17 Νοεμβρίου 2011

Δεν ψωνίζω, δεν ψωνίζω...

Χριστούγεννα χωρίς ψώνια και δώρα ετοιμάζονται να κάνουν οι Έλληνες. Περικοπές σε εξόδους, ένδυση και διασκέδαση. Σε τι ελπίζουν οι έμποροι. Συγκάτοικοι στην απελπισία και οι Ευρωπαίοι
Οι πιο φοβισμένοι και απογοητευμένοι καταναλωτές της Ευρώπης είναι οι Έλληνες σύμφωνα με έρευνα της Deloitte ενόψει των Χριστουγέννων.

Παρά το γεγονός ότι ήδη έχουν αρχίσει και κάνουν την εμφάνισή τους στα εμπορικά καταστήματα στολίδια και δέντρα, οι έμποροι δεν είναι καθόλου αισιόδοξοι και όχι χωρίς λόγο.

Σύμφωνα με την έρευνα, οι Έλληνες σε ποσοστό 81% δηλώνουν ότι η αγοραστική τους δύναμη έχει περιοριστεί, κάτι που αναμένεται να οδηγήσει σε μείωση κατά 22% του χριστουγεννιάτικου προϋπολογισμού τους.

Αυτό σημαίνει ότι οι καταναλωτές θα[.....]

μειώσουν και τον αριθμό των δώρων και το ποσό που θα διαθέσουν, με τους εμπόρους να ελπίζουν μόνο στις τελευταίες ημέρες πριν τα Χριστούγεννα και την Πρωτοχρονιά.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της έρευνας, οι Έλληνες δηλώνουν έτοιμοι να περικόψουν τις δαπάνες τους για ένδυση (87%), τις εξόδους για φαγητό (86%), τα οικιακά αγαθά -όπως τηλεοράσεις, υπολογιστές έπιπλα- (83%) και τη διασκέδαση (80%). Λιγότερο διατεθειμένοι φαίνονται οι Έλληνες να περικόψουν τα έξοδά τους σε τρόφιμα.

Απαισιοδοξία και στην Ευρώπη

Η Ελλάδα βέβαια δεν είναι βράζει μόνη στο καζάνι της απελπισίας. Περισσότεροι από 6 στους 10 Ευρωπαίους καταναλωτές υποστηρίζουν ότι η χώρα τους βιώνει αυτή τη στιγμή οικονομική ύφεση και, παρά το γεγονός, ότι αυτή η αίσθηση έχει επηρεάσει περισσότερο την Ελλάδα, την Πορτογαλία, την Ιταλία την Ισπανία και τη Γαλλία, καταγράφεται σε όλες τις ευρωπαϊκές χώρες.

Πάντως, οι Ευρωπαίοι έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση, αφού το 60% θεωρεί ότι παρά την κρίση η αγοραστική δύναμη έχει παραμένει σταθερή.

Το 2011, οι Ευρωπαίοι καταναλωτές αναμένουν να διαθέσουν, κατά μέσο όρο, 587 ευρώ για τους εορτασμούς της χριστουγεννιάτικης περιόδου, σχεδόν 0,8% λιγότερο σε σχέση με πέρσι.

Δεν βλέπουν φως

Τα φετινά αποτελέσματα της έρευνας δείχνουν ότι οι Ευρωπαίοι είναι ανήσυχοι για την κατάσταση της οικονομίας κατά το επόμενο έτος και αυτό αποτελεί πραγματική διαφοροποίηση από τα αποτελέσματα των παλαιότερων αντίστοιχων ερευνών, οι οποίες αντανακλούσαν αισιοδοξία για το μέλλον.

Συγκεκριμένα, ενώ ένας στους τέσσερις Ευρωπαίους που έλαβε μέρος στην έρευνα του 2010 ανέμενε ανάκαμψη της οικονομίας για το επόμενο έτος, μόνο ένας στους δέκα έχει την αντίστοιχη αίσθηση φέτος.

Σύμφωνα με την έρευνα, περισσότερο ανησυχούν οι Έλληνες, οι Ιταλοί, οι Πορτογάλοι και οι Γάλλοι.

Η μελέτη της Deloitte καλύπτει συνολικά 18 χώρες, μεταξύ των οποίων για δεύτερη φορά φέτος και την Ελλάδα. Κατά τη δεύτερη και τρίτη εβδομάδα του Σεπτεμβρίου, τέθηκαν ερωτήματα σε ένα ευρύ αντιπροσωπευτικό δείγμα καταναλωτών (18.354 άτομα) ηλικιών μεταξύ 18-65 ετών.

news247.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Γεια σου φίλε σχολιαστή
========================
Σε παρακαλώ γράψε την άποψη σου χωρίς να χρησιμοποιείς υβριστικούς ή υποτιμητικούς χαρακτηρισμούς.

Δεν θέλω να σε τρομάξω, αλλά το ηλεκτρονικό σου ίχνος δεν είναι τόσο δυσδιάκριτο όσο νομίζεις, και ο ανώνυμος σχολιασμός παραμένει ανώνυμος μέχρι το όριο που σαφέστατα εγείρει θέμα συκοφαντικής δυσφήμισης προς άνθρωπο ή υβριστικού και υποτιμητικού μηνύματος.

Για να μην μακρηγορώ, τα ηλεκτρονικά ίχνη των σχολιαστών είναι στην διάθεση της κάθε αρχής που θα τα αναζητήσει, και τελικά είστε υπόλογοι σε αυτά που γράφετε εφόσον αυτά ξεφεύγουν από τα στενά όρια της κατάθεσης των απόψεων σας χωρίς να υβρίζετε και να προσβάλετε άλλους.

----------------------------
Οδηγίες
Γράψτε το σχόλιο σας, πληκτρολογήστε το νουμεράκι ή την φράση που βλέπετε, επιλέξτε την ταυτότητα που επιθυμείτε πχ ανώνυμος κάνοντας check στην ανάλογη επιλογή και στην συνέχεια κάντε click στο πορτοκαλί πλαίσιο για δημοσίευση.
ΠΡΟΣΟΧΗ!!! Πρέπει να πληκτρολογήσετε υποχρεωτικά το νούμερο - κείμενο επαλήθευσης (Captcha) που βλέπετε κάτω από το σχόλιο σας, πριν την επιλογή της ταυτότητας σας, για να καταχωρηθεί το σχόλιο σας.