ή υβριστικού και υποτιμητικού μηνύματος.

Για να μην μακρηγορώ, τα ηλεκτρονικά ίχνη των σχολιαστών είναι στην διάθεση της κάθε αρχής που θα τα αναζητήσει, και τελικά είστε υπόλογοι σε αυτά που γράφετε εφόσον αυτά ξεφεύγουν από τα στενά όρια της κατάθεσης των απόψεων σας χωρίς να υβρίζετε και να προσβάλετε άλλους.

----------------------------
Οδηγίες
Γράψτε το σχόλιο σας, πληκτρολογήστε το νουμεράκι ή την φράση που βλέπετε, επιλέξτε την ταυτότητα που επιθυμείτε πχ ανώνυμος κάνοντας check στην ανάλογη επιλογή και στην συνέχεια κάντε click στο πορτοκαλί πλαίσιο για δημοσίευση.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Πρέπει να πληκτρολογήσετε υποχρεωτικά το νούμερο - κείμενο επαλήθευσης (Captcha) που βλέπετε κάτω από το σχόλιο σας, πριν την επιλογή της ταυτότητας σας, για να καταχωρηθεί το σχόλιο σας.